Begagnat priser???

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Tror ni priserna på begagnat kommer gå ner om ett par månader?Just nu tycker jag det är sjuka överpriser.Har kollat på cbr 929,o inte fan vill jag betala 65 för en som gått ca 3000mil.Köpte en som gått 1800 förra våren för 55.Så frågan lyder tror ni det blir billigare? :)

Just nu så finns bara hojar med överpris kvar då de med "bättre" priser verkar gå åt ganska snabbt, men jo priserna kommer nog blir lite normalare när det kommer fler hojar ut på marknaden till våren.

Per Fireblade skrev:
Tror ni priserna på begagnat kommer gå ner om ett par månader?Just nu tycker jag det är sjuka överpriser.Har kollat på cbr 929,o inte fan vill jag betala 65 för en som gått ca 3000mil.Köpte en som gått 1800 förra våren för 55.Så frågan lyder tror ni det blir billigare? :)

Man kan ju alltid hoppas, köpte min zx9r 99 för 46500 förra året, nu kostar de 60000 :va

Brukar det inte vara så att priserna är lägre under vintersäsongen för att sen stiga under vår/sommar när många vill skaffa sig en hoj!

Så har jag uppfattat det!

De som vill ha 65 tusen kommer aldrig att sälja de.Drömmare fins det gått om här.Sålde min föra året med massa gudis på med lika många mil som du säger, för 55 tusen.Nu ska man inte betala mer än 50 för de tycker jag.Köpte r1 för 2 månader sen 03 uttagen 04 och 500 mil för 70. Och de vill ha 65 för en cbr 00.De är fan :huvet :huvet

Audiman skrev:
Brukar det inte vara så att priserna är lägre under vintersäsongen för att sen stiga under vår/sommar när många vill skaffa sig en hoj!

Kan ju inte gärna stiga mer,senaste månaderna har ju priserna gått upp mä 10000 redan.Nån som vet nån firma som har hyffsade beg priser?

Ju mer priserna går upp, eller folk som begär otroliga summor gör ju bara att det finns större utrymme för prisdiskution med säljaren..

Audiman skrev:

Många som vill köpa ny hoj när solen kommer och måste då bli av med sin gammla.

Springer jag inte på nåt billigt så får jag väl missa en månad av säsongen :(
Är ju tyvärr inte gjord av pengar...

Per Fireblade skrev:
Springer jag inte på nåt billigt så får jag väl missa en månad av säsongen :(
Är ju tyvärr inte gjord av pengar...

Sitter i samma sits ja med, bara hoppas att det går ner lite till vettiga priser.

Har också lagt märke till detta fenomen, sporthojarna känns dyrare nu än på länge.

Tror att det är så att folk som inte har bråttom att bli av med dem ligger o hoppas på att nån köpkåt skall slå till.

Förhoppningsvis kommer väl priserna börja gå ned till sin gamla nivå ganska snart..

Per Fireblade skrev:

Audiman skrev:

så tror jag det är

Skulle vilja veta om någon av annonsörerna har fått sålt hojarna för de begärda priserna. Som det är nu måste man ju pruta ner det mesta på blocket med 15k för att det ska vara intressant.

Banco skrev:
Skulle vilja veta om någon av annonsörerna har fått sålt hojarna för de begärda priserna. Som det är nu måste man ju pruta ner det mesta på blocket med 15k för att det ska vara intressant.

jag fick såld min cykel igår (de va en blocket annons) :hihi

1000kr under det priset jag satt så leverade jag den till Enköping också (han kom från åland)

Mr Helmut skrev:
jag fick såld min cykel igår (de va en blocket annons) :hihi

1000kr under det priset jag satt så leverade jag den till Enköping också (han kom från åland)

Antar att det inte var en 929:a du drog iväg för 65k iaf :va

Har man inte råd att leka, så får man väl köpa en lite äldre hoj. Jag tycker det är skitbra att beg. marknaden har gått upp. Det tycker nog ni också när det är dax att sälja. Skulle aldrig sälja till underpris, då väntar jag ett par månader till jag funnit rätt köpare. Varför ska man sälja sig billigt? För att göra någon främmande person glad!?

Zilversurfer skrev:
Har man inte råd att leka, så får man väl köpa en lite äldre hoj. Jag tycker det är skitbra att beg. marknaden har gått upp. Det tycker nog ni också när det är dax att sälja. Skulle aldrig sälja till underpris, då väntar jag ett par månader till jag funnit rätt köpare. Varför ska man sälja sig billigt? För att göra någon främmande person glad!?

hur definerar du underpris? Faktum är att merparten av hojarna som ligger på blocket idag kostade generellt sett bra mycket mindre för ett eller till och med för två år sedan. Jag undrar bara om det faktiskt finns några köpare för de priser som begärs idag??

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025