Bedragare på Blocket

Det finns numera bara ETT säkert sätt att inte bli blåst på pengarna när man säljer nått......

KONTANTER I HANDEN.

Allt annat går att manipulera på ett eller annat sätt, och de som inte tjänar sitt
levebröd ärligt är dom som är allra kreativast när det handlar om att komma över
andras hård förvärvade pengar.

/KentW

Hört talat om falska pengar?

Själv tar jag bara emot kontanter om jag säljer billiga prylar.
Säljer jag ett fordon så är det överföring som gäller. Har vi inte samma bank så görs det på ett bankkontor.

Bästa sättet att inte bli blåst är att ha sunt förnuft. Men vill man vara 100% säker så finns det bara ett sätt och det är att inte köpa eller sälja någonting alls.

Är det någon mer som har köpt grejer av den här snubben?
http://www.blocket.se/angelholm/Yamaha_R1_02_03_reservdelar_58379462.htm?ca=23_16&w=0
Betalade för ca 3 veckor sedan och har inte fått delarna än. Svarar inte i telefon när jag ringer/smsar…
Jag gillar inte idén med att hänga ut folk, men nu är jag faan trött! Jag kommer ge killen en chans att ställa saker o ting till rätta närmsta veckan. Sen får jag ta till andra metoder….

Vart/hur skickade du pengarna? BG Plusg?
Hur mycket?
För vad?

Dags kanske kontakta Blocket för att se om dom kan spärrar annonsören.
Dags för polisanmälan.
Dags för personligt besök?

OFF TOPIC: För övrigt verkar det vara ett STORT MISSTAG att LÄMNA UT sin MAILADRESS i en Blocket annons.
Då inbjuder man "köpare/bedragare" som vill hela affären ska skötas via mail/PyPal osv.

Last edited:
Hört talat om falska pengar?

Själv tar jag bara emot kontanter om jag säljer billiga prylar.
Säljer jag ett fordon så är det överföring som gäller. Har vi inte samma bank så görs det på ett bankkontor.

Bästa sättet att inte bli blåst är att ha sunt förnuft. Men vill man vara 100% säker så finns det bara ett sätt och det är att inte köpa eller sälja någonting alls.

SWISH går också bra, det gäller bara att skaffa tillstånd från sin bank för stor överföring.:fakta

SWISH går också bra, det gäller bara att skaffa tillstånd från sin bank för stor överföring.:fakta

Och det innebär att logga in på sin internetbank och höja maxtaket bara. Mycket enkel process som rekommenderas, jag köpte senaste bågen via SWISH, ångrar inget :)

Vart/hur skickade du pengarna? BG Plusg?
Hur mycket?
För vad?

Dags kanske kontakta Blocket för att se om dom kan spärrar annonsören.
Dags för polisanmälan.
Dags för personligt besök?

OFF TOPIC: För övrigt verkar det vara ett STORT MISSTAG att LÄMNA UT sin MAILADRESS i en Blocket annons.
Då inbjuder man "köpare/bedragare" som vill hela affären ska skötas via mail/PyPal osv.

Känns inte som en typisk scam. Man blir inte särskilt framgångsrik av att vara så smal i sitt utbud. Delar till r1 02-03, väldigt liten målgrupp. Det finns många andra saker som torde vara lättare att tjäna scam-pengar på innan man väljer den här typen av produkter... Jag misstänkter snarare att jag har i göra med en strul-Pelle som kommer ha 100 olika saker att skylla på när jag väl får kontakt m honom. Satte in pengar på hans bankkonto. Har telefonnummer, adress, personnr osv. Jag utgår ifrån att han har ett konto här eftersom. Han har flera bilder på sin FB där han sitter på en sporthoj. Hoppas du läser detta!

Känns inte som en typisk scam. Man blir inte särskilt framgångsrik av att vara så smal i sitt utbud. Delar till r1 02-03, väldigt liten målgrupp. Det finns många andra saker som torde vara lättare att tjäna scam-pengar på innan man väljer den här typen av produkter... Jag misstänkter snarare att jag har i göra med en strul-Pelle som kommer ha 100 olika saker att skylla på när jag väl får kontakt m honom. Satte in pengar på hans bankkonto. Har telefonnummer, adress, personnr osv. Jag utgår ifrån att han har ett konto här eftersom. Han har flera bilder på sin FB där han sitter på en sporthoj. Hoppas du läser detta!

kandu skicka PM till mig om namn, så kan jag luska lite.
se om det e en ok kille eller inte

Jag råkade ut för samma sak för några år sen. Betalade in på en spolings konto efter att jag fått hans fasta telefonnummer och adress och också kontaktat honom via den telefonen. Han lovade att skicka prylarna "imorgon".

