Begagnat priser???

Nybörjare skrev:
Ja,det kan kännas igen här.Så fort andras hojar skall säljas så är det för dyrt men sin egen är då värd varenda krona och man vet så himla bra vad den är värd men inte andras som sagt.
Sen är det faktist så att du får räkna med en avsevärd värdeminskning om du går och köper en ny hoj och säljer den vid säsongens slut,så svaret är..ja du kan losa 5lök per månad.Ta ett exempel.Ny R1 05 kostade 134 lök har jag för mig.Kika lite på hojtorget vad firmor i olika delar av landet tar för en beggad R1 05 med varierande mil från 400mil till knappt 600mil..99 900kr tar alla.Där har du lite vad den förlorat i värde.Själv köpte jag min R1 05 ngt billigare på firma än vad som står här :)
Ja en ny hoj kan man ju förlora 25% på utan att starta den men nu syftade jag på redan begagnade hojar som det diskuterades om. En hoj tappar ju inte 15000kr i värde på 4 månader om den har blivit några år gammal. En veidec cykel kanske, men sådana gatcyklar som diskuterades här. Tillgång och efterfrågan styr ju. Är efterfrågan hög så stiger ju priserna, men det förstår inte många köpare. Finns en till salu går det begära mer, finns det 10 att välja på så sjunker ju priserna. Men det beror ju på årstid också.

Fick 82' för min 954 för en månad sedan, köparen var rätt nöjd ändå. Man ska nog inte priskriga mot andra bara för att få sålt bågen,bilen eller vad det nu kan va. Begagnat prislistan i bike är ju en bra riktlinje att utgå ifrån.

Grrrooov skrev:
Självklart får jag göra vad som jag själv vill, men varför ska alltid folk meddela mig om vilket pris jag har och att det är så dyrt? Det är ju bara att låta bli den personen som annonserar. Ta han med 929an som exempel. Det gick utmärkt att sälja trots alla klagomål. Varför ska hela sporthoj blanda sig i en stackares affärer? Tycker det är dålig stil. Tänk efter före och sätta sig själv i säljarens situation, det finns inte en människa som vill sälja saker med förlust.

Kan inte hålla med mer, bra talat :tummenupp

Murra skrev:
Just nu så finns bara hojar med överpris kvar då de med "bättre" priser verkar gå åt ganska snabbt, men jo priserna kommer nog blir lite normalare när det kommer fler hojar ut på marknaden till våren.

dom kommer ju knappast bli billigare till våren/sommaren, sen sommar hös så kanse det går ner lite,men visst ngt fynd kan du nog hitta...

Grrrooov skrev:
Självklart får jag göra vad som jag själv vill, men varför ska alltid folk meddela mig om vilket pris jag har och att det är så dyrt? Det är ju bara att låta bli den personen som annonserar. Ta han med 929an som exempel. Det gick utmärkt att sälja trots alla klagomål. Varför ska hela sporthoj blanda sig i en stackares affärer? Tycker det är dålig stil. Tänk efter före och sätta sig själv i säljarens situation, det finns inte en människa som vill sälja saker med förlust.
Vet inte att nån har hängt ut nån specifik mc i den här tråden iaf.Och nu har jag köpt en cykel till normal pris.Vill folk betala 65 för en 929 så gärna för mej,jag gör det inte.Huvudsaken är att säljare,köpare är nöjda...Trevlig sommar på er både säljare o köpare :)

Last edited:
Per Fireblade skrev:
Vet inte att nån har hängt ut nån specifik mc i den här tråden iaf.Och nu har jag köpt en cykel till normal pris.Vill folk betala 65 för en 929 så gärna för mej,jag gör det inte.Huvudsaken är att säljare,köpare är nöjda...Trevlig sommar på er både säljare o köpare :)

Pris? modell?

Grrrooov skrev:
Tycker det är dålig stil. Tänk efter före och sätta sig själv i säljarens situation, det finns inte en människa som vill sälja saker med förlust.

Tycker självklart att det är dumt när massor ska "blanda sig i"
Men att inte sälja en mc med förlust är bra svårt. Hur många köper en mc idag, o säljer den om ett par år för mer? MC/bilköp är i princip alltid förlustaffärer ekonomiskt sett.

//Daniel

frikie skrev:
Tycker självklart att det är dumt när massor ska "blanda sig i"
Men att inte sälja en mc med förlust är bra svårt. Hur många köper en mc idag, o säljer den om ett par år för mer? MC/bilköp är i princip alltid förlustaffärer ekonomiskt sett.

//Daniel

Nu missade du en viktig poäng jag menade, 10-15000kr var förlusten på en begagnad hoj i 50-60000kr klassen på endast 5 månader, inte år. Värdet minskar, men försök inte inbilla mig att värdeminskningen är så stor på en begagnad hoj på så kort tid. Ny är en annan femma.

Hallå!Har precis vart o hämtat min nya mc.En R1 03a fick det bli.Nöjd som fan och säljarn blev oxå nöjd.Önskar alla andra som letar mc lycka till,även säljarna.För jag starta inte den här tråden för o idiotförklara nån som begär mycket för sin mc som nån verkade tro.Klart man vill ha så mycket deg som möjligt när man säljer.Men jag tyckte att priserna va högre en för ett till två år sen på samma cyklar o då är det nåt sjukt... :pannkyss

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025