Barnuppfostran enligt Farbror Freppa

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Freppa, dags för avstämning!!!
Rapportera nurå farsan om knoddens framsteg...

HAHAHahHAhA! Underbar tråd! Från 2003, the good old days, mycket har hänt sedan dess! :D

Hur går det för er då, Tjoffe, Sweedo och Freppish? Själv ligger jag på lektion 2, kärnvapenprovet. :yoparty
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
HAHAHahHAhA! Underbar tråd! Från 2003, the good old days, mycket har hänt sedan dess! :D

Hur går det för er då, Tjoffe, Sweedo och Freppish? Själv ligger jag på lektion 2, kärnvapenprovet. :yoparty

Jag KRÄVER en film från detta, så att Rollers Rullar Education (RRE) kan utöka biblioteket med mera undervisningsmateriel

:D
 

Dr.Bike

Guest
Larsson, I mina förstudier övervägde jag detta, men eftersom jag är en glappkäft och har ett latent militärt drag i mig, så strök jag det som ett alternativ. Det, och det faktum att jag kände mig som Clownen Manne när jag stod och viftade vad barnen skulle göra, ledde till denna slutsats.

Dee_cati: Skriv ut den, vik ihop och ha i plånboken. Alltid bra att ha med. Det gjorde jag med alla de böcker jag sålde i serien "Kossan Rosa, Pappas nya uppblåsbara fru"

Kul med trådlyft :)

Säg mig Freppa..jag tycker mig känna igen vissa brottstycken ur pedagogiken från ett annat fångläger...*host* jag menar regemente, där jag själv jobbat ;)

Där hade vi en och samma bok till alltifrån soldater, hemmafruar och inte minst små barn!
Den var klockren, och beskrev på ett för alla lättfattligt sätt HUR uppfostran ska gå till!

Vilken bok det var?

Handbok för hundägare!

Jag antar att det är du som har skrivit den? :bow (måste få din autograf)
För det stod bla. annat:

När X varit snäll ska X ha en klapp på huvudet (eller i stjärten)

När X har varit dum, ska X ha smisk/elbarering

Sen ska X ha någonstans att sova, äta och skita.
Det är allt!

Uppfyller man detta, så blir X en lycklig individ.


X = välj själv: Fru, Hund, Soldat.
 
Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Åh, det var tider det. Själv har jag en 11 månaders ninja hemma som är redo att ta över världen närsomhelst. Mycket uppmuntrande. Och som svar på era frågor

1: Ja, han har Carl i sitt förnamn. Carl Oskar. Båda två är konunganamn. Mycket bra.
2: Spärrprovet löste han genom att i ett obevakat ögonblick sno mammans mobiltelefon och ringa Café Opera och fixa hemleverans. Proaktivt så det förslår.

Numera har jag gått vidare i min bokskrivning och jobbar på två projekt
1: Militanta Köttätare - Facebooks snabbast växande ickesekulariserade grupp för folk som försöker rädda grönsakerna från de onda veganerna
2: Boken "Hur kunde det gå fel - en bok om varför vi skall utrota 80-talisterna pga deras oduglighet på arbetsmarknaden". Just nu skriver jag på kapitlet "Jasså, du känner dig kränkt? Vad tror du David Dawit känner just nu? Sopa....".

Frågor? Inte? Gott. Framåt!

/Freppa - nu med inloggning en gång per halvår.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Min son skulle gärna vilja yttra några väl valda ord.

"Goddag. Vid nu strax 18 månaders ålder vill jag bara påpeka att min far har med fast hand och mord i blicken styrt mig in på den rätta vägen. Jag kan för närvarande:
1: Skilja på en vegan och en militant köttätare på 75 meters håll
2: Recitera samtliga texter som Jarl Kulle sagt på Kungliga Dramaten
3: Framföra en motorcykel runt Anderstorp på 1,50
4: Se söt ut

Jag uppmanar er alla att bidra till mina framtida kamraters uppfostran genom att kontakta min far med omedelbar verkan för att säkerställa hans analys över era barns för och nackdelar så att ni kan åtgärda dessa innan jag börjar skolan och måste stå ut med kreti och pleti.

Tack för ordet.

Med vänliga hälsningar

Carl Oskar"

Frågor på detta?
Framåt!

/Freppa
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det här är underhållning!:D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vilket trådlyft! Undrar om pengarna har börjat rulla in för Freppa :näsblod
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top