En viktig poäng. Med min nya hoj känns det snabbt när hastighetsmätarnålen har passerat 60.Fördelen med 15 hästar är att man kan gasa utan att det går så ini h-e fort.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En viktig poäng. Med min nya hoj känns det snabbt när hastighetsmätarnålen har passerat 60.Fördelen med 15 hästar är att man kan gasa utan att det går så ini h-e fort.![]()
Jag älskar den. Men har för många hojar just nu.Var den inte rolig i längden ?
Jag älskar den. Men har för många hojar just nu.
För somliga är fler än en för många. Har aldrig uppskattat att ha mycket prylar, så jag säljer rätt ofta grejer som jag sällan använder. Gillar minimalism.Jaså , mer än 5 eller mer än 10 ?
- Därför att det är en ergonomisk plåga att köra en endurohoj på landsväg, vilket är den vanligaste miljön som man kör en Vanvan i.En stilla undran från en som förr drog runt på småvägar/grusvägar på en Husqvarna 250....varför inte en cross/endurohoj istället?
Den har väl mer av det mesta man kan tänkas vilja ha utanför en asfalterad vägbana. Däck väljer man ju ändå efter underlag.
- Därför att det är en ergonomisk plåga att köra en endurohoj på landsväg, vilket är den vanligaste miljön som man kör en Vanvan i.
- Serviceintervallet på en enduromotor är väl 50 mil, högst. Det blir både dyrt och löjligt bökigt för den som kör landsväg och avverkar 50 mil flera gånger i veckan.
- Okey, ergonomiskt vet jag inte skillnaden så det är väl lite beroende på kroppskonstitution kanske.
Men att serva en endurohoj vart 50:e mil om man inte bränner runt på bana och/eller i skogen är helt onödigt. Du tokvarvar väl inte din Vanvan på beachen, beach boy? ; )
Du tror alltså att en enduromotor går lugnare på gatan än på banan?
Det är tveksamt ifall en endurohoj är mindre bekväm än en landsvägshoj?- Okey, ergonomiskt vet jag inte skillnaden så det är väl lite beroende på kroppskonstitution kanske.
Nej, eftersom det är en landsvägsmotor behöver jag inte göra det. Den ger effekt på låga varv. Men en tävlingsmotor gör inte det och ifall det är en tvåtaktare SKA man tokvarva den för att undvika haveri. På landsväg blir det svårt att ständigt tokvarva och en tävlingsmotor (tvåtakt) utsätts då för hög risk att gå sönder.Du tokvarvar väl inte din Vanvan på beachen, beach boy? ; )
Det är tveksamt ifall en endurohoj är mindre bekväm än en landsvägshoj?
Nej, eftersom det är en landsvägsmotor behöver jag inte göra det. Den ger effekt på låga varv. Men en tävlingsmotor gör inte det och ifall det är en tvåtaktare SKA man tokvarva den för att undvika haveri. På landsväg blir det svårt att ständigt tokvarva och en tävlingsmotor (tvåtakt) utsätts då för hög risk att gå sönder.
Utan försäkring?Jag körde mina mest på skogsvägar och små byvägar utan problem.
Utan försäkring?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |