Battlefield Bad Company 2

kampanjen suger ju skit jämfört med badcompany 1. Online finns det ju dock inte mycket som tar Bad company 2 i allmänt röj!

kampanjen suger ju skit jämfört med badcompany 1. Online finns det ju dock inte mycket som tar Bad company 2 i allmänt röj!

Ja jämfört med 1:an så var campaign inte mkt att hänga i granen.

Men resten är asfett :banana

låter som att jag kommer tröttna på detta spelet hyffsat snabbt då,... lika bra o köra klart singlemode först så jag får lite valuta för pengarna :D

Ingen som lirar ARMA 2 med ACE2 mods? :yoparty

Det ena utesluter ju inte det andra...
:tummenupp

Lirar själv Arma2 med ACE i en klan. Det finns en nystartad svensk klan som uppkommit efter några grabbar i Anrop.se ville lira mer hardcore. De kallar sig SSG, http://ssg-clan.se/
De är sköna snubbar, själv är jag med i en internationell klan för Arma som heter GOL.
http://www.gol-clan.net/?p=home

Fick ett meddelande av kompis som lod natt i stil med att BC2 var helt fantastikt jamfort med BF2 - galler ljud, vapen, grafik m.m. att jag bara maste inhandla det. Jaha nu blir det till att byta dator, kommer bli jobbigt sahar direkt efter semestern :va

Men formodlingen vart det.

kan inte hålla med om ljudet, det är faktist jävligt "dåligt" ljud, finns ingen som helst ljudbild utan det smäller satan överallt men det kommer helt random runtikring dig, finns inte en sportmössa att höra vartifrån det skjuts.

Detta är det mest negativa med spelet för mig, har provat allt för att fixa en vettig ljudbild men det går inte.

kan inte hålla med om ljudet, det är faktist jävligt "dåligt" ljud, finns ingen som helst ljudbild utan det smäller satan överallt men det kommer helt random runtikring dig, finns inte en sportmössa att höra vartifrån det skjuts.

Detta är det mest negativa med spelet för mig, har provat allt för att fixa en vettig ljudbild men det går inte.

Du har inte vänt på höger o vänster ? :D

Jag har inte kommit så långt att jag förstår varifrån det skjuts, dör f*n hela tiden. Stör mig som bara den på att jag måste hålla inne knästående... :mad:

Eller att kunna lägga sig ner.. Första man fick lära sig i lumpen. Pangar någon på dig? Släng dig på backen för satan. :brinnerup

Men oooh denna tillfredställelse när man får ge igen på den saten som najfade en.:yoparty

Last edited:
nee o du kommer förmodligen aldrig att höra det heller, har rätt bra kunskaper om hur man ställer in ljud i olika spel men bc2 går jag bet på änsålänge.

BC2 pcversionen är ju portad från konsol och därmed väldigt begränsad i alla inställningar,

"saknas" en massa inställningar mot tex BF2, i bf2 hör jag fienderna perfekt då jag dämpat ut mina egna ljud, tex steg,vapen mm, bf2 har dessutom en nästintill perfekt ljudbild o jag hör exakt varifrån det pangar så jag är väl en smula kräsen på ljudet kanske.

Ja hahahah crouchknappen har jag snart spammat sönder, det är jävligt B att man måste hålla in den:näsblod

Last edited:

Det där har med ditt system att göra. Mitt ljud är utmärkt och jag använder alltid ljudet för att lokalisera den som skjuter, precis som i bf2.

Du har inte vänt på höger o vänster ? :D

Jag har inte kommit så långt att jag förstår varifrån det skjuts, dör f*n hela tiden. Stör mig som bara den på att jag måste hålla inne knästående... :mad:

Eller att kunna lägga sig ner.. Första man fick lära sig i lumpen. Pangar någon på dig? Släng dig på backen för satan. :brinnerup

Men oooh denna tillfredställelse när man får ge igen på den saten som najfade en.:yoparty
tycker det är bra att man inte kan lägga sig ner, det var dryg som fan i de förra spelen med alla dolphin divers.

tycker det är bra att man inte kan lägga sig ner, det var dryg som fan i de förra spelen med alla dolphin divers.

smaken är ju olika, jag gillar när det är svårt (läs simulator) och inte så "plastigt".

Jag har roligt när jag spelar BC2, men stör mig på vissa små egenheter. :)

Har precis spelat klart singelplayer och kan säga så här att ja trodde faktiskt att det skulle vara längre men men. Detta spel ligger ju på helt annan nivå om jag jämför med Call Of Duty:Modern Warfare spelen både grafikmessigt och det man får och inte får göra i spelen samt själva handligen. Och på tanken hur det hela slutade så skulle ja inte bli förvånad om det skulle släppas en 3a eller nått sånt.

Våra servrar (16 st) är fulla hela tiden när de väl funkar !!

Funkar det med resarverade slots i BC2?
När jag spelade i UpNorth så hade vi resverade slottar på net@once, Lekstugan och några servrar till och det var grymt smidigt.
Förresten vill jag få tillgång till Gotlandsservrarna på det sättet, snälla rara söta med socker på?

Edit: TV2.no har vettiga servrar med för både BF2 och BC2.

gotlandsservrarna är så fulla att inte ens vi admins kommer in och nej det går inte att reservera slots tyvärr, vi har även stora problem med adminprogrammen då dice ALDRIG brytt sig om att göra nåt till något spel utan det får nån duktig hemmapulare svetsa ihop
och det som kommit hitills funkar inte bra.

EA har även stoppat uppsättning av fler servrar då deras system är överbelastat annars skulle vi satt upp 8 st till, våra servrar har högst upptid och mest spelare i hela europa, helt sjukt tryck på dom men tyvärr fortfarande tjockt med serverkrasher och det finns ingen autostartfunktion (tack för det dice) så de måste startas manuellt efter krash o vi har bara 2 headadmins som har de rättigheterna än..............o de måste sova ibland

TV2.no har problem med lagg på sina servrar (o inga admins), rekomenderar Battlefield.no istället (gäller BC2)

kommer nog aldrig komma ett spel som kräver lika mycket av spelaren, rent tekniskt och psykologiskt som Quake / Quakeworld. BC är helt ok, men gud så sega spel

Vad fasen.. det tokhackar på min laptop fast lägsta inställningarna. Dualcore 2,13ghz 4gb ram geforce gt 240m.. borde väl funka? :O
stödjer det inte 64-bit?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...