Batteri till hitachi elverktyg?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Mitt batteri är slut och undrar nu vart man kan köpa ersättningsbatterier för en rimlig peng. De jag har hittat kostar typ 800:- för ett enda sketet batteri! Helt sjukt.

Batteriet heter EB12H.

Det går ju att köpa lösa celler på T.ex Elfa och löda ihop ett batteri.

Skalen brukar vara ihop"snäpta" men även limmade. Brukar kunna spricka lite om du öppnar upp det. MEN brukar gå att limma ihop sen. Inga konstigheter.

Är det Litum batteri så lär nog cellerna bli skitdyra. Men är det vanligt NIMH batteri så kan det löna sig.

Ananrs har Swedol "pirat" batterier som är prisvärda. Kolla upp det.

Det går ju att köpa lösa celler på T.ex Elfa och löda ihop ett batteri.

Skalen brukar vara ihop"snäpta" men även limmade. Brukar kunna spricka lite om du öppnar upp det. MEN brukar gå att limma ihop sen. Inga konstigheter.

Är det Litum batteri så lär nog cellerna bli skitdyra. Men är det vanligt NIMH batteri så kan det löna sig.

Ananrs har Swedol "pirat" batterier som är prisvärda. Kolla upp det.

Juste!

Jag har ett nytt Bosch 14,4 V (NIMH 3.0AH) batteri ligger i garaget. Kan du ju få köpa och slakta cellerna ur om du vill.

Last edited:
toolking.com i staterna kanske har det du söker, men då med annan beteckning på batteriet är jag ganska säker på. Men så länge laddaren klarar av både 110 och 230 så är det lugnt. Annars bör du söka på ebay.de, att köpa i Sverige är ju lönlöst.

kolla på 24.se dom hade lite olika batterier ganska billigt också. inget till mina maskiner så klart...
När jag skulle köpa nya till min dragare på jobbet så var det billigare att köpa hela paketet med dragare och två batterier än att köpa ETT nytt batteri.
Det är sjukt och göder en så onödig överkonsumtion så det är löjligt.

Även jag rekommenderar Toolking, de har säkert det du söker och laddaren behöver du inte bry dig om så länge det är samma batteri, du använder ju då den laddaren du redan har.

Som exempel så köpte jag extra batteri till mina Makitamaskiner därifrån och det kostade då $75 istället för 2.000:- här i Sverige.

800:- är ett piratbatteri...

Har öppnat den men jag har kommit till insikten att jag inte ska börja löda ett eget pack. Dels är det lite svårt och jag vill inte sabba de nya cellerna med min lödteknik, men även för att cellerna är ganska dyra i sig. Kostar ca 45:-/st och det går åt tio stycken.

Jag är även helt kass på att handla via ebay och utlandet så nu står jag här och trampar.

Ingen som har ett liggandes? Man brukar ju dessutom få med två stycken när man köper en maskin. Borde ju finnas en hel del batterier över efter alla havererade maskiner? Å andra sidan havererar ju inte Hitachis maskiner så ofta...

800:- är ett piratbatteri...

Har öppnat den men jag har kommit till insikten att jag inte ska börja löda ett eget pack. Dels är det lite svårt och jag vill inte sabba de nya cellerna med min lödteknik, men även för att cellerna är ganska dyra i sig. Kostar ca 45:-/st och det går åt tio stycken.

Jag är även helt kass på att handla via ebay och utlandet så nu står jag här och trampar.

Ingen som har ett liggandes? Man brukar ju dessutom få med två stycken när man köper en maskin. Borde ju finnas en hel del batterier över efter alla havererade maskiner? Å andra sidan havererar ju inte Hitachis maskiner så ofta...

Man beställer och väntar till det dimper ner i brevlådan. Hur svårt ska det va?

Klarar du av att surfa sporthoj.com högt och lågt klarar du att handla Ebay eller nätbutik i ytlandet!

:fakta

/ Jens

Man beställer och väntar till det dimper ner i brevlådan. Hur svårt ska det va?

Klarar du av att surfa sporthoj.com högt och lågt klarar du att handla Ebay eller nätbutik i ytlandet!

:fakta

/ Jens

Själva förfarandet att klicka på en produkt och sen knappa in ett visakortsnummer klarar till och med jag, men att först välja ut och värdera vem man vågar handla av, räkna ut ett slutpris inkl alla avgifter tull etc osv, det har inte jag nån koll på. Inte paypal och allt vad skiten heter.

Beställa inom eu är enklare och har gjort det några ggr.

Skulle köpa ett 24V till min Makita och deras Rekpris e lite över 3000 pix för ett batteri.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park