Barkarby motard

jonnyboy skrev:
NR:8 Per Peterson rockar fett ,5.e plats med näst minsta hojen i startfältet, KTM 380. RESPEKT :bow :rock

tackar så mycket för det!!!
en hemtrimmad 380 går så det räcker tydligen :D

Lucky9 skrev:

Sen verkade speakern lite förvirrad ibland. Men han gjorde så gott han kunde. :)

/Lucky9

Ja duktigt förvirrad och hyfsat upphetsad av PJ...

Någon som vet hur det gick för killen som fick åka plingplong?

Cbr skrev:
Ja duktigt förvirrad och hyfsat upphetsad av PJ...

Någon som vet hur det gick för killen som fick åka plingplong?

menar du Linus på husan med #111 så gick det "bra", brutet nyckelben och två frakturer i foten blev resultatet av hans marksyning

erik skrev:
menar du Linus på husan med #111 så gick det "bra", brutet nyckelben och två frakturer i foten blev resultatet av hans marksyning

Va skönt!
Fattade inte varför ambulansen tog sån tid, fikade de??!

Blip skrev:
Låter trist, jag tyckte att det verkade vara bra ryt i crf:erna men det räckte väl inte till då.

/Blip

Man vet ju inte hur det sett ut om banan haft en naturdel och om R. Forsell 333# haft lite erfarenhet.
Han byggde sin första motardhoj "450 CRF" ett par dagar innan racet och hade kanske en timme på den innan race. Han har aldrig åkt motard innan och tog sig till finalen, där han slutade som 13:e man.
Förra året va han 7:a i SM 250cc motocross.

:rock :rock :rock :rock

Cbr skrev:
Va skönt!
Fattade inte varför ambulansen tog sån tid, fikade de??!

Gott kaffe i ambulansen.... svårt att gissa varför det tog tid men det finns säkert någon bra förklaring

erik skrev:
Gott kaffe i ambulansen.... svårt att gissa varför det tog tid men det finns säkert någon bra förklaring
orutinerade/korkad personal.

Det var sagt att flaggpersonalen skulle vifta med grön/vit flagg om ambulans behövdes. Det funkade. Tyvärr hamnade ambulansen "innanför" banan och kom inte fram eftersom racet pågick. Felet var att inte loppet flaggades av så fort behovet av ambulans upptäcktes utan de väntade tills loppet var klart. Urkorkat...

Har precis talat med Linus i telefon på gotland och han mår rätt ok. Tror han kommer få svårt att hålla isär ölen och tabletterna bara. Jag vet att jag har det och jag är ändå ~400% smartare än honom :D

Supermoto skrev:
orutinerade/korkad personal.

Det var sagt att flaggpersonalen skulle vifta med grön/vit flagg om ambulans behövdes. Det funkade. Tyvärr hamnade ambulansen "innanför" banan och kom inte fram eftersom racet pågick. Felet var att inte loppet flaggades av så fort behovet av ambulans upptäcktes utan de väntade tills loppet var klart. Urkorkat...

Har precis talat med Linus i telefon på gotland och han mår rätt ok. Tror han kommer få svårt att hålla isär ölen och tabletterna bara. Jag vet att jag har det och jag är ändå ~400% smartare än honom :D

Ja man såg tydligt att de viftade med den grön/vita där nere men det hände inget.... Jag satt precis innan första böj men just så såg vi inte ambulansen...
Skönt att han är okej, schysst körning att se på va det i alla fall!

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back