barnens atv statar inte vad kan vara felet

gertjensen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
åkersberga
Hoj
1986
hej nu har jag en nöt jag inte kan knäcka

barnens atv en nusun 50cc det är 2 takt förgasaren sitter på motorn ungefär som på eu mopederna

nu till mitt problem med den

den startar ej den får gnista stiftet blir blött

jag har bytt stift soppa rengjort förgasare nollat den den startar hur bra som hälst på startgas men soppan gillar den inte den tänder inte enns men tar man och snapsar den med soppa startar den okså

jag blir inte klok på den

finns det någon som kan veta vad som spökar

mvh gert
 
Kolla bensinfilter och bensinkran. Bensinkranen har en o-ring som tenderar att hamna snett.
 
det kan vara stiftet som bråkar. Ibland kan det ge gnista när det är löst, men "orkar" inte när det är på plats. prova att byta.
 
soppan rinner när jag tar loss slagen från förgasaren och slutar när jag stänger av den

har ny soppa slang nytt filter kranen e okså rengjord

jag har ett gäng nya stift och har testat med 5 st nya samma sak
 
Last edited:
Slår den på startgas är felet bränslerelaterat, får du bränsle ner till förgasaren så är det bara att riva den igen o kolla skit i munstycken o dyl., tryckluft är en bra medarbetare för förgasarjobb.:tummenupp
 
det e så skumt felet kickar jag eller kör på elstarten så blir stiftet blött byter stift snapsar den och den startar eller använder startgas men sen efter den har förbrukat gasen eller det jag har snapsat så dör den fattar inte vad som spökar eftersom stiftet blir blött jag har bytt soppan i tanken okså

fattar inte varför den får ju soppa eftersom stiftet blir blött

men att den startar på gas eller när man snapsar den i stället förbluffar mig skit skumt eller
 
Last edited:
det e så skumt felet kickar jag eller kör på elstarten så blir stiftet blött byter stift snapsar den och den startar eller använder startgas men sen efter den har förbrukat gasen eller det jag har snapsat så dör den fattar inte vad som spökar eftersom stiftet blir blött jag har bytt soppan i tanken okså

fattar inte varför den får ju soppa eftersom stiftet blir blött

men att den startar på gas eller när man snapsar den i stället förbluffar mig skit skumt eller


glapp tändhatt?
 
hittade felet nu mellan tanken och soppa kranen satt det ju en slang till det var sopp i den samt det var nytt skit i soppa kranen

samt jag bytte soppa nu går den som den nästan ska

tomgången vill inte riktigt vara med men det e nog luft skruven som ska ställas :-)

tack för tips och råd

mvh gert
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top