Begagnad Triple?

Fjärde säsongen låter lovande, allt det där snacket om denna brittiska hojj och undermåligt byggarbete, har personligen aldrig själv litat speciellt mycket på den typen av info!

tackar! då blir det en triple när vädret tillåter!

Komemr köra IF. Om jag säljer hojjen till morsan udner vintern, kan den stå oförsäkrad, fastkedjad i ett varmgarage, så man slipper betala försäkring under vintern? vad tror ni om denna försäkringskonstruktion? om det funkar sparar man ju en hel del cash! :D

If's Triumph försäkring "går inte" att ställa av. Det är klart att det går men man får inga pengar tebaks.

If's Triumph försäkring "går inte" att ställa av. Det är klart att det går men man får inga pengar tebaks.
Fjärde säsongen låter lovande, allt det där snacket om denna brittiska hojj och undermåligt byggarbete, har personligen aldrig själv litat speciellt mycket på den typen av info!

tackar! då blir det en triple när vädret tillåter!

Komemr köra IF. Om jag säljer hojjen till morsan udner vintern, kan den stå oförsäkrad, fastkedjad i ett varmgarage, så man slipper betala försäkring under vintern? vad tror ni om denna försäkringskonstruktion? om det funkar sparar man ju en hel del cash! :D
Men man behöver inte betala försäkring för en hoj man inte äger så det kan ju bli någon krona tillbaka över vintern. :) Men som Ocra69 spekulerade i tidigare så kanske det inte är så lönsamt ändå.

Undrar om försäkringsbolagen reagerar om man år efter år kommer på vårkanten och tecknar en ny försäkring på samma mc?

Last edited:
Provkörde en -05:a i morse, känndes mycket rapp! nu blir det till att lätta lädret! Klart prisvärd med mycket extra! :tummenupp

Huh? Jag har inte fått något garantibrev på posten... Vadå för fixade bromsar på 05? Har jag missat totalt. Iofs förra sommaren så blev bromsarna varma och den sög ner gummimembranet i huvudbromscylindern. :va Får ta och åka till verkstaden med den då...

Frambromsen var rejält svampig på vissa 05:or. Finns massvis med info i denna (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340&highlight=speed+triple+tr%E5den) och andra trådar.

06:orna har inte haft detta problem.

Det är även ett stort steg mellan -01 och -02 med uppgradering av motor mm. så du klev ju upp två steg. :)

Betydligt större skillnad mellan -02 och -05 än mellan -01 och -02.
Provat polarens -02, och samma resonemang ligger kvar:

Köp en -05 eller nyare. Helt annan hoj... :)

Last edited:
kolla in bilsport&mc förskringar

tjo!

Kolla in Bilsport&mc försäkringar.:tummenupp

Jag ger 8800 pix för min där och jag är 28 år gammal.
På if skulle jag få ge runt 11600 + administrativ avgift på några hundralappar så det skulle bli 12000 kr där...:mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT