Barros en "mid-pack rider" och Biaggi en "nightmare"

Undra när Biaggi ska gå ut officiellt med att det varken blir MotoGP eller WSBK för honom.
Ser mörkt ut för "skägget".

Ang Biaggi

Säger som James Ellison:
I don`t rate Biaggi at all.He`s had tom many chances and taken rides of people who could`ve done a lot better.
He complains all the time about what he`s riding.

2ono skrev:
Säger som James Ellison:
I don`t rate Biaggi at all.He`s had tom many chances and taken rides of people who could`ve done a lot better.

Haha ja Mr Ellison är ju en riktig stjärnryttare, snacka skit kan han också.

Man får vara stöddig om man kan backa upp det.
Medelmåttor som Ellison och Hopkins gör bäst i att
hålla käft tills de presterat någonting.

just my 2c

2ono skrev:
Säger som James Ellison:
I don`t rate Biaggi at all.He`s had too many chances and taken rides of people who could`ve done a lot better.
:lol

Har han verkligen sagt så? Man kan i så fall kommentera det på två sätt:

1. Att påstå att någon annan kunde ha presterat bättre om de fått samma chans som Biaggi är att spekulera med 50% chans att ha rätt; som vilken amatör som helst.

2. Att en fullständig nobody i VM-sammanhang talar nedvärderande om en fyrfaldig 250-världsmästare tillika tvåfaldig "runner-up" i 500/MotoGP är snarare genant än roande.

Jag har stor respekt för alla förare som lyckas ta segrar och pallplatser i VM - Hayden också även om jag inte tycker om hans framtoning. Den avundsjuka och självtillräcklighet som får en del att kritisera Biaggi tycker jag är fullständigt bisarr. Visst kan man ogilla hans arroganta stil. Men man måste ju kunna skilja den från hans prestationer som förare.

:fakta

2ono skrev:
Säger som James Ellison:
Säg vad man vill om skägget men det där var till och med lite värsta laget även för mig.
Han är en av de bättre MotoGP-piloterna de senaste åren men han hade inte det där sista som gör en mästare, tyvärr.

Jag tror man måste vare mer crazy och vild för att vinna i GP än vad Biaggi är, skulle loppen vara längre så tror jag hans teknik vinner, han gör sällan fel men pressar inte tillräckligt jämfört med de andra vinnarna.

Angående 3 hojar för Alstare Corona, som det står i denna artikeln att Flammini lobbar för, så har Francois Batta sagt att dom hinner inte få tillverkat den Mitsubishi insprutningssystemet som man har i hojarna till i tid till första racen till en tredje hoj. 2 hojar är mest troligt i teamet om inte nån vill köra en hoj som inte är fullkitad dom första racen iof.

Förhandlingarna med Caracci som Biaggi haft är avslutade. Dom kommer bara köra med Roberto Rolfo som det ser ut nu.

Last edited:
Nyteknik skrev:
...
Visst kan man ogilla hans arroganta stil. Men man måste ju kunna skilja den från hans prestationer som förare.
...

Och man ska nog även kunna skilja på att hur Biaggi "är" kommer ifrån media som byggt upp en bild om honnom. Sägs att dom som träffat honnom säger att han är en person som inte påminner så mycket om den i media. Sägs att han alltid tar sig mycket tid till att vara med sina fans och alltid är på bra humör och är trevlig. Att han är pedant när han tävlar och därmed kräver detsamma av sitt team är kanske iof en grej som kan vara tröttande om man jobbar för honnom. Vissa tycker han har för mycket "koll" på sina mekaniker så att dom känner sig misstrodda typ. Men förutom det så har nog media gjort honnom mer till "the bad guy" än han själv..

Axxexs skrev:
Och man ska nog även kunna skilja på att hur Biaggi "är" kommer ifrån media som byggt upp en bild om honnom. Sägs att dom som träffat honnom säger att han är en person som inte påminner så mycket om den i media. Sägs att han alltid tar sig mycket tid till att vara med sina fans och alltid är på bra humör och är trevlig. Att han är pedant när han tävlar och därmed kräver detsamma av sitt team är kanske iof en grej som kan vara tröttande om man jobbar för honnom. Vissa tycker han har för mycket "koll" på sina mekaniker så att dom känner sig misstrodda typ. Men förutom det så har nog media gjort honnom mer till "the bad guy" än han själv..
Precis. Det är ett flertal intervjuer med honom som jag har läst där författarern skriver precis så. Bilden av Biaggi och verkligheten är väldigt olika.

