Köpa mc-batteri på nätet

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag behöver nytt batteri till Thruxtonen, har i ett Biltema batteri nu som pensionerade för två år sen och det är lite onödigt spännande då jag skulle hem från jobbet då det precis är så att hojen startar med detta batteri. Sen går den skitdåligt ett tag, misstänker att den inte får nog ström till ECU och tändning direkt efter starten.

Hittade detta och det verkar ju vara vad jag söker men ska kolla så det är rätt https://www.amazon.se/Yuasa-YTX12-B...412009&keywords=ytx12bs&qid=1652111804&sr=8-1 billigt och får man batteriet hemskickat vore det ju fint.

Är detta nån fulkopia av Yuasa och hur är det med att få batterier skickade på posten, är det risk med det? Visst det kan komma bort och bli krossat men kollar man i Sverige verkar det svårare att få skickat ett batteri.

Lokala OKQ8 macken får hem batteriet till bra pris men jag misstänker att det är att jämföra med typ Biltema, Snell. Tror det kostade 5-600 kr.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
De Biltema batterier jag köpte med har funkat bra hittils, har de i tre hojar och en gräsklippare och dom har funkat, men många andra går ju klagat på ojämn kvalitet. Ska jag byta batteri köper jag heller ett av bra kvalité.

Snell batteriet har jag kört med två säsonger sen dog det, dock har det stått oanvänt men underhållsladdat i två år så det kanske gör att det inte hållit.

Verkar som att man köper ett Snell för 389 kr med frakt från Xlmoto nu, men tror heller jag ett Yuasa för det dubbla från Amazon om det nu är Yuasa så det inte är ett "Kines Yuasa".
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
XL Moto hade nedsatt pris på fin-Yuasa åtminstone för några månader sedan.

Värt de extra hundringarna tror då jag iaf eftersom de brukar funka under många år.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Man får passa sig lite för den angivna leveranstiden hos XL-moto... lade beställning på Yuasa där i april med utlovad leverans 29/4.
Idag har det packats och skall lämnas till leverantör... så två veckor försenat typ.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tyvärr det är ju många webshoparsom är luriga, först då man beställt visar det sig att varan inte finns i lager och då är det ju kört att ångra sig. Tycker att det är den stora fördelen med tex eBay och Amazon att man får grejerna på angiven leveranstid.

Är ju lätt att lockas att bara betala 289 kr för ett Snell batteri, Sen ska ju en hundring i frakt på det. Med tur är det nog ett bra köp men det kan ju lika gärna vara att kasta 389 kr I sjön plus en massa elände om det börjar strula på fel ställe.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Kolla ebay, jag har köpt fin-Yuasa för småpengar från Italien. Snabbare leverans än XL-moto på köpet!
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det var en diskussion på samma tema nyligen. Jag letade upp ett par billiga butiker.
Vill minnas att carpimoto.it brukar ha bra priser med, dem har jag handlat en del av.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tror det får bli ett batteri hos Motonet i Torneå, 75 euro för ett Yuasa till Trajan. Synd att man inte tänkte på detta då jag passerade i lördags på väg till Uleåborg.

Fram till dess att jag passerar Torneå får ett billigt Snell batteri dug.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top