Barkarby motard

jonnyboy

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
hpd
NR:8 Per Peterson rockar fett ,5.e plats med näst minsta hojen i startfältet, KTM 380. RESPEKT :bow :rock

Jag var också där och spanade lite, det var riktigt kul. :)
Ljudet i utgången på första vänstern direkt efter start = ryyyyyys :tummenupp

Och en till på et parasoll, sen får det vara bra! Orkar inte dra ner dem.

Bifogat

• sporthoj2.jpg
    sporthoj2.jpg
    112.5 KB · Visningar: 494
På tal om bilder så kanske det är någon som har något smidigt program som kan komprimera alt. minska många bilder samtidigt?

Hmm. jag har för mig att speakern nämnde att nån körde vertemati, nån som har koll på vem? Jag tyckte inte att jag såg någon iaf.

Blip skrev:
På tal om bilder så kanske det är någon som har något smidigt program som kan komprimera alt. minska många bilder samtidigt?

IrfanView kan göra sånt snabbt och enkelt, gratis att ladda ner på t.ex. download.com

gpf skrev:
Hmm. jag har för mig att speakern nämnde att nån körde vertemati, nån som har koll på vem? Jag tyckte inte att jag såg någon iaf.

Det är en kille som kör Vertemati i vanliga fall. Ålandsfolket har koll på namn osv... Men igår va den tydligen "sjuk" så han hade lånat en hoj. Kanske va han som speakern snackade om för jag såg då ingen Vert som körde.

Sen verkade speakern lite förvirrad ibland. Men han gjorde så gott han kunde. :)

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Det är en kille som kör Vertemati i vanliga fall. Ålandsfolket har koll på namn osv... Men igår va den tydligen "sjuk" så han hade lånat en hoj. Kanske va han som speakern snackade om för jag såg då ingen Vert som körde.

Sen verkade speakern lite förvirrad ibland. Men han gjorde så gott han kunde. :)

/Lucky9

Magnus Bjurman kör normalt en Vertemati 600R, men den har han inte fått ordning på motorn ännu. Han lånade Stefan Karlssons CRF450 (Stefan hade brutit ett nyckelben) och tog sig direkt till final genom en tiondeplats i något av kvalen. Dock saknades det pulver i maskinen på rakorna, så där tappade han och i kurvorna höll alla så bra fart att det var svårt att köra om (i finalen alltså). Han körde därför bara ifrån de stackare som hade olika hojproblem.

Låter trist, jag tyckte att det verkade vara bra ryt i crf:erna men det räckte väl inte till då.

/Blip

Vertemati

Eftersom Bjurmans Vertemati ligger på operationsbordet så fanns det ingen på startlinjen. Dock fanns det ju ett exemplar av släktingen VOR - det kanske var den speakern menade. VOR-Patrick som körde nådde dock inga höjdarplaceringar. Såg lite halvrisigt ut i setupen med studsig och svajig bakdel (på hojen alltså).

Magnus körde som sagt Stefans CRF Märkt med nr 108 om det är någon som ser några bilder.
Jag tyckte det var jävligt starkt av magnus att ta sig till final på en lånad hoj.
Skit bra. :tummenupp

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back