Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fredric skrev:Någon som har erferenhet av att blivit blåst och polisanmält det hela?
Har nämligen precis blivit blåst av en person som hade en annons på Blocket.
Jag var godtrogen "dum" och satte in pengar enligt överenskommet på hans bankkonto. Priset var 700kr för en oanvänd Malpassi 1,2:1 Bränsletrycksregulator + 60kr i frakt . Han skulle ha skickat den den 15:e Dec.
Fortfarande har inget paket kommit! Jag har ringt och mejlat sedan den 20 Dec. 5-10 ggr per dag! Inget svar!!! Igår skickade jag ett sms å talade om att jag har polisanmält honom, då försvann annonsen. Lyckligtvis så hade jag redan anmält det hela till blocket, samt polisen!
Annonsen löd: turbogrenrör+turbo+bränsletrycksregulator
Om nån har tips om hur man trycka åt en sådan här person så är jag tacksam!
Mvh Fredric
Balthazar skrev:Jag har en kompis som brukar använda sig av den för att kolla upp potentiella flickvänner.
http://www.smsupplysning.se/
Balthazar skrev:Har själv inte blivit blåst och hoppas jag slipper. Hoppas dina grejer kommer.
Det finns en rolig tjänst på nätet/sms som vi kan använda för att få fram matnyttig information om folk vi handlar med. Jag har en kompis som brukar använda sig av den för att kolla upp potentiella flickvänner.
http://www.smsupplysning.se/
UltraMarine skrev:När det gäller Julkort så sa posten att man var tvungen att posta dom före den 16:e december för att de skulle hinna fram innan jul...
Tänk på att Posten har mycket mer att göra runt jul och det kan ju vara så att paketet kommit bort nere på den lokala butiken (butikerna har ju inte speciellt bra säkerhet när det gäller brev och paket)
Eller så har du råkat slänga den lilla vita avin tillsammans med den massiva mängden reklam som ramlat in före jul...
Killen skulle kunna vara bortrest osv.
Kolla först nere på postens ombud så den inte ligger där i hyllan...
Rent intuitivt så låter det inte som en bedragare skulle sälja turboprylar som faktiskt har en begränsad grupp av köpare...
fredric skrev:Julkort brukar ta längre tid då man ofta använder "julfrimärken" övrig post brukar fungera som vanligt! Har redan pratat med posten om detta!
Tycker det är lite märkligt att andra paket som är postade flera dagar efter den 15:e har kommit fram och att personen i fråga inte vill svara när jag ringer! Upptagetton! Läs tidigare inlägg!
Håller däremot med om att försäljningen är begränsad! Men någonting stämmer inte, annonsen är borta helt plötsligt efter att jag skickade sms om en polisanmälan!![]()
Zee skrev:You got Wenzeled!
Varför inte använda betaltjänsten via internetgirot.se fortsättningen? Det är värt de extra kronorna för då vet man att man inte kan bli blåst.
Crille skrev:Om du anmält killen så kommer polisen ta hand om ärendet och kontakta blocket för att få IP nummer m.m sedan när det är behandlat så kommer dom släppa hans fullständiga namn + efternamn och givetvis adress m.m..
RedBaron skrev:Öhh, 1806 inlägg där. Du kan inte ge oss den komprimerade historien ?
DrZeto skrev:Blev blåst på 800 SEK på Blocket nyligen, gjorde som du en anmälan både till polis och blocket abuse. Polisen ringde upp mig kort innan jul och berättade att de tagit snubben, som visade sig vara en liga på ett par stycken som kört bedrägeri på Blocket. De satt häktade i väntan på rättegång. Men några pengar kan jag nog glömma att få tillbaka, såna personer gör snabbt av med sina tillgångar. Så förvänta dig inte någon ersättning eller att du får den produkt du betalat för. Precis som du missade jag inernetgirot som jag skall använda nästa gång jag handlar på blocket.se![]()
RedBaron skrev:Öhh, 1806 inlägg där. Du kan inte ge oss den komprimerade historien ?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |