Barns egenskaper

Markus, alla de där sakerna du rabblade upp är ju bara ett tecken på dålig uppfostran. Anser jag.
Jag tycker man ska kunna ha koll på sina barn, de är ju trots allt människor och då borde man med andra ord kunna ha pli på dem?
Min flickvän påstår att jag är på tok för elak/sträng men ändå vill hon skaffa barn med mig. Innerst inne tror jag dock att hon förstår att det är bra om man har pli på ungarna.
De ska tex inte gapa och skrika, peta sig i näsan, tugga med öppen mun *vuxna som gör detta förtjänar stryk*, avbryta folk när de pratar etc.
Listan kan ju göras hur lång som helst. Frågan är bara hur fan man lyckas med detta?
Antingen kör man med min metod, stenhård mot ungarna och belönar dem när de visar att de är duktiga. Precis som en byracka. Eller så gör man på något annat vis. Klart är att mina ungar ska vara lydiga, annars blir det :piska

Jag vet bara att inom kort kommer det vara kört för min del, jag har lyckats hålla henne på behörigt avstånd i flera år nu men hon antyder att det är färdigt nu. Jag är rädd, det är bra antar jag? Rädsla är lika med styrka i detta fallet kanske? Eller så är jag bara totalt körd :gråta

Du kommer nog ändra uppfattning när du har klämt ut egna kottar.

Var inget fan av ungar jag heller en gång i tiden, nu har jag 2 :rullandeu :näsblod

jo kan tänka mig att det är så, som nån sa tidigare så "står man ut" med sina egna men inte med andras.

jämnför inte barn med hundar men det är som folk som låter sina hundar vara hur som men som klagar på andras, typ. :hihi

Markus, alla de där sakerna du rabblade upp är ju bara ett tecken på dålig uppfostran. Anser jag.
Jag tycker man ska kunna ha koll på sina barn, de är ju trots allt människor och då borde man med andra ord kunna ha pli på dem?
Min flickvän påstår att jag är på tok för elak/sträng men ändå vill hon skaffa barn med mig. Innerst inne tror jag dock att hon förstår att det är bra om man har pli på ungarna.
De ska tex inte gapa och skrika, peta sig i näsan, tugga med öppen mun *vuxna som gör detta förtjänar stryk*, avbryta folk när de pratar etc.
Listan kan ju göras hur lång som helst. Frågan är bara hur fan man lyckas med detta?
Antingen kör man med min metod, stenhård mot ungarna och belönar dem när de visar att de är duktiga. Precis som en byracka. Eller så gör man på något annat vis. Klart är att mina ungar ska vara lydiga, annars blir det :piska

Jag vet bara att inom kort kommer det vara kört för min del, jag har lyckats hålla henne på behörigt avstånd i flera år nu men hon antyder att det är färdigt nu. Jag är rädd, det är bra antar jag? Rädsla är lika med styrka i detta fallet kanske? Eller så är jag bara totalt körd :gråta

d kommer gå bra för dig! :pannkyss :tummenupp

Last edited:

Klockrent! De handlar just om uppfostran, å de är väl de vi föräldrar är till för. Å ja...3-åringen är jäkligt jobbig...å för att inte tala om 6-åringen...värsta trotsåldrarna!! Man kräks!! Sen då...lata tonåringar.. gör revolt...skiter i allt..lever i en fantasi eller cyber värld.... Var tid har sin sak!! MEN man får heller inte glömma hur jäkla mysiga dom är när en 3-åring kryper upp i famnen å man ska läsa en bok...eller en 6-åring kommer med dom roliga frågorna hur kroppen fungerar..:D Å tonåringen som kommer hem å slår armarna om en....helt oförberett å talar om hur jävla glad han är att just jag är hans mamma!De förtar allt de andra "jobbiga"!!:)

Lycka till att du får en ettåring att respektera att vuxna pratar. :mad:
Och ja, du har all anledning att vara rädd.
Än värre är de förresten när de tror att ingen ser dem.

Barn är ju i princip inte kontaktbara förrän vid fyra års ålder så 4-5 exkl 9 mån kan du vara beredd på ett helvete hur konservativt du än uppfostrar dem, vilket jag f.ö. uppmuntrar. Barn har fått stryk i tusentals år, senaste 30 åren har det börjat ifgrågasättas här och där och se hur vårat samhälle snabbt förfaller. :fakta

Det du skrivit under rubriken generella egenskaper stämmer ju in på vilken vuxen svensk medborgare som helst. Varför skulle våra barn vara annorlunda

Lycka till att du får en ettåring att respektera att vuxna pratar. :mad:
Och ja, du har all anledning att vara rädd.
Än värre är de förresten när de tror att ingen ser dem.

Barn är ju i princip inte kontaktbara förrän vid fyra års ålder så 4-5 exkl 9 mån kan du vara beredd på ett helvete hur konservativt du än uppfostrar dem, vilket jag f.ö. uppmuntrar. Barn har fått stryk i tusentals år, senaste 30 åren har det börjat ifgrågasättas här och där och se hur vårat samhälle snabbt förfaller. :fakta

Koppel och munkorg bör räcka rätt så långt i den åldern :gnissla

Jag har en skräckhistoria från en parmiddag när mina barn var små, typ 2-4 år gamla.

