Barnuppfostran enligt Farbror Freppa

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö, nästan...
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Alternativt så kan man ju se till att vurpa sönder ryggen så det inte funkar att skaffa barn... vore ju den bästa metoden...
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Freppa skrev:
"Hur svårt kan det vara?!" är den kommentar som bör användas mest under dessa levnadsår. Detta, samt att administrera en lättare dask bör få barnen att verkligen bygga upp det kurage samt förståelse för samhällets krav som krävs för att vara en produktiv medborgare. Det är även lämpligt att här börja utföra "Socialdemokrat=dåligt, Moderat=bra"-övningen. För er som inte köpt min tidigare bok "'Poff' säger Hamstern..... samt 100 andra roliga lekar med en mikrovågsugn", så går den i korthet ut på att visa en bild på Göran Persson, samtidigt som man utdelar en kort elektrisk stöt (0,3amp max 0,5 sekunder). Därefter visar man en bild på Carl Bildt framför Svenska Flaggan varpå barnet kommer känna en omedelbar kärlek.


Lektion 7 - Fem till femton år gammal

Barnet bör nu vara kapabel att ha en årsinkomst på cirka 200.000 kronor per år före skatt. En lämplig hyra bör uttagas av barnet (3/4 av totala beloppet efter skatt) samt en mindre avgift för VVS.


Med vänliga hälsningar

Freppa

Haha, undrar var du får allt ifrån... Håller på att skratta ihjäl mig.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Freppa. Varför lägger du inte upp denna i singeltråden istället? Du kommer få napp på en gång. :fakta
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Liwa1: Era barn är säkra. Förutom Carl Peter. Han klarade sig inte.
Ninja-Mackan: Mycket svamp, sedan sprutar det ur en!
M:et: Det är bara att inse - jag är dömd att leva som singel. Men jag vet att någonstans där ute finns en Frau Freppa som har samma syn som jag..... :skrämd
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Freppa skrev:
Liwa1: Era barn är säkra. Förutom Carl Peter. Han klarade sig inte.
Ninja-Mackan: Mycket svamp, sedan sprutar det ur en!
M:et: Det är bara att inse - jag är dömd att leva som singel. Men jag vet att någonstans där ute finns en Frau Freppa som har samma syn som jag..... :skrämd

Vad i helvete Freppa!!!!! Du fick övertag våra tre DÖTTRAR och nu säger du att Carl Peter inte överlevde.......gjorde du ett eget könsbyte på en av döttrarna???? Då förstår jag om den lilla tösen inte klara sig
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Aha, det förklarar varför Carl Peter vägrade åtlyda order. Nå, det var för övrigt en oerhört ful pojke (flicka) så det spelar ingen roll. Ingen kärlek till Moderata Samlingspartiet uppvisades heller.
 

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
CBR900RR
Visst kommer du med en del intressanta poänger men jag hänger upp mig på ditt mjäkande om att prata med/till barnet. En riktig man säger inget, skall inte behöva det, ungarna skall fatta ändå. Du kör den klassiska preussiska pedagogiken men bör istället ta en titt på den sammanbitet-tysta finska varianten. Tänk på att svenska barn är nordbor och så mycket prat kan göra dom förvirrade.
Skall vi starta en friskola tillsammans?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
UNDERBAR LÄSNING!!!!

Ska genast skriva ut detta när jag kommer hem och ett exemplar ska sitta på kylskåpet och det andra exemplaret ska ges till syrran som ska pressa ut en ondskefull dvärg inom en månad eller två.
Nu gäller det bara att övertyga tjejn om att det är så där jag ska uppfostra mina ungar och då förhoppningsvis så kommer hon inte tjata mer :)

Det värsta är väl att jag som är så ondskefull skulle uppfostra mina ungar sådär, om jag mot förmodan skulle misslyckas med det nattliga umgänget och inte avsluta i tid :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Larsson, I mina förstudier övervägde jag detta, men eftersom jag är en glappkäft och har ett latent militärt drag i mig, så strök jag det som ett alternativ. Det, och det faktum att jag kände mig som Clownen Manne när jag stod och viftade vad barnen skulle göra, ledde till denna slutsats.

