Hade varit och kört en sväng på Bogarn och var på väg hem genom stan. När jag står vid ett rödljus utanför Wennergrens center hör jag
PANG
och känner att det smäller till mot låret och skrevet. Trots att jag hade headsettet på med ganska hög volym var det en rejäl smäll. Första tanken var att kamremmen gått och att det lagades ventilsallad i motorn. Motorn fortsatte dock att gå så jag stängde av den och rullade upp hojen på en refug, där jag såg jag att det läckte någonting och rann ut över motorn.
Rätt surt eftersom det blev rätt mkt märken på både ramen och motorblocket av svavelsyran som rann ut.
Man blir rätt skärrad också när man tänker på vad som hänt om detta inträffat 30 min tidigare under lite mer inspirerad körning.
Någon som varit med om detta tidigare? Kan packningar eller dyl. tagit stryck av detta? Ungefär hälften av syran i cellen som exploderade rann ut.
PANG
och känner att det smäller till mot låret och skrevet. Trots att jag hade headsettet på med ganska hög volym var det en rejäl smäll. Första tanken var att kamremmen gått och att det lagades ventilsallad i motorn. Motorn fortsatte dock att gå så jag stängde av den och rullade upp hojen på en refug, där jag såg jag att det läckte någonting och rann ut över motorn.Rätt surt eftersom det blev rätt mkt märken på både ramen och motorblocket av svavelsyran som rann ut.

Man blir rätt skärrad också när man tänker på vad som hänt om detta inträffat 30 min tidigare under lite mer inspirerad körning.

Någon som varit med om detta tidigare? Kan packningar eller dyl. tagit stryck av detta? Ungefär hälften av syran i cellen som exploderade rann ut.