Battlefield Bad Company 2

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Tjena tjena.
Har sökt på SH här nu och hittar ingen tråd om just Battlefield så jag startar en. Spelet har ju äntligen kommit ut och har själv börjat spela det. Så ja tänkte höra mig för va ni spelare tycker om det spelet och så sen så kan vi ju hjälpas åt men olika problem i själva spelet.
Oki ja får börja med min fråga:

Jag har kommit till en bana då sateliten har störtat eller kommit ner på jorden, sen så tappar ju ena gubben ju kontakten med andra i gruppen då ska han ju klara sig igenom ett parti på berget när det är kallt. Hur fan får man honom att inte frysa ihjäl? Har spelat banan om och om igen men antigen så fryser man ihjäl eller så blir man skjuten.
Hoppas att ni som spelar spelet förstår va ja menar.

Bara kuta in i husen!
Du får springa mellan dom.
Bara fråga på. Lirade klart spelet i dag.
Rätt så skoj. Synd bara att min dator inte pallar med det spelet online:(

Sjukt mycket problem med EA:s kontoservrar har det vart hela tiden, våra servrar går ner hela tiden (BC2 Gotland), folk är rätt griniga ute på spelforumen.

Men spelet är sjukt roligt när man väl kommer in på en server, det blir nog perfa bara de får ordning på servertjaffset.

Våra servrar (16 st) är fulla hela tiden när de väl funkar !!

För att inte frysa ihjäl så behöver antingen springa in i husen eller spränga tunnor som skapar små eldar

Jag har problem när jag spelar online. blir kickad av punkbuster hela tiden =(

Om du hade betan installerad ta bort den samt alla relaterade filer som ligger kvar efter avinstallering.
Samt se till att du drar hem senaste uppdateringen av den.
http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bc2.php

rekommenderar att du drar hem PBsetup.

Last edited:
stör mig på att man måste hålla inne en knapp för att fortsätta vara i knästående....

Snyggt spel, bra ljud, lite halvtrist story (inte spelat klart ännu).
Väntar med att köra klart singleplayer innan jag går ut på multiplayer.

Gillar detta bättre än MW2 iaf. Är dock väldigt mycket run'n gun, dvs kräver inte så mycket tankeverksamhet, vilket iofs kan vara schysst om man bara vill splatta lite och framförallt skjuta sönder allt du ser. :D

Perfekt avledning från mc-suget.

singelplayer är HELT olikt multi, inga vapen "går "likadant, det är faktist sjukt stor skillnad på dom så du tjänar inget på o traggla singel som förberedning iaf.

Vänta inte för länge med multi då många unlocks (perks) gör att du blir betydligt bättre och du som newbie blir onödigt mycket "ägd" av folk som du egentligen är jämbördig med.

Och räkna kallt med att dö så inihelvete mycket att du blir tjutfärdig :D , ALLA dör otroligt mycket i detta spel, har du en k/d över 1,0 så får du vara nöjd :brinnerup

Last edited:
Som tidigare sa, in i huset och värm dig. Eller skjut på tunnorna så de exploderar. Värm dig i elden. Se till att stå kvar vid de husen du är i och snipra eller pricka de andra vid nästa hus så slipper du riskera att dö innan du är vid elden.

Förövrigt, endel AI problem och grafiska glitchar i spelet. Annars mycket skön känsla i spelet! Om CoD World at war får 8/10 av mig (för single player, inte multi som får 5/10) så får BF2 9/10. Har inte testat multi ännu, men demot var ju king!

singelplayer är HELT olikt multi, inga vapen "går "likadant, det är faktist sjukt stor skillnad på dom så du tjänar inget på o traggla singel som förberedning iaf.

Vänta inte för länge med multi då många unlocks (perks) gör att du blir betydligt bättre och du som newbie blir onödigt mycket "ägd" av folk som du egentligen är jämbördig med.

Och räkna kallt med att dö så inihelvete mycket att du blir tjutfärdig :D , ALLA dör otroligt mycket i detta spel, har du en k/d över 1,0 så får du vara nöjd :brinnerup

låter som att jag kommer tröttna på detta spelet hyffsat snabbt då,... lika bra o köra klart singlemode först så jag får lite valuta för pengarna :D

Ingen som lirar ARMA 2 med ACE2 mods? :yoparty

Tror ni det ens går att spela med denna datorn?

2.2ghz core 2 duo.

8600m GT

2gb minne.

Vill speeeeeela :huvet

@ loy ,jo det går men knappt, har själv en halvrisig amd 2,7 ghz, 8800gts640mb (öklockad), 3 gig ram, allt på medium i bc2 utom texturer som e' på high.

det finns lite settings du kan ändra för ökad fps, rekomenderas varmt,

öppna: dina dokument/bc2/settings.ini

ändra:

bloom=false (tar bort ljust Ekcligt sken i kikarsikten)

hbao=false (är den nog redan men inte alltid)

renderaheadlimit=0 (står på 2)

DX version= dx9 (står auto) tvingar spelet att köra dx9

SPARA

öppna GAMESETTINGS.INI

ändra:

soundsystem=2 (står nog på 1) 1=software, 2= hardware, kör ljudet på ena kärnan (klar förbättring av fps) EDIT: glöm det här med ljudinställningar, FEL av mig (inte till detta spel) dumstrut på:glömdet

SPARA

dessa tweaks är nästintill nödvändiga för dualcore processorer.

GLHF :tummenupp

Last edited:
Eller så kör man PS3 som jag :D

Sjukt roligt spela är det.. Måste bara komma in i det, man KOMMER bli ägd i början. Speciellt av alla j*vla snipers!:brinnerup

Kul att ha något som tar fokus från hojsuget iallafall.. Gillade SP på Bad Company 2 också.. kul story.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park