Bara bunta ihop dem och slå ihjäl dem - Humorn var lite annorlunda förr

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nä nu bara måste jag säg det..........klarar inte hålla mig längre...............spricker snart



- NEGERBULLE




Ahhhhhhhhh det var så JÄVLA skönt







Tack för er support alla sporthojare !!!

Inte EN enda farbror dagisfröken än så länge i denna tråden. Trodde jag var ensam i världen om att känna mig kvävd av pedagoger, F! och Aftonblads"journalistik".....................Men sporthojare kan man lita på :tummenupp
Fast, det heter negerboll.
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Tröttsamt med er bakåtsträvande vita män...

Ni ser inte längre än att ni själva inte blir kränkta och sårade.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Tröttsamt med er bakåtsträvande vita män...

Ni ser inte längre än att ni själva inte blir kränkta och sårade.


Jag tycker det är vackert att du står upp för dina ideal :tummenupp - Visst kan en sådan här tråd bli lite manschauvinistisk och rent av lite elak mot vissa. Men du står upp för det politiskt korrekta och det vårdade språkbruket, det tycker jag du ska ha all cred för !



Om man inte har hängpung så kan hon smörja dina hemorrojder samtidigt :rock
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Var bara en tidsfråga innan en sån här tråd startades. Många är väl krEngta för att vissa ord har förbjudits och bytts bort.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ja, stackars!
En sån här tråd var helt klart nödvändig för att visa hur ömhudade och överkänsluga alla andra är.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Eller bara ett samlingsdokument över den historia som varit...........

De mest ömhudade verkar vara internetriddarna, "to the rescue!" varesig det är någon i nöd eller inte.....:7peta
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tröttsamt med er bakåtsträvande vita män...

Ni ser inte längre än att ni själva inte blir kränkta och sårade.

Nu har jag inte skrikit av mig här. Men om någon vill skriva något nedsättande om en snart 40-årig vit man so go ahead. Jag lovar att inte ens ringa Aftonbladet och gråta ut
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det jag inte hajar är att de flesta negerskämten, 80-talsrevyer, mm inte är speciellt kul eller viktiga men det blir hårdvaluta så fort de är hotade.

För att utveckla det jag sa tidigare, en bra komiker kan leverera skämt om i princip allt då det handlar om timeing, uppbygnad och framförallt personligheten. Har man inget av det blir det bara plumt och folk undrar vad människan egentligen är ute efter att få fram. Gäller inte rasbiologiska skämt enbart utan allt där man ger sig på någon.

Dessutom tycker jag det är viktigare att vara smidig när det gäller att skämta om människors hudfärg, sexuella läggningar, eventuella fysiska eller mentala tillkortakommanden då dessa inte är öppna för kritik utan fixerade medan religioner, politik, mm är åsikter som skall stå pall för en granskning. Då är det bara att köra på i min mening.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vill män verkligen kvoteras in i sjukvården? Det är nog inte direkt svårt för en man att få ett jobb inom sjukvården, men många män vill inte ha lågbetalda jobb.

Intagningsproverna till Polishögskolan har ju ändrats så det enda som skiljer nu är styrkekraven. Män är ju i regel fysiskt starkare än kvinnor.

Att någon är fysiskt starkare betyder inte att de är en bättre polis därav borde istället testerna ändras och vara samma för alla. Sätt ett allmänt test för fysik som alla ska klara och ha sen hårdare psykologiska tester mm. Testerna för att bli tex en del av insatsstyrkan är omöjliga för en kvinna att klara har det visat sig och det kanske inte är så fel då det är ett extremt krävande yrke.

Jag kanske säger emot mig själv men vissa yrken måste man göra skillnad på tror jag. En vanlig polis hör inte till dessa enligt mig.


Jag förstår vad du menar men nu ska jag dra det till sin spets.
Ska vi ha poliser som inte klarar av hela arbetet? Utan bara delar utav. Vad händer då när den där "sämre" polisen råkar hamna längs fram/vara på plats vid ev rån mm. Ska denne då backa ur?
Vart går gränsen, ska vi ha tuffingarna i insatsstyrkan, veklingarna vakta dagis överfarten. Tänk om då ingen söker till polisen som är kompetent för hela polisyrket, utan vi får bara in poliser som klarar av att vakta dagis gångstället.
Då står vi med en polisstyrka som inte kan utföra mer än ett normalt väktarbolag.
Hela tuffinggänget står på Råsunda och vaktar blackarmy, då är ju Stockholm inklusive förorter fritt fram för allt annat bus. Trots polisiär bemanning. Troligtvis även Norrköping mm eftersom tuffingpoliserna behövs nog kallas in från halva landet. Då hälften inte duger till för arbetet.

Samma med brandmän.
Ska lisa/niklas 65kg försöka rädda mej så är det ju nästan kört. 100Kg utslagen människa på backen är tungt att släpa.

Nä vidhåller fortfarande att man ska klara av hela yrket. Oavsett kön, färg eller sexuell läggning.
Kassan på Ica och du får svaret, nä jag vet inte hur man slår in grönsaker som behövs vägas. Du får vänta tills vår vägare kommer... Men denne är upptagen med fikarast
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag förstår vad du menar men nu ska jag dra det till sin spets.
Ska vi ha poliser som inte klarar av hela arbetet? Utan bara delar utav. Vad händer då när den där "sämre" polisen råkar hamna längs fram/vara på plats vid ev rån mm. Ska denne då backa ur?
Vart går gränsen, ska vi ha tuffingarna i insatsstyrkan, veklingarna vakta dagis överfarten. Tänk om då ingen söker till polisen som är kompetent för hela polisyrket, utan vi får bara in poliser som klarar av att vakta dagis gångstället.
Då står vi med en polisstyrka som inte kan utföra mer än ett normalt väktarbolag.
Hela tuffinggänget står på Råsunda och vaktar blackarmy, då är ju Stockholm inklusive förorter fritt fram för allt annat bus. Trots polisiär bemanning. Troligtvis även Norrköping mm eftersom tuffingpoliserna behövs nog kallas in från halva landet. Då hälften inte duger till för arbetet.

Samma med brandmän.
Ska lisa/niklas 65kg försöka rädda mej så är det ju nästan kört. 100Kg utslagen människa på backen är tungt att släpa.

Nä vidhåller fortfarande att man ska klara av hela yrket. Oavsett kön, färg eller sexuell läggning.
Kassan på Ica och du får svaret, nä jag vet inte hur man slår in grönsaker som behövs vägas. Du får vänta tills vår vägare kommer... Men denne är upptagen med fikarast

1. Tuffhet har inget med styrka att göra

2. Det är samma test för män och kvinnor på testet där man får släpa en docka, samma vikt på dockan

3. Insatsstyrkan är inga som springer runt på stan som vanliga poliser

4. Vikten har inget att göra med vem som är mest kapabel att rädda någon.

5. Självklart ska den polis som är mest anpassad för uppgiften skickas. Det finns enormt många avdelningar inom polisen som man kan söka vidare till och dina olika förklaringar låter bara grymt barnsliga (inget illa ment så bli inte krenGt). Man kan inte skicka en från insatsstyrkan om man har med en kvinna som blivit våldtagen att göra till exempelt. Man skickar inte trafikpolisen när det har med rån att göra eller knarkspan när det har med fortkörning att göra.

Jag vidhåller att vi behöver olika slags poliser och att det inte har med kön eller hulkenstyrka att göra.
De sorteras ändå upp när de söker vidare till de olika avdelningarna, precis som i försvarsmakten.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
1. Tuffhet har inget med styrka att göra

2. Det är samma test för män och kvinnor på testet där man får släpa en docka, samma vikt på dockan

3. Insatsstyrkan är inga som springer runt på stan som vanliga poliser

4. Vikten har inget att göra med vem som är mest kapabel att rädda någon.

5. Självklart ska den polis som är mest anpassad för uppgiften skickas. Det finns enormt många avdelningar inom polisen som man kan söka vidare till och dina olika förklaringar låter bara grymt barnsliga (inget illa ment så bli inte krenGt). Man kan inte skicka en från insatsstyrkan om man har med en kvinna som blivit våldtagen att göra till exempelt. Man skickar inte trafikpolisen när det har med rån att göra eller knarkspan när det har med fortkörning att göra.

Jag vidhåller att vi behöver olika slags poliser och att det inte har med kön eller hulkenstyrka att göra.
De sorteras ändå upp när de söker vidare till de olika avdelningarna, precis som i försvarsmakten.

Har man inte fysiken får man kompensera med truten.

Vilket alltid är att föredra.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top