Efter en lång julhelg bland barn i olika åldrar så har jag gjort vissa iakttagelser som sannolikt är välkända men ändå inte tydligt redovisade. I min ålder finns det dem som redan lurats att ha barn och det är sannolikt att en del av dem inte hade fått korrekt information om hur barn beter sig innan de lurades. I princip kan jag säga att antalet barn jag har umgåtts med under julen (11) gånger antalet dagar jag umgicks med dem (10) är formeln för hur många år jag bör vänta med barnanskaffning. Kan man få barn när man är 139 år?
Generella egenskaper:
Typiska beteenden:
Några positiva egenskaper har dock barn, men det är ingen imponerande lista direkt.
Positivt:
Vidare är barns politiska syn okomplicerad och sund, det som är mitt är mitt och du ska inte få det. Eventuellt tar jag det som är ditt också, men tillvaron går åt till att samla på sig ägodelar.
Och sist till barns försvar, efter ca fem (flickor) - sju (pojkar) års ålder så blir de någorlunda drägliga.
Generella egenskaper:
- Snåla
- Egoistiska
- Falska
- Giriga
- Oärliga
Typiska beteenden:
- Fräser förkylningsvirussmittat saliv i ögonen på folk som bara försöker läsa sin julklappsbok med stängd dörr
- Hostar på tomater man just skulle äta som får till följd att man får äta sin frukostsmörgås utan tomat
- Petar obehindrat i näsan
- Avbryter pågående samtal, ofta genom att skrika
- Trampar en på pungen
- Skriker istället för att prata, speciellt när man sover
- Springer istället för att gå eller till och med sitta still
- Kastar saker istället för att ge eller lägga bort
- Gråter när de ska sova, eller när de inte fått sova
- Barn äter skrämmande ofta med öppen mun
- Spelar piano fast de inte kan.
Några positiva egenskaper har dock barn, men det är ingen imponerande lista direkt.
Positivt:
- Barn är ofta ärliga, vilket i princip alltid är bra.
- Barn har en positiv livssyn
- Barn är i normalläget glada vilket måste anses imponerande om man jämför med resten av populationen
- Barn visar sina känslor och trots att de ofta ljuger så vet man var man har dem
Vidare är barns politiska syn okomplicerad och sund, det som är mitt är mitt och du ska inte få det. Eventuellt tar jag det som är ditt också, men tillvaron går åt till att samla på sig ägodelar.
Och sist till barns försvar, efter ca fem (flickor) - sju (pojkar) års ålder så blir de någorlunda drägliga.