Efter ett par veckor kontaktad jag honom och han stönade och stånkade och skulle genast gå till posten. Ytterligare en vecka senare så ville han inte svara så jag fick prata med hans mamma istället. Jag erbjöd mig att hämta prylarna hemma hos dom i Stockholm istället då jag ändå skulle ha vägarna förbi och då skulle vi samtidigt reglera fraktkostnaden som jag redan betalat.

Inget uttalat hot och jag var inte det minsta otrevlig och jag skulle aldrig ha gjort nåt annat än skällt ut slackern men jag hörde tydligt på lilla mamma att hon tog det på ett mycket dåligt sätt. Senare samma dag var prylarna på posten.

Tror på en slacker/strulpelle/latmask och att du snart har dina grejer.

fick ett konstigt erbjudande att byta min bil (GMC syclone) mot en sjukt gammal och rostig lastbil från norge (narvik-180 mil från där jag bor). skrev ett ironiskt mail tilbax till norrbaggen. han ringde dock upp några dagar senare och ville köpa bilen. mötte upp honom i Oslo och efter 5 min provkörning så fick jag begärt pris (120.000) cash i handen :tummenupp . konstig affär men det går tydligen att lita på norrbaggar iafall :fakta

För er som inte har SWISH, vill dra på kontanter eller har möjlighet att gå till banken eftersom affären görs på en helg kan jag rekommendera en postväxel. Funkar ungefär som en check men de har alltid täckning eftersom man "köper" dem i förväg.

Nja, kontanter går väl att manipulera? Men med betalning med Swish hamnar pengarna på kontot direkt.

”Med Swish behöver du inte lämna ut ditt kontonummer, det räcker med mobilnumret för att kunna föra över pengarna.”

http://newsroom.nordea.com/sv/2012/05/14/swish-betala-enklare/
https://itunes.apple.com/se/app/swish-betalningar/id563204724?mt=8

Köpte min nuvarande med Swish utan problem o ägarbytet skedde via "Mina Fordon" appen, dö smidigt då man fyller i referensnumret på körkortet sen är det klart...

Hur kan det bli ett överskott om inga pengar sätts in?
Du vill ha tex 30000kr för hojen. Dom gör en (fejkad) PayPal betalning på 40000kr.
Skickar "bevis" till dig på att de betalat in 40000kr. Ber dig betala tillbaka 10000kr.
Du betalar 10000kr till dem, snäll som du är.
Och upptäcker sedan att det inte finns några 40000kr på ditt Paypal. :confused:

Jag har en engelsman på tråden nu som vill betala min Superduke via paypal.
Han har mailat mig två gånger och verkar angelägen. Buissnissen kanske inte går så bra?

"- Cash in my hand or fuck off"..... funkade sist ett sånt pucko envisades med att maila mig.

Jag har en engelsman på tråden nu som vill betala min Superduke via paypal.
Han har mailat mig två gånger och verkar angelägen. Buissnissen kanske inte går så bra?

Förutsatt att du har den till salu, varför inte låta honom betala och hålla tråden uppdated med allt som händer?

Jag tycker det tillhör god upplysningsprikt att du informera honom om att framlyset måste fixas innan han kan regga den i GB för vänstertrafik.

- - - Updated - - -

"- Cash in my hand or fuck off"..... funkade sist ett sånt pucko envisades med att maila mig.

Stenhårt! Vilket var det som funkade, fuck off eller cash?

Jo, kan vi samla ihop en fond till mig för ersättning när jag lämnat hojen och pengarna på kontot försvinner så :)

Jo, kan vi samla ihop en fond till mig för ersättning när jag lämnat hojen och pengarna på kontot försvinner så :)

Nu e jag antagligen JÄVLIGT dum men om du får in en betalning via PayPal som får mogna ett par dar och sen överför hela beloppet till ditt eget bankkonto så är det ju safe? Och han kan inte blåsa dig med en inbetalning, det krävs nån form av mer eller mindre korkad åtgärd efter det från din sida och det har jag svårt att tänka mig att du skulle torska på.

Antar att han tänker betala nu och "hämta" eller arrangera en transport senare och att han inte har prutat en spänn heller? Glöm inte begära att han även står för avgiften till PayPal, den är fruktansvärt hög.

Man kan dra tillbaka sin betalning från PayPal.
Vips så har man en hoj gratis :(

Man kan dra tillbaka sin betalning från PayPal.
Vips så har man en hoj gratis :(

Och hur långt efter kan man göra det? Har du flyttat betalningen vidare till ditt bankkonto så antar jag att det inte går att dra tillbaka något. Annars så är ju PayPal helt oanvändbart. Tror knappast det handlar om att det kommer nån och gör en PayPal överföring och 2 minuter senare har nån där för att claima hojen, du nojar. Kör nu...

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back