Dee_cati: Skriv ut den, vik ihop och ha i plånboken. Alltid bra att ha med. Det gjorde jag med alla de böcker jag sålde i serien "Kossan Rosa, Pappas nya uppblåsbara fru"
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Inte för att jag planerar att skaffa ungar med ett ex av "Barnuppfostran enligt Farbror Freppa" hänger på kylskåpet.
Så att regeringen inte får för sig nått.

Ett stabilt tack!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Administrera en dask!!!! underbart! det ska Jag börja med när Jag tvingas hota dussintals knöliga bajenfans utanför hemmet när det är derby.
 

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
zxr
Freppa skrev:
............................

Så, nu har ni alla fått en grundläggande bild av hur ni skall fostra era barn. Jag svarar självklart på era specifika frågor om så önskas här i denna tråd, .......................[/URL]

Med vänliga hälsningar

Freppa


Jag ser här möjligheten att få hjälp med en del problem man dagligen brottas med när man, som jag är lycklig ägare till en 3-årig dotter.

Vad föreslår doktor Freppa i dessa fall:

#1. När man vänligen med bestämt forcerar dörren in till dotterns rum, för att ljudnivån tenderar att ge huset sättningskador. Man frågar vänligt om det det finns skuggan av en chans att det går att dämpa sig en aning.

När man då får svaret: Sköt du ditt, så sköter jag mitt och stäng dörren när du går.

Förslag:
-----------------------------------------------------------------------------------
#2. Att man blir kallad ölgubbe, så fort man råkar se lite mosig ut.
Det e väl sant ibland, men oftast inte.

Förslag:
------------------------------------------------------------------------------------
#3. Om man markerar olydnad genom att ta ett lite hårdare tag, och släpa in henne på rummet. Då ger hon igen genom att skrika. PAPPA SLÅR MIG!!!! Än så länge har inga grannar anmält mig, inte vad jag vet iallafall. Undrar vad hon säger på dagis :eek: .
När man förklarar att det inte är så lämpligt att ljuga om detta, eftersom det kan misstolkas, får man bara en sur blick. Samtidigt uppvisas påhittade blåmärke och skavanker som uppkommit av dumpappas behandling. Vad göra?

Förslag?
------------------------------------------------------------------------------------

#4. Förmodligen den jävligaste... Hon envisas att kalla min hoj för moppe, trots otaliga tillrättavisningar.

Förslag?
------------------------------------------------------------------------------------

#5. När man för en gångs skull vill ha en lugn stund på skithuset.
Släpper ut djuret i trädgården med orden: Lek en stund, så kommer jag när jag e färdig på toaletten. Tummen upp, inga problem så långt. Efter ett antal minuter är man nöjd och strosar ut i trädgården för att kolla läget. Dottern står då tillsammans med en flock grannar ute på gatan. Hon ser mig på håll och gapar HÖGT. HEJ PAPPA, HAR DU BAJSAT FÄRDIGT NU??

Förlag på vedergällning alt. bestraffning mottages tacksamt.


Fler problem finns, men jag tänkte avvakta detta först för att se dina förslag.

/ Jeppa
 

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Sthlm/Viksjö
Hoj
finns
Jeppa, nu förstår jag inte :confused:
Får du gå på toa själv? Har nog inte hänt mig på 7 år...
(en tjattrande i knät o en skrikandes i dörren)

Hmm...e det försent att testa dina knep Freppa?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Kära Jeppe,

Ditt brev är typiskt för småbarnsföräldrar idag. Först och främst: Det är inte ditt fel. Du är en produkt av 70-talisttänk där begrepp som "fri uppfostran" och "Solidaritet" var högsta mode. Vissa av oss hade turen att göra militärtjänst på K4 och få alla dessa flipp-flopp grejer urtagna ur systemet, andra sjönk djupare in i dess klor genom sådana persner som Thomas Östros samt det faktum att Vänsterpartiet bytte namn från Vänsterpartiet Kommunisterna.

Men frukta inte - jag har självklart förslag på lösningar till dina problem.

Problem #1 - Dottern bestämmer i ditt hus
Din dotter utmanar dig! Med kommentaren "Sköt du ditt så sköter jag mitt" uppmanar hon dig faktiskt att ta tag i problemet. Du kan läsa närmre om olika metoder att hantera detta i min bok "Kalle blev satt ute i skogen och fick aldrig mer komma hem". Ett utdrag ur den boken kan jag dock dela med mig.

"Lisa mötte pappas stränga blick med ett 'Äh, försvinn gubbe'. Pappa tog några bestämda steg framåt, lyfte upp sin dotter i nackskinnet och sa "Åhååååå.....". Pappan tog sedan dottern ut till hans nyinköpte "Freppas Straff-o-matic (tm)", hängde upp henne i annordning nummer tre (vindflöjeln) och sa "Så, nu skall du lösa uppgiften och ta dig ner därifrån. Elchockerna som administreras om du rör dig för mycket är för ditt eget bästa. Hur svårt kan det vara". Dottern skrek självklart, och fick då ett vänligt men bestämt 'Bzzzzzzz' till svar av el-givaren. Pappan, som var en kärleksfull pappa, lämnade dock en bild av Carl Bildt med i maskinen, så att dottern inte skulle vara helt utan stöd"

Så, hoppas att denna "teaser" fick dig att vilja ta tag i just detta problem tillsammans med min bok.


Problem #2 - Alkoholincidenten
Vuxna människor avnjuter destillerade drycker när det så passar. Tillmälet "ölgubbe" tyder på att dottern saknar den känsla för vad som är görbart eller ej. Låt mig föreslå att hon går igenom "spärrprov nummer 2" igen.


Problem #3 - Barnaga
Vi vet ju alla hur effektiv en dask på rumpan kan vara kring dessa varelser. Tyvärr verkar "BRIS" ha fått ett stadigt grepp om din dotter. Får jag föreslå att du använder dig av en telefonkatalog när du administrerar dasken? Inga blåmärken kvarlämnas! Du kan även pröva den inte helt okända metoden "Sitt ner, eller så skjuter jag kaninen i huvudet". De flesta barn lugnar då ner sig så att man kan föra en intellektuell diskussion om deras uppträdande och brist på respekt och uppvisande av kärlek. När samtalet är slut skjuts självklart kaninen iallafall, mest för att understryka att du bestämmer. Din dotter kommer känna en nyfunnen kärlek till sin bestämda fader. (Här är det mycket lämpligt att visa en bild på Carl Bildt framför Svenska flaggan för att förstärka kärleken till Moderata Samlingspartiet)


Problem #4 - Moppe
TYvärr, här finns det inte mycket att göra. Sätt ut henne i skogen eller avliva henne. Hon är bara tre, hur fäst kan du ha hunnit bli. Du KAN göra ett sista försök om du nu envisas med att behålla henne genom att sätta henne framför en dator som slumpmässigt visar bilder på din hoj, och sedan olika moppar. Hon måste svara på vad för fordon det är. En stöt utdelas om hon svarar fel (och även ibland om hon svarar rätt, mest för att hon skall vara på spänn). Ett intressant tillägg är att ibland visa en HD. Om barnet inte får kväljningskänslor bör du återgå till mitt första förslag och inse att barnet är förlorat.


Problem #5 - Fekalier och huruvida man är öppen om det.
Din dotter har inte burit tillräckligt många uthus-tunnor i sitt liv. Just här är det nog ditt fel och det är slapp uppfostran. En lösning kan vara att ge henne en måltid med bruna bönor med fläsk, blanda i en överdos av laxerande medel, skjutsa henne till skolan, lås alla toaletter och låt sedan hennes medelever genomföra kamratuppfostran medelst hån. Jag lovar att hon aldrig kommer kommentera dina toalettvanor efter det.


Hoppas du känner dig stärkt av dessa svar.

Med vänliga hälsningar

Freppa
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
D-One: Absolut inte. Kontakta mig för privat konsultation (förutsatt att det är du på din avatarbild)
 

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
zxr
D-one skrev:
Jeppa, nu förstår jag inte :confused:
Får du gå på toa själv? Har nog inte hänt mig på 7 år...
(en tjattrande i knät o en skrikandes i dörren)

Hmm...e det försent att testa dina knep Freppa?


Nädå, så bra är det inte, oftast sker det med sällskap. Men vid tillfället jag skrev om, fick jag vara själv iallafall.

7 år säger du........ hmmmmm..

Jag har börjat med taktiska toabesök som endast sker på sen kvällstid. Det e bra, ända tills hon vaknar och kallar på en... om man säger "vid fel tillfälle".. *kniiiip*. :rodnar

Visst e de härligt med småttingar.... :tummenupp

/ Jeppa
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top