Inne på kinesrestaurangen blev det ett jävla liv, "eeeckligt" var svaret på alla frågor om vad dom ville äta, en kastade bestick, den andra tokgrinade, det vältes ut glas, det surades, det tjatades om varmkorv osv i all oändlighet, jag ville själv kasta ut ungarna från restaurangen, men eftersom det inte var mina barn lät jag bli.

Min barn fick var sin "fyra små rätter" och åt allt med glad min....

Vi gick aldrig mer och åt med det paret, inte om dom hade barnen med IAF.

Det du skrivit under rubriken generella egenskaper stämmer ju in på vilken vuxen svensk medborgare som helst. Varför skulle våra barn vara annorlunda

Intressant vinkling, håller nog med om din åsikt och vet inte varför barnen skulle vara annorlunda. För att de inte hunnit bli indoktrinerade med sosse-idéer än?

MEN man får heller inte glömma hur jäkla mysiga dom är när en 3-åring kryper upp i famnen å man ska läsa en bok...eller en 6-åring kommer med dom roliga frågorna hur kroppen fungerar..:D

Våran 9-åring var precis sådär spännande som pojkar är i den åldern.

Han hade en kompis nere på sitt rum, och vi hörde hur det fnissades där nere.

Eftersom misstänksamhet är en egenskap man begåvas med ungefär samtidigt som ungarna lär sig gå så gick jag ner och skulle kika vad det var dom skrattade så otroligt mycket åt.

När jag såg att dom satt vid Juniors dator ute på nätet vart jag än mer misstänksam, särskillt som dom fick jättebråttom att stänga ner sidan.

-Dom var på You Tube, sa dom...

Eftersom jag blockerat alla möjliga och omöjliga sidor på grabbens dator, inklusive You Tube, så förstod jag att det var något annat, men så fort vi närmade oss datorn skrek han i högan sky och med panik i rösten förbjöd mig och hans mamma att titta efter.

Självklart tittade vi ändå, och såg det förbjudna dom små glinen suttit och fluktat på. -Underkläder på Lindex hemsida.

Skitungar......... :D

Jag har en skräckhistoria från en parmiddag när mina barn var små, typ 2-4 år gamla.

Inne på kinesrestaurangen blev det ett jävla liv, "eeeckligt" var svaret på alla frågor om vad dom ville äta, en kastade bestick, den andra tokgrinade, det vältes ut glas, det surades, det tjatades om varmkorv osv i all oändlighet, jag ville själv kasta ut ungarna från restaurangen, men eftersom det inte var mina barn lät jag bli.

Min barn fick var sin "fyra små rätter" och åt allt med glad min....

Vi gick aldrig mer och åt med det paret, inte om dom hade barnen med IAF.

Jag har också ett skräckminne från en kinarestaurang.

Jag, min äldre kusin, hans fru, och deras son i 2-årsåldern var på en kinakrog i Uppsala.

Min kusins fru hade en minst sagt fri syn på barnuppfostran vilket retade mig något enormt. Deras lilla gangster fick mer eller mindre härja fritt med det mesta på bordet där inne.

När han fick tag i en sån där trekantig tetra med grädde som brukar ligga på sockerfatet så påpekade jag det olämpliga i att stoppa ner en sådan i halsen, med resultat att modern fnyste förnärmat och sa att deras lille Pär fick minsann leka med vad han ville.

Nu bar det sig inte bättre än att när ungjäveln bet till på förpackningen släppte den där lilla flärpen som sitter över hålet, med resultat att en kraftig stråle kaffegrädde träffade i nacken på en karl som satt med ryggen mot oss vid bordet brevid.

Det blev inga mera gräddtetror för lille Pär den dagen, och min skadeglädje var enorm.

Last edited:
Eftersom jag blockerat alla möjliga och omöjliga sidor på grabbens dator, inklusive You Tube, så förstod jag att det var något annat, men så fort vi närmade oss datorn skrek han i högan sky och med panik i rösten förbjöd mig och hans mamma att titta efter.

Självklart tittade vi ändå, och såg det förbjudna dom små glinen suttit och fluktat på. -Underkläder på Lindex hemsida.

Skitungar......... :D

Min unge, oavsett kön, ska åtminstone få lära sig sånt i tid så han vet hur ett fruntimmer ska tas. Är det en tjej så är det för att hon ska veta vad hon ska passa sig för :D

Dee_cati får härmed utses som trådens stora optimist. :) Glöm inte att ge löpande rapporter om hur bra det går.

Har själv två skrikande kräkmonster (även om de nu uppnått åldern att bara vara skrikmonster). Normalt går allt bra men vi har tyvärr våra incidenter. En trevlig kväll på Bahamas (fin restaurang) slutade i panikångest och närmast flykt då båda barnen kollektivt bestämde att nu var ett lämpligt tillfälle att verkligen påvisa hur jobbig en tidsomställning på 6h kan vara. Som tur var satt vi avskilt så ingen oskyldig drabbades...

Dee_cati får härmed utses som trådens stora optimist.

• två skrikande kräkmonster...
  • trevlig kväll på Bahamas
  • fin restaurang
  • panikångest

Jag är snarare benägen att kalla den som tar med två skrikmonster på en finrestaurang på bahamas till trådens optimist. :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back