Battlefield-nördar. Förenen Eder!

Bara apropå...
Det fanns en tråd om BF-spelande som det aldrig blev något av.
Bli're nån andra vers eller ??

Kör för närvarande Desert Combat och lite FH.

Ojojoj så bra BF2 kommer att bli! Jag kommer ta tjänsteledigt den dagen det släpps och antagligen lär jag väl behöva köpa ett nytt GFX-kort också..

Jag kör(de) BF:Vietnam rätt mycket, men nu har jag gott tillbaka till gamla hederliga BF:1942 och även Desert Combat som jag fortfarande tycker ger otroligt mycket spelvärde. Vietnam är bra, men 1942 är nog trots allt strået vassare när det gäller spelkänslan.

Jag lirar DC så gott som dagligen och kan lätt tänka mig att spela lite med, och mot, lite Sporthojare. :banana

Räkna med mig!
Kör lite Dc då & då, försökte att få igång på DC-Final genom nätet, men hade tydligen fel version eller nått?

Läste om BF2 i Pcgamer & till våren 2005 kommer det :rolleyes:

Ojoj oj oj oj oj oj oj oj oj ojojojoj oj oj me want!

Var tvungen att slanga på gammla BF1942 för att få igång kännslan tills BF2 släpps. :D

Kanske nån som kan rekommendera något program typ teamtalk fast utan skit o problem....
Använder MSN med kompisen nu :näsblod

Mmmmuummaa! Skall bli sååå bra...hoppas mitt nya 6600GT kort kommer att klara det bra, surt att köpa ett nytt...igen! :gnissla

The-PatriX skrev:
Tror vi provade det ett tag.
Irriterande av/på- ljud om man inte satte känsligheten lågt, samt att polaren 'bara dog' ibland, kändes inte stabilt.
Tips på inställningar ??

Laddade ner BF Vietnam. Har aldrig lirat det förut. Stor skillnad mot BF:1942?

MikkE skrev:
Battlefield-serien köper man, även om man är den mest inbitna piraten. Battlefield är skapat av svenska DICE och alla som piratkopierar BF är landsförrädare.

sgtpepper skrev:
Battlefield-serien köper man, även om man är den mest inbitna piraten. Battlefield är skapat av svenska DICE och alla som piratkopierar BF är landsförrädare.
Rackarns! :mad:

Kan inte nån här slänga upp en Desert Comvat Final server så kan vi panga lite på varandra? :)

Måste bara komma på varför min joystick inte funkar, går ju inte att flyga med tangenterna :mad:

The-PatriX skrev:
Kan inte nån här slänga upp en Desert Comvat Final server så kan vi panga lite på varandra? :)

Måste bara komma på varför min joystick inte funkar, går ju inte att flyga med tangenterna :mad:

Flyga med tangentbord=skillz :tummenupp

Angående att köpa BF så har jag ändrat åsikt eftersom jag vet hur DICE behandlar sina anställda. Har dock samtliga BF-utgåvor utom Vietnam som orginal. (Köpte dom billigt.)

..och ja, nån som kan slänga upp en server? :)

MikkE skrev:

Ja, det är det ju. Till att börja med så är ju BF:Vietnam mycket modernare vapen än BF1942 men även om man jämför med Desert Combat så är skillnaden stor. I mitt tycke är det t.ex. lite för lätt att flyga helikopteri BF:Vietnam, släpper du alla kontroller så hovrar den av sig själv medans helikoptrarna i Desert Combat beter sig betydligt mer realistiskt. Lättare att skjuta ner helisarna i Vietnam också. Sen är Vietnam förstås mycket snyggare än 1942, man kan åla genom gräset och ligga dold på ett annat sätt än i 1942. Har dock inte spelat Vietnam så mycket men finns både fördelar och nackdelar jämfört med 1942.

Så det finns alltså

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
och Desert Combat, tillhör det Battlefield serien, är alla enskilda spel?

MikkE skrev:
Så det finns alltså

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
och Desert Combat, tillhör det Battlefield serien, är alla enskilda spel?
Nja, det finns två spelreleaser:

* Battlefield 1942
* Battlefield Vietnam

Sen finns det några officiella påbyggnader på BF1942 (nya banor/vapen/etc):

* Road to Rome
* Secret Weapons of WWII

Utöver det så finns det en mängd modifikationer (moddar) till båda spelen, det vill säga totala konverteringar. Några exempel är:

* Desert Combat - BF1942
* Silent Heroes (Sverige vs Norge) - BF1942
* Point of Existence - BFVietnam

Dessa moddar är (oftast) gratis att tanka hem och är utvecklade av eldsjälar. Många av dem är grymt bra med totalt förändrad grafik, spelkänsla o.s.v.

Några länkar:
http://battlefieldvietnam.filefront.com/
http://www.planetbattlefield.com/

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!