andersbrink
hasenfrasen
Har 100/10 men på Tp test får jag 80/15. Har laddat ned i 7mib /s så ja klagar inte.
Prova och kör TcpOptimizer http://www.speedguide.net/downloads.php om du inte själv har pillat på t.ex. MTU och RWIN-parametrarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har 100/10 men på Tp test får jag 80/15. Har laddat ned i 7mib /s så ja klagar inte.
Det här med att man har 8mbit el. 24mbit. Det är väl upp till 8, eller upp till 24. Beroende på hur långt du har till telestationen.
2962200Jag hade BBB(upp till)24mbit/s, kom dock aldrig upp i mer än 11mbit/s ner enligt tp test. Bytte till comhem 24mbit/s, nu ligger jag på 22mbit/s ner. Ingen månadsavgift på telefonen tack vare att jag har kabeltv hos dom också, jag var nöjd med BBB tills telenor tog över det då vart det pannkaka av hela företaget.
Dummaste jämförelsen jag har hört, comhem's internet går via deras egna coaxialkabel. För att göra en rättvis jämförelse måste du köra det via samma lina, dvs TELEFONLINJEN.
Oerhört många gnäller på låga hastigheter via ADSL, ja det tror fan det! Hur många hushåll tror ni det är som har telefonledningar dragna för att klara av dom hastigheter vi använder idag samt hur långt ifrån basstationen bor alla ni gnällarslen? Det är inte svart eller vitt. Finns massvis med faktorer som spelar in på den hastighet ni får ut. Har själv suttit på comhems support och alla ringer in med en jävla attityd, fast i 9 fall av 10 är det pga kundens egna utrustning det går segt eller inte funkar alls, zonealarm brandvägg, router, dator från 1974 osv..
Har själv haft B2's adsl abonnemang och det var det bästa jag har haft, fick nämligen 14mbit nerströms. Idioten som skulle koppla in mig kopplade mig på 24mbits noden i basstationen och där regleras inte hastigheten via inlogget som det gör vid 0,5 & 2 mbit.
Sitter på B2's 100mbit nu och det finns svackor i prestandan vid vissa tidpunkter (kryper ner till 30mbit nedströms men alltid 10-15mbit upp) men det beror helt enkelt på belastning i området, samma sak gäller för ADSL användare, om alla grannar i området sitter på 24 mbit och försöker maxa sina linjer, ja då spelar det ingen roll om ni har Telia eller B2.
Ska man skilja dessa två aktörer tycker jag att man ska ta och granska avtalen, för det är DÄR den stora skillnaden kan finnas![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |