Begagnad Triple?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tjena min första post här! går i funderingarna att köpa en begagnad Triumph Speed Triple! -02, -03, -04 typ, har det hänt mycket under årens lopp med denna hoj, är grymt sugen på nya modellen, men tror plånboken kommer säja ifrån :) vad ska jag kolla speciellt efter när jag köper begagnat? Något årtal man ska undvika kanske? Förresten, ni med gamla modellen Speed Triple, hur har ni gjort med underredet bak? ser ju rent ut sagt för jäv**gt ut :D

Hej!

/Lucabrassi

Triumph Speed Triple!
Willkommen. Årsmodellerna -02 till -04 är samma hoj, bara att -04'an levererades med lite extra plast.

Vad det gäller underdelen bak har jag inte gjort nåt annat än att kapa bort plastflärpen som nummerplåt och blinkers sitter på. Den blir lite renare då.

Ok, tackar för infon :) Något speciellt du tycker man borde extra kolla på beg?

Willkommen. Årsmodellerna -02 till -04 är samma hoj, bara att -04'an levererades med lite extra plast.

Vad det gäller underdelen bak har jag inte gjort nåt annat än att kapa bort plastflärpen som nummerplåt och blinkers sitter på. Den blir lite renare då.

Vad är uppdaterat om man hoppar upp på en 05 kontra 04?

Tackar!!
Dom är grymt snygga, får springa iväg till MC-varuhuset för en provtur när sopmaskinen plogat undan allt grus.

MC-varuhuset---
vit -06 demokörd 94.600
röd .04 1195 mil 72.900
svart -03 1500 mil 64.900

Blocket
svart -05 1069mil 89.000
svart -05 1400mil 76.000
svart -02 2000mil 50.000

Finns säker fler alternativ

MC-varuhuset---
vit -06 demokörd 94.600
röd .04 1195 mil 72.900
svart -03 1500 mil 64.900

Blocket
svart -05 1069mil 89.000
svart -05 1400mil 76.000
svart -02 2000mil 50.000

Finns säker fler alternativ

-05 för 76.000 låter som en bra peng.

Kan du rekomendera något försäkringbolag, har för mig att något bolag har märkesförsäkring för Triumpf.
Hur mycket betalar du?

Ok, tackar för infon :) Något speciellt du tycker man borde extra kolla på beg?
Finns inget speciellt att kolla på S3'an mig veterligen, utan en normal koll på allmänt skick, normalt slitage och hur den har blivit servad är väl vad som gäller. Om det är service på gång så kan nog 2000 mil'a kosta 4k-6k beroende på vad som behöver fixas.

Blir fjärde säsongen på min nu och jag har inte haft något problem än, inget onormalt slitage. Fått bränslekopplingarna bytta på garanti som alla med dessa årsmodeller ska ha fått. Sen naturligtvis barnsjukdomen med att vatten kan ta sig in till ett av tändstiften, åtgärdas med lite fett. Bortsett däcken och ett batteribyte är det allt på 3 år, tycker jag är helt ok.

Blir fjärde säsongen på min nu och jag har inte haft något problem än, inget onormalt slitage. Fått bränslekopplingarna bytta på garanti som alla med dessa årsmodeller ska ha fått. Sen naturligtvis barnsjukdomen med att vatten kan ta sig in till ett av tändstiften, åtgärdas med lite fett. Bortsett däcken och ett batteribyte är det allt på 3 år, tycker jag är helt ok.

Fjärde säsongen låter lovande, allt det där snacket om denna brittiska hojj och undermåligt byggarbete, har personligen aldrig själv litat speciellt mycket på den typen av info!

tackar! då blir det en triple när vädret tillåter!