Chris Ash skrev:
Men han har ju vunnit SUperstock EM så han vet vad han snackar om.
Ellison skriver ju i PB varje månad och är ganska kul att läsa men hans mun skriver checkar som hans arsle inte kan betala för ännu, fast det gillar man ju iofs ibland. :D

Gustav O skrev:
Precis. Det är ett flertal intervjuer med honom som jag har läst där författarern skriver precis så. Bilden av Biaggi och verkligheten är väldigt olika.

Men han har ju vunnit SUperstock EM så han vet vad han snackar om.
Ellison skriver ju i PB varje månad och är ganska kul att läsa men hans mun skriver checkar som hans arsle inte kan betala för ännu, fast det gillar man ju iofs ibland. :D

Jo men då ska de kunna walk the walk också, inte bara talk the talk. Mladin och Foggy tex har ju lite på fötterna för att vara odrägliga och stöddiga.

Chris Ash skrev:
Jo men då ska de kunna walk the walk också, inte bara talk the talk. Mladin och Foggy tex har ju lite på fötterna för att vara odrägliga och stöddiga.
Fast de har ju bara på fötterna i lingonserier. :D

sandstream skrev:
Säg vad man vill om skägget men det där var till och med lite värsta laget även för mig.
Han är en av de bättre MotoGP-piloterna de senaste åren men han hade inte det där sista som gör en mästare, tyvärr.

Han är en fantastisk förare tycker jag med men man undrar varför han är illa omtyckt av i princip hela startfältet ingen har något positivt att säga.

Nyteknik skrev:
Har han verkligen sagt så? Man kan i så fall kommentera det på två sätt:Har han verkligen sagt så? Man kan i så fall kommentera det på två sätt:

1. Att påstå att någon annan kunde ha presterat bättre om de fått samma chans som Biaggi är att spekulera med 50% chans att ha rätt; som vilken amatör som helst.

2. Att en fullständig nobody i VM-sammanhang talar nedvärderande om en fyrfaldig 250-världsmästare tillika tvåfaldig "runner-up" i 500/MotoGP är snarare genant än roande.

Jag har stor respekt för alla förare som lyckas ta segrar och pallplatser i VM - Hayden också även om jag inte tycker om hans framtoning.

ja --> PB Jan 06
Tror ingen i MotoGP sammanhang är en Nobody vad är det som får dig att tro det?, varför ska man inte kunna ha en åsikt även om man är sämre förare.

Håller med Biaggi har tillhört yttersta Eliten och det är tragiskt att han aldrig fått en titel i största klassen.

Men han har fått sina chanser och inte tagit dom.

Majoriteten av MotoGP förarna representerar det bästa som går att uppbringa Tex Xaus och Hodgson är grymma sbk förare men kom helt bort sig i motoGP vilket säger mer om stenhård konkurrans.
Därför ska det bli mycket intressant med Barros i WSBK.

Chris Ash skrev:

Hahaha Mr Ellison är ingen stjärnryttare men han är nog bitter över att han inte fått chansen, inget fel på självförtroendet i varje fall.

Jag säger som Troy Bayliss angående den gågna säsongen.
"Who would you put on my bike to beat Rossi?"

gthyni skrev:
Man får vara stöddig om man kan backa upp det.
Medelmåttor som Ellison och Hopkins gör bäst i att
hålla käft tills de presterat någonting.

