bara 250 km/h %#"¤%&^!!!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Tjenare kollade mitt reg bevis idag ...

Det stod att min hoj e spärrad till 250 km/h ..GRRR :finger

Går det att ändra på !!

hojen e en Triumph Daytona 600 (digital insput) Jag har ett OBD-uttag under kutsen...

Om det går, någon som vet var man vänder sig ?

Hur mycket fortare går en 600 då? Du kanske går miste om 10-20 km/t.

Jaja... :rolleyes:

/J

Bortsett från alla cyniska kommentarer då så är det ju faktiskt så att du aldrig kommer få upp din hoj i högre hastigeter utan trim. Brukar inte 600orna ligga på 250-260 i toppfart? Att ta bort den spärren är antagligen lika viktigt som att koppla ur den på 850 T-Gul en gång i tiden dvs skrattretande oviktigt.

EDIT läste fel.

Men om man skulle mot all förmodan trimma, dreva,mm.
Då borde det ju va lönt ?

Brukar inte toppfartsbegränsningen på motorcyklar fungera genom att motorstyrningen varvtalsbegränsar motorn när den känner av att sexan är ilagd.
Jag vet inte om det funkar så på din hoj, men om det gör det så går det väl att koppla ur sensorn som känner av när sexan är ilagd, då slutar toppfartsbegränsningen att fungera.

Pär skrev:
Tjenare kollade mitt reg bevis idag ...

Det stod att min hoj e spärrad till 250 km/h ..GRRR :finger

Går det att ändra på !!

hojen e en Triumph Daytona 600 (digital insput) Jag har ett OBD-uttag under kutsen...

Om det går, någon som vet var man vänder sig ?

Hm...
Var du tvingad att kolla upp vad fort hojen går i regbeviset? :rolleyes:
Jag menar, ge dig ut på vägen istället.

är vi överfallna av skämtare?:-)
Dels detta och sen en som vil slanga på sin xj900 -83 och i förrgår varmkörde en genom att åka en kilometer på ettan på maxvarv.
Eller är det inga skämt?

Re: Re: bara 250 km/h %#"¤%&^!!!

Bearfoth skrev:
Hm...
Var du tvingad att kolla upp vad fort hojen går i regbeviset? :rolleyes:
Jag menar, ge dig ut på vägen istället.

har ju kollat men jag viste inte att den var spärrad!!!!!

varför ska den gå snabbare?.räcker inte 250

edit:du kanske får dra av lite också då mätare inte alltid stämmer,dra bort 20kmH till :D

för att snart går vilken svensson bil som helst i 250...och nu säger du 230 ..buuhuuu :(

tänk att du ligger på högst vxl och så blir du omkörd av en gammal käring i en sketen bmw....

vilken förnedring

haha!! behöver ju inte vara så:) känns det inte somm det går snabbt eller??
det är ju roligar om den drar iväg snabbt i start..toppfaRT ÄR OVIKTIGT,tycker jag iaf:

Pär skrev:
för att snart går vilken svensson bil som helst i 250...och nu säger du 230 ..buuhuuu :(

tänk att du ligger på högst vxl och så blir du omkörd av en gammal käring i en sketen bmw....

vilken förnedring

Vilken tuff gammal käring :D

Silwer skrev:
är vi överfallna av skämtare?:-)

Ibland så är det en fin gräns mellan att ha en inbördes "klubb" där folk bara får sarkastiska svår på sina frågor och att ha ett forum där folk verkligen får skriva vad de tycker.

Ibland undrar man om frågorna är seriöst ställda, i det här fallet är det väl så.

Ibland svamlar även Johannes.

/J

Och hur ofta kommer