BBB 100/10 Mbt!!!

DwD skrev:
Det är inte just 100/10 som är problemet utan trenden att Bredbandsbolagen lurar almänheten att dom har 100mbt internet eller 24 eller vad det nu kan vara.
exempel om hela sverige sitter på 24 mbt nedström och 1mbt upström så blir den teoretiska hastigheten 1mbt, inte 24 mbt. det blir som att äga en supersporhoj i lapland där det bara finns grusvägar.
men då tänker ni direkt. men jag kan ju köra 100mbt mot aftonbladet för att ladda deras sida snabbare.. noway aftonbladet låter er surfa med 100mbt mot dom. det skulle sänka deras lina direkt. eller då kanske ni tänker. men då kan jag surfa mot aftonbladet,expressen,xxx.com å tio siter till. och tänker då får jag ju snabbare access mot alla samtidigt. skulle inte tro det heller.
Visst det kommer att gå stundvis snabbare att tanka på tex DC++ då man kan tanka från flera 10mbt(upström) samtidigt,men dom kommer ju åxå att vilja göra samma sak.

Du har så rätt :tummenupp

Jag sitter på stenålderslinan TELIA 8000..
inga problem med min ratio(SWEBITS)...
men visst hade jag fått mer upload hade jag varit nöjd..
detta lär nog iofs dröja några år till

Last edited:
Suck, hade Ownit 10/10Mbit.. skönt som fan. Nu sitter jag på Comhem 8/1 och betalar FÖR mkt för det lilla. Trist för mig som laddar upp massor med bilder. Tar betydligt längre tid nu.....

Vill också ha 100/100!!

BBB`s digitalt tv påverkar inte om man har 10/10 fiber. dom Sjusterar hastigheten så att man ska slippa få mindre.. jag har själv ca 20/20 utan tv`n på och ca 17/15 med tv`n igång.. :D men alltid trevligt med 100mbit ner :D

Får 100/100 inkopplat i min lgh om en vecka. 295:-/mån....klart bättre än BB som tar 399:-/mån för 24/1. 171 lgh får det kopplat denna månaden och det är fiber alltihop! :tummenupp

Hur går det Solid Snake? Fått köpt lgh än? :tungan

Lunds Stads Nät

JKay skrev:
Får 100/100 inkopplat i min lgh om en vecka. 295:-/mån....klart bättre än BB som tar 399:-/mån för 24/1. 171 lgh får det kopplat denna månaden och det är fiber alltihop! :tummenupp

Hur går det Solid Snake? Fått köpt lgh än? :tungan

Lunds Stads Nät
Jomenvisst är den köpt, flyttar in den 4e i nästa månad. :tummenupp

Du ska bli min bära-möbler-och-sånt-slav då! :banana

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!