just my 2c

Lite fakta... i siffror... James Ellison vann både superteens(typ std 125) och CB500cup under samma år, har för mig att han va 15 då. Det är han och James Toseland ensamma om att ha gjort. Dock valde media i england att inte uppmärsamma det så mycket när Ellison gjorde det. Han vann Superstock EM 2 gånger, -00 på en Firelblade och -01 på en GSXR1000. -99 kom han anska högt upp på en CBR600 och körde även de SS VM som Pere Rida va skadad, för Castrol Honda.
När han körde fabriks Kawan med Andrew Pitt så rasa motorn inte mindre än på tre lopp(alla på sista varven när han låg väl inom topp 10).
Han har faktiskt varit värlsmästare en gång också... 2003. Men vi ska inte va petiga...
Hur är det att få köra GP(som James Ellison)?
Du får komma till massa nya banor! kul o får testa något nytt...
Du får en hoj som har minst 40 pållar mindre än nästan samtliga konkurenter...
Du får lite sämre däck än de flesta andra...
Du får lite mindre tid o reserser att testa än de andra...
Du har sämre och färrre grejer att testa...
Sen ska man på ren körskicklighet uppväga det här och va före tex Biaggi på en Camel Honda. OCH han är då en MEDELMÅTTA när han inte lyckas..?
Hur räknar vissa? hur hade ni själva lyckats? Pinsam kommentar.
När man vunnit så många mästerskap som James, när man har kört mot det motståndet han har och när man har den erfarenheten han har så har man en ganska bra uppfattning om hur man står sig mot de andra, hur mycket som är maskinmaterial och hur mycket som är förare.
Jag var med James alla år han körde EM och de året han vann VM. Den Suka han vann EM på 2001 var på sin höjd en "OK" hoj i nordic superbike med sin icke fungerande TECH2000 fjädring. Men visst är det öppet att utan någon kunskap o fakta tycka att folk(särskilt GP-förare) kör slött...

När det gäller Ellison så har han fortfarande inte presterat tillräckligt för att fälla sådana kommentarer om Biaggi utan att det faller tillbaka på honom. Ska bli intressant att se vad herr Ellison kan prestera på Yamahan, om det nu går i lås.

Last edited:
Niklas C skrev:
en Camel Honda. OCH han är då en MEDELMÅTTA när han inte lyckas..?
Men visst är det öppet att utan någon kunskap o fakta tycka att folk(särskilt GP-förare) kör slött...

En förare får finna sig i att jämföras mot de man möter. Ellison är högst en medelmåtta i GP-sammanhang tills motsatsen bevisats, och en nobody i jämförelse med Biaggi, oavsett hur många ungdomsrace med CB400 han vunnit eller hur många pensionärs-VM han tagit (Endurance), svårare än så är det inte.
Hur vi själva hade lyckats har inte ett skit med saken att göra eftersom då ingen kritik av vare sig idrottsstjärnor, musiker eller liknande får förekomma och inga journalister få skriva om dem.

Det har heller inget att göra med om han kör slött eller inte, men man borde väl inte behöva påpeka det uppenbara?

Niklas C skrev:
Lite fakta... i siffror... James Ellison vann både superteens(typ std 125) och CB500cup under samma år, har för mig att han va 15 då. Det är han och James Toseland ensamma om att ha gjort. Dock valde media i england att inte uppmärsamma det så mycket när Ellison gjorde det. Han vann Superstock EM 2 gånger, -00 på en Firelblade och -01 på en GSXR1000. -99 kom han anska högt upp på en CBR600 och körde även de SS VM som Pere Rida va skadad, för Castrol Honda.
När han körde fabriks Kawan med Andrew Pitt så rasa motorn inte mindre än på tre lopp(alla på sista varven när han låg väl inom topp 10).
Han har faktiskt varit värlsmästare en gång också... 2003. Men vi ska inte va petiga...
Hur är det att få köra GP(som James Ellison)?
Du får komma till massa nya banor! kul o får testa något nytt...
Du får en hoj som har minst 40 pållar mindre än nästan samtliga konkurenter...
Du får lite sämre däck än de flesta andra...
Du får lite mindre tid o reserser att testa än de andra...
Du har sämre och färrre grejer att testa...
Sen ska man på ren körskicklighet uppväga det här och va före tex Biaggi på en Camel Honda. OCH han är då en MEDELMÅTTA när han inte lyckas..?
När man vunnit så många mästerskap som James, när man har kört mot det motståndet han har och när man har den erfarenheten han har så har man en ganska bra uppfattning om hur man står sig mot de andra, hur mycket som är maskinmaterial och hur mycket som är förare.
Jag var med James alla år han körde EM och de året han vann VM. Den Suka han vann EM på 2001 var på sin höjd en "OK" hoj i nordic superbike med sin icke fungerande TECH2000 fjädring. Men visst är det öppet att utan någon kunskap o fakta tycka att folk (särskilt GP-förare) kör slött...
Ovanstående meriter är inte mycket mer än skit i jämförelse med Biaggis meritlista och framställer Elisons nedvärderande kommentarer som kläckta av en fullfjädrad idiot.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT