Bedragare på Blocket

Begär insättning på ditt konto då, går inte att dra tillbaka.

Det enda som dras tillbaka är nog intresset då.....

Nej,där fejkar dom till insättning via Western Union så det ser ut som om man har pengar på sitt konto, sen försvinner dom ett par dar senare då deras betalning saknade täckning i ursprungslandet. Det är värre än PayPal.

Begär insättning på ditt konto då, går inte att dra tillbaka.

Det enda som dras tillbaka är nog intresset då.....

Tror nog också att det är så.
Men jag vill inte att denna person skall ha mitt kontonummer heller.
Cash is king! Borde inte vara några problem om han är intresserad.

Jag råkade ut för samma sak för några år sen. Betalade in på en spolings konto efter att jag fått hans fasta telefonnummer och adress och också kontaktat honom via den telefonen. Han lovade att skicka prylarna "imorgon".

Efter ett par veckor kontaktad jag honom och han stönade och stånkade och skulle genast gå till posten. Ytterligare en vecka senare så ville han inte svara så jag fick prata med hans mamma istället. Jag erbjöd mig att hämta prylarna hemma hos dom i Stockholm istället då jag ändå skulle ha vägarna förbi och då skulle vi samtidigt reglera fraktkostnaden som jag redan betalat.

Inget uttalat hot och jag var inte det minsta otrevlig och jag skulle aldrig ha gjort nåt annat än skällt ut slackern men jag hörde tydligt på lilla mamma att hon tog det på ett mycket dåligt sätt. Senare samma dag var prylarna på posten.

Tror på en slacker/strulpelle/latmask och att du snart har dina grejer.

Tack för tips och stöd. Fortfarande inget svar från säljaren. Ska göra nya försök under nästa vecka...

alla som skriver "pengar i handen" (fast på svengelska) i denna tråd ..... har ni någonsin köpt/sålt något dyrare än 10 lax ?

Jisses skulle fan aldrig sälja en bil eller hoj om det kommer en tjomme med en kasse sedlar .... ungefär lika troligt som att jag skulle gå till banken och ta ut säg 100 lax för att köpa en dyrare grejja för att köparen kräver "cash i handen"

nä banköverföring/Swish is the shit ... det är 2015 nu grabbar

För er som inte har SWISH, vill dra på kontanter eller har möjlighet att gå till banken eftersom affären görs på en helg kan jag rekommendera en postväxel. Funkar ungefär som en check men de har alltid täckning eftersom man "köper" dem i förväg.

Gjorde så sist jag köpte hoj.
Tog postväxeln på ett antal tusen mindre än priset och några tusen kontant så det blev lite enklare att pruta :tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back