Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Varje gång man åker där och det visar sig vara en massa skit på vägen är det bara åka och knacka på hennes dörr och be henne komma ut och sopa!
"Du, du måste komma och hjälpa till att sopa här borta i kurvan. Det ligger en massa grus och skit där. Vi måste få bort det innan det inträffar någon olycka eller något."

Eller så kan man iaf fråga om hon har en sop att låna ut.

Helt seriöst så verkar det vara en massa snack men lite verkstad från de flesta här inne. Många klagar på tanten och ett fåtal har snackat med henne någon minut. Och det verkar som att snacket inte har hjälpt. Dessutom har tanten nu haft tid att tänka över sina synder och verkar fortsätta. Då blir det till att ta det ett steg längre.

Foton eller video på när tanten pysslar med halkbekämpning på en allmän väg mitt i sommaren. Sedan en polisanmälan om "framkallande av fara för annan" eller vad det kan tänkas heta.

F.ö. så har jag bott nära ett par större vägar i mitt liv. Och aldrig känt mig störd av motorljudet från motorcyklar. Det har istället varit på den nivån att man en ljummen sommarkväll har ägnat sig åt att sitta och gissa vad det kan tänkas vara som kommer susandes. "Hmm, det låter radfyra... Kan det vara 750cc eller 1000cc... Japp, tamesjutton, en R1 var det."

Foton eller video på när tanten pysslar med halkbekämpning på en allmän väg mitt i sommaren. Sedan en polisanmälan om "framkallande av fara för annan" eller vad det kan tänkas heta.

Du menar när hon anstränger sig för att sanera ett oljespill som visar sig bara vara vanligt vatten... Det blir hon säkert fälld för! :rolleyes:

Hur vore det om VV gick in och agerade lite här. En kortare 30 sträcka med två fartbulor borde väl kirra biffen?

Tar fram min STORA popcorn: -skål, lutar mig tillbaka och börjar läsa Ozzi:s kommentarer :hihi

Jag vet inte hur många mil jag kör på Bulten en sommar men det blir många, ofta flera repor om dan. Trots det har det under dom år jag kört där ALDRIG legat grus eller grenar när jag passerat (kanske är jag blind)
Men jag är väl medveten om problemet så jag brukar släppa lite på gasen i den kurvan och har klarat mig hittills på grund av det.

Jag har normalt inget alls emot att dels ta lagen i egna händer och dels på något sätt utdömma oproportionelligt straff, eskalationer måste ju finnas om man ska komma någonvart, men här finns det en fundamental skillnad. Vägen är INTE kärringens privata egendom. Vi kör INTE hoj på hennes privata egendom. I ett sådant fall har jag fan ingen förståelse för hennes agerande. Jag avskyr trams som t ex allemans rätt, men här handlar det om en väg som vi alla är med och skattefinansierar och någon jävla skitsäck tar sig rätten att försöka begränsa vår rätt att använda den väg som vi är med och betalar. Den självklara rätten att med alla medel försvara sin egendom skulle jag inte ens drömma om att ifrågasätta, men här är det ju något annat. Vi skulle ju kunna ringa personen ifråga (ALLA VI då) dygnet runt och i ett par veckor försöka prata henne till rätta...och varför inte skicka ett par paket med grus i ? Bara för att visa att vi är för en öppen dialog. Det kostar inte mycket tid att slå en signal..en lördag natt från krogen, från en bilkö eller ett trist möte på jobbet...Ringer säg 200 pers kan det ju få en viss effekt.

varför bor inga SH-are vid bulten?

För att de är smarta nog att inte bosätta sig vid en vägkant ? Jag flyttade från stan eftersom jag var trött på att skitsäckar invaderade city varenda helg..Jag kunde iof ha skjutit paintball på de från fönstret där de pissade i någons port på Kammakargatan, men det var ju inte MIN port de pissade i så då fanns det inget jag kunde göra. Det är varmt i köket...

För att de är smarta nog att inte bosätta sig vid en vägkant ? Jag flyttade från stan eftersom jag var trött på att skitsäckar invaderade city varenda helg..Jag kunde iof ha skjutit paintball på de från fönstret där de pissade i någons port på Kammakargatan, men det var ju inte MIN port de pissade i så då fanns det inget jag kunde göra. Det är varmt i köket...

Fast ingen av raceputtarna här anser att det är störande med mc-trafik - tvärtom. Så om de köpte ala hus på Bulten skulle alla vara glada o solen skina varje dag utom på vintern.

Fast ingen av raceputtarna här anser att det är störande med mc-trafik - tvärtom. Så om de köpte ala hus på Bulten skulle alla vara glada o solen skina varje dag utom på vintern.

Jag skulle nog kanske överväga ett hus där, grejen är att folk envisas med att bo vid en vägkant trots attd e VET vad det innebär.

Det hör egentligen inte till saken. Vägen där är INTE privat egendom så enkelt är det. Vi som kör där är med och finansierar den och har rätt att köra på den utan att en jävla tattare gör det farligt. Hade detta varit ett privat område hade jag inte satt min fot där eftersom är en extrem förespråkare av rätten att ha sin egendom i fred. Om polisen inte kan hålla den vägen säker för oss som kör där kanske vi bör överväga att göra det själva, vad vet jag.

Vi som kör där är med och finansierar den och har rätt att köra på den utan att en jävla tattare gör det farligt.
Rätt att köra där, ja. Rätt att köra över lagstadgad hastighet, nej.

Sen om man ligger och nöter fram och tillbaka flera gånger efter sträckan så kan bara det i sig vara bötesgrundande.

Sen om man ligger och nöter fram och tillbaka flera gånger efter sträckan så kan bara det i sig vara bötesgrundande.

Det är väl en viss skillnad på att grusa vägen med närapå avsikt att få motorcyklister att köra av, och att åka skytteltrafik på en väg, hur fort man än åker?

Man förvånas över folks dumhet gång efter annan, det är lite som med boende runt våra racingbanor som gnäller på buller...eh, ja...det lär man nog ha varit medveten om när man skrev på köpekontraktet.

Bulten har väl varit busväg i alla tider, det lär väl B&B-tanten ha vetat om med, det lär ju samtidigt finnas bättre ställen att driva B&B på än mitt ute i urskogen - hon får väl tänka om, kör hojinriktat B&B - börja köra guidade turer åt tyska hojturister? ;)

/J

Jag kan förstå att de som bor där inte vill ha hojar i 150+ utanför husknuten. Men de har ju ingen som helst rätt att utsätta dessa, samt ALLA andra som vistas på vägen för livsfara.
Om någon ser när det kastas ut grus, pinnar m.m. stanna, fråga vad i h-e de håller på med och ring polisen.
Om man kommer fram till kurvan och upptäcker den full av grus, ring vägverket och säg åt dom att skicka ut en sopbil snabbt som f-n. Får de åka dit och sopa tillräckligt ofta kommer även VV börja undra vad som pågår.

själv har jag aldrig åkt vägen i fråga, och det känns ju inte som det är värt att prova :näsblod :död

Jag tror att jag kan köra där (och på E4:an) så många ggr jag behagar fram och tillbaks. Ingen kan bötfälla mig för det, den saken är klar.

Sedan är det väl knappast så att gruset kastas ut bara framför de som kör för fort. Huvudpunkten är att detta är inte dessa människors privata egendom som de FÅR försvara med alla medel. Det hade jag inte haft problem med. Minera tomtem om de vill spränga bort benen på någon skitsäck som kommer dit objuden...det är ok. Ta vedklyvar yxan och släpp loss pitbull efter en tjuv..det ÄR ok...men BARA när det gäller privat egendom som hotas osv. Så är ju inte fallet här. Det är en ALLMÄN väg för oss alla och inte deras egna tomt där de får faktiskt göra precis vad de vill (eller borde få göra det egentligen).

Får de åka dit och sopa tillräckligt ofta kommer även VV börja undra vad som pågår.

...och om man drar resonemanget vidare:
- Vilket läger har mest att förlora på att VV och andra myndigheter börjar uppmärksamma Bulten, de boende eller de som tror att Bulten är en bana?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm