Bara bunta ihop dem och slå ihjäl dem - Humorn var lite annorlunda förr

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Lars Ekborgs klassiska stand up på Maximteatern 1968 - Klotter på maxim hette showen

Hade den gått hem i stugorna idag tror ni !

"Lappar (samer) ska man göra lampskärmar av !"

"Zigenare ska man bunta ihop och slå ihjäl !"


Idag har pendeln svängt så jävligt att bara dagisfröknar och FI-anhängare trivs - Varenda liten kommentar och uttalande ska nagelfaras, och nåde den journalist som inte är politiskt korrekt,feminist och har vänstersympatier...........Då är nämligen karriären slut

För mig börjar det bli så PK-skitnödigt att jag känner mig kvävd.

Då kan det vara skönt att se att det funnits tider då man inte tagit åt sig och blivit KrEnkT för ens ganska grova skämt.

Därför..............Var det "bättre förr" eller var pendeln för långt åt andra hållet ??

Min egen åsikt - Tja......För det första försöker jag se den med "dåtidens ögon" och ser det som att det är bra att den inte censureras (det är en liten bit av dåtidshistoria), och det är historieförfalskning att plocka bort "ickelämpliga" delar ur den.

Men samtidigt kan jag inte heller komma ifrån att han går över gränsen så in i helvete med vissa citat. Man får se sketchen som en helhet och inte dra ut vissa fragment ur den. Sedd ur det historiska perspektivet samt ur ett helhetsperspektiv så är det fortfarande en kul sketch.


https://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taAA
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är samma med den här, det är mycket att man driver med oss själva i stället. Gäller att lyssna på hela.

 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Man kan skämta om allt så länge det är snyggt genomfört och kul framför allt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kommer någon ihåg "Nalle Puh, i den tyska originalversionen från 1938"? En radiosketch som sändes på P3 för typ femtontalet år sedan, det var programmet Riskradion.

http://www.youtube.com/watch?v=Qp6sHap5L48

Magstark i dagens läge. Speciellt om man inte lyssnar på hela...
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Rowan Atkinson sade en gång att "Rätten att kränka någon är så otroligt mycket viktigare än rätten att inte bli kränkt. Det ena är yttrandetfrihet, det andra är förtryck". Tyvärr är genusvänstern så förblindade av sitt goda hat att vi är på väg att tappa den rätten. Tyvärr är vi på väg mot USA där man i "godhetens" namn inte längre kan säga Merry X-mas hur som helst utan får säga Happy Holidays i allt utom privata sammanhang.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
En personlig, nutida favorit (relaterat):

Har inte kollat på klippet men kom att tänka på just P3 och Jonatan(tror jag det var) som jag lyssnade på någon dag sedan. Där försökte han dra upp så många icke-PK uttryck som möjligt. "Är ni en bunt judar eller?"(refererar till snålhet), "Bli inte rasande nu och spräng dig som en palestinier".. Det var otroligt roligt också :D

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3718

Sommarkatter är biten jag tänker på. Kan hoppa till 7 minuter
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har en väldigt öppen syn på både invandring och kvinnor. Anser att alla har rätt till lika.
Men detta jäkla genus och pk rättigheter får mitt blodtryck att stiga. Innombords blixtrar jag till varje gång någon pratar om det.

Om vi nu ska ha allt helt jäkla exakt lika. Så ska allt vara lika. Inte bara kvinnor har rättigheter. Vi män ska ha lika.
När ska män kvoteras in i sjukvården? Kvinnor ska ju kvoteras in i alla manliga arbeten.
När ska män och kvinnor ha samma krav för att bli polis/brandman mm.
När ska idrotterna utövas tillsammans.

Nä inget av ovanstående kommer att ske, då vi har olika förutsättningar både fysiskt och psykiskt. Därför ska vi inte hålla på med dessa kvoteringar utan låta bäste person få jobbet. Kvinna som man eller gay(HBTQ). Spelar ingen roll så länge det är den mest lämpade för uppgiften.

Japp jag är bitter.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Detta var inte så längesen, undrar om det skulle funka på 4:an idag.....


It was an easier time, it was a simpler time.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
JeteMyCket teKst............................

Japp jag är bitter.


"Nu med skägg"

Eftersom kvinnor inte har skägg så tycker jag att du ska vara PK och raka av dig ditt...............Det är ju JäTTeOrätviSt att du kan ha ett snyggt manligt skägg när en brud måste betala för att få ett lösskägg (alternativt kan de ju vänta tills de blir gubbakärringar, men då kanske det inte är populärt med skägg längre)

Tänk på det när du går där i ditt skägg !!!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Ekborg pratar ju även om stockholmare och mopedister - bara att bunta ihop och slå ihjäl :hihi
Det är en karikatyr på en grovhuggen norrlänning och då är det ok att dra till med vad som helst. Det finns inget man inte kan skämta om, bara mer eller mindre lättstötta människor (humorlösa i alla dess former).
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
"Nu med skägg"

Eftersom kvinnor inte har skägg så tycker jag att du ska vara PK och raka av dig ditt...............Det är ju JäTTeOrätviSt att du kan ha ett snyggt manligt skägg när en brud måste betala för att få ett lösskägg (alternativt kan de ju vänta tills de blir gubbakärringar, men då kanske det inte är populärt med skägg längre)

Tänk på det när du går där i ditt skägg !!!

Fan!!! Det har jag inte tänkt på. Och jag som trivs så bra i mitt "nya" skägg.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lars Ekborgs klassiska stand up på Maximteatern 1968 - Klotter på maxim hette showen

Hade den gått hem i stugorna idag tror ni !

"Lappar (samer) ska man göra lampskärmar av !"

"Zigenare ska man bunta ihop och slå ihjäl !"


Idag har pendeln svängt så jävligt att bara dagisfröknar och FI-anhängare trivs - Varenda liten kommentar och uttalande ska nagelfaras, och nåde den journalist som inte är politiskt korrekt,feminist och har vänstersympatier...........Då är nämligen karriären slut

För mig börjar det bli så PK-skitnödigt att jag känner mig kvävd.

Då kan det vara skönt att se att det funnits tider då man inte tagit åt sig och blivit KrEnkT för ens ganska grova skämt.

Därför..............Var det "bättre förr" eller var pendeln för långt åt andra hållet ??

Min egen åsikt - Tja......För det första försöker jag se den med "dåtidens ögon" och ser det som att det är bra att den inte censureras (det är en liten bit av dåtidshistoria), och det är historieförfalskning att plocka bort "ickelämpliga" delar ur den.

Men samtidigt kan jag inte heller komma ifrån att han går över gränsen så in i helvete med vissa citat. Man får se sketchen som en helhet och inte dra ut vissa fragment ur den. Sedd ur det historiska perspektivet samt ur ett helhetsperspektiv så är det fortfarande en kul sketch.


https://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taAA
Men den moraliska majoriteten vill ju ha det så! Jag har känt mig kvävd av den skiten länge, så dags nu att uppmärksamma kärringväldet. Snart består sverige enbart av mongoloider.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har inte kollat på klippet men kom att tänka på just P3 och Jonatan(tror jag det var) som jag lyssnade på någon dag sedan. Där försökte han dra upp så många icke-PK uttryck som möjligt. "Är ni en bunt judar eller?"(refererar till snålhet), "Bli inte rasande nu och spräng dig som en palestinier".. Det var otroligt roligt också :D

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3718

Sommarkatter är biten jag tänker på. Kan hoppa till 7 minuter
Nota bene: Jonatan är själv jude, vilket han använder genom att rapportera tokigheter från judiska församlingen.
Bland annat den stora kontroversen huruvida knäckebröd är bröd eller kex.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har en väldigt öppen syn på både invandring och kvinnor. Anser att alla har rätt till lika.
Men detta jäkla genus och pk rättigheter får mitt blodtryck att stiga. Innombords blixtrar jag till varje gång någon pratar om det.

Om vi nu ska ha allt helt jäkla exakt lika. Så ska allt vara lika. Inte bara kvinnor har rättigheter. Vi män ska ha lika.
När ska män kvoteras in i sjukvården? Kvinnor ska ju kvoteras in i alla manliga arbeten.
När ska män och kvinnor ha samma krav för att bli polis/brandman mm.
När ska idrotterna utövas tillsammans.

Nä inget av ovanstående kommer att ske, då vi har olika förutsättningar både fysiskt och psykiskt. Därför ska vi inte hålla på med dessa kvoteringar utan låta bäste person få jobbet. Kvinna som man eller gay(HBTQ). Spelar ingen roll så länge det är den mest lämpade för uppgiften.

Japp jag är bitter.

Vill män verkligen kvoteras in i sjukvården? Det är nog inte direkt svårt för en man att få ett jobb inom sjukvården, men många män vill inte ha lågbetalda jobb.

Intagningsproverna till Polishögskolan har ju ändrats så det enda som skiljer nu är styrkekraven. Män är ju i regel fysiskt starkare än kvinnor.

Att någon är fysiskt starkare betyder inte att de är en bättre polis därav borde istället testerna ändras och vara samma för alla. Sätt ett allmänt test för fysik som alla ska klara och ha sen hårdare psykologiska tester mm. Testerna för att bli tex en del av insatsstyrkan är omöjliga för en kvinna att klara har det visat sig och det kanske inte är så fel då det är ett extremt krävande yrke.

Jag kanske säger emot mig själv men vissa yrken måste man göra skillnad på tror jag. En vanlig polis hör inte till dessa enligt mig.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Nä nu bara måste jag säg det..........klarar inte hålla mig längre...............spricker snart



- NEGERBULLE




Ahhhhhhhhh det var så JÄVLA skönt







Tack för er support alla sporthojare !!!

Inte EN enda farbror dagisfröken än så länge i denna tråden. Trodde jag var ensam i världen om att känna mig kvävd av pedagoger, F! och Aftonblads"journalistik".....................Men sporthojare kan man lita på :tummenupp
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top