Komemr köra IF. Om jag säljer hojjen till morsan udner vintern, kan den stå oförsäkrad, fastkedjad i ett varmgarage, så man slipper betala försäkring under vintern? vad tror ni om denna försäkringskonstruktion? om det funkar sparar man ju en hel del cash! :D

Komemr köra IF. Om jag säljer hojjen till morsan udner vintern, kan den stå oförsäkrad, fastkedjad i ett varmgarage, så man slipper betala försäkring under vintern? vad tror ni om denna försäkringskonstruktion? om det funkar sparar man ju en hel del cash! :D

Om jag kommer ihåg rätt så tillämpar IF en modell av helårsförsäkring som gör att större delen av beloppet utfaller under tiden när hojen används, det vill säga sommaren, även om premien är en fast engångssumma. Så även om du säljer hojen på hösten så ar det bara frågan om nån hundralapp i månaden under vintern och en garageförsäkring kostar säkerligen lika mycket.
Går väl att kolla upp men jag tror inte det blir värt besväret.

För mig var Bilsport MC billigast, men jag bor i småstad. Är nog inte ett alternativ om man bor i Stockholm.

Eftersom jag tidigare ägt en 01:a och nu äger en 06:a, kan jag med visst fog hävda följande:

Köp en 05:a eller nyare, SÅÅ mkt roligare hoj. De gamla är kul också, men de nya... damn vilken leksak. Motorn är helt underbar. Styrningen och känslan likaså.

Har du möjlighet, köp en 05:a som fått bromsarna fixade på garanti, eller skaffa en 06:a där de åtgärdat från fabrik redan.

Sjukt kul hoj, med billig försäkring.

Tjena min första post här! går i funderingarna att köpa en begagnad Triumph Speed Triple! -02, -03, -04 typ, har det hänt mycket under årens lopp med denna hoj, är grymt sugen på nya modellen, men tror plånboken kommer säja ifrån :) vad ska jag kolla speciellt efter när jag köper begagnat? Något årtal man ska undvika kanske? Förresten, ni med gamla modellen Speed Triple, hur har ni gjort med underredet bak? ser ju rent ut sagt för jäv**gt ut :D

Hej!

/Lucabrassi

står en på beviks i linköping...www.beviks.se

den har stått där ett tag så du kan säkert få ett bra pris

Eftersom jag tidigare ägt en 01:a och nu äger en 06:a, kan jag med visst fog hävda följande:

Köp en 05:a eller nyare, SÅÅ mkt roligare hoj. De gamla är kul också, men de nya... damn vilken leksak. Motorn är helt underbar. Styrningen och känslan likaså.

Har du möjlighet, köp en 05:a som fått bromsarna fixade på garanti, eller skaffa en 06:a där de åtgärdat från fabrik redan.

Sjukt kul hoj, med billig försäkring.

Huh? Jag har inte fått något garantibrev på posten... Vadå för fixade bromsar på 05? Har jag missat totalt. Iofs förra sommaren så blev bromsarna varma och den sög ner gummimembranet i huvudbromscylindern. :va Får ta och åka till verkstaden med den då...

Det är även ett stort steg mellan -01 och -02 med uppgradering av motor mm. så du klev ju upp två steg. :)

Huh? Jag har inte fått något garantibrev på posten... Vadå för fixade bromsar på 05? Har jag missat totalt. Iofs förra sommaren så blev bromsarna varma och den sög ner gummimembranet i huvudbromscylindern. :va Får ta och åka till verkstaden med den då...

Det kom inget brev. Det handlade om att bromsarna var lite svampiga och att dom skulle luftas på ett speciellt vis, fråga mig inte hur.
Har du det problemet så är det bara ringa mecken och säga att du är på väg :) Efter det biter dom lika bra som 06orna. Det ryktades om att dom hade gjort någon ändring vad det gäller bromsarna mellan 05 och 06 men enligt Triumph-mecken vid MC-varuhuset i sthlm (kommer inte ihåg namnet..) så var det ingen skillnad.

Det felet du fick har jag inte hört talas om, tror det handlar om otur.

Mvh
CR

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey