Viktor L
Moderator
Nu har jag gått och snöat in mig på en äcklig vattenkokande Kawasaki.
Återstår att se om det blir något utav det hela men jag har sett ut ett hyggligt objekt med 5000 mil att bygga en lämpligt busig racehoj som man har råd att "använda". Något åt det här hållet.
Objektet i fråga just nu är en -85:as 750, men jag är mest ute efter en 900:a då det finns mer trim till dom (högkompskolvar, mer kubik, osv).
Jag har hört att dom haft problem med toppen i alla år och smörjningen till kammarna. Detta har då lett till missljud och att kammarna blivit skrot med dyra reparationer som följd. Ska dock gå att fixa med extra toppsmörjning som enkelt kan tillverkas själv eller köpas färdigt.
Vad är det i övrigt man bör hålla koll på med den här modellen? Några allvarliga kända fel (bortsett från skrammel från toppen)?
All info uppskattas!
EDIT: Jag är dum i huvet. Tråden ska givetvis ligga i teknikforumet. Flytta den gärna.

Återstår att se om det blir något utav det hela men jag har sett ut ett hyggligt objekt med 5000 mil att bygga en lämpligt busig racehoj som man har råd att "använda". Något åt det här hållet.

Objektet i fråga just nu är en -85:as 750, men jag är mest ute efter en 900:a då det finns mer trim till dom (högkompskolvar, mer kubik, osv).
Jag har hört att dom haft problem med toppen i alla år och smörjningen till kammarna. Detta har då lett till missljud och att kammarna blivit skrot med dyra reparationer som följd. Ska dock gå att fixa med extra toppsmörjning som enkelt kan tillverkas själv eller köpas färdigt.
Vad är det i övrigt man bör hålla koll på med den här modellen? Några allvarliga kända fel (bortsett från skrammel från toppen)?
All info uppskattas!
EDIT: Jag är dum i huvet. Tråden ska givetvis ligga i teknikforumet. Flytta den gärna.


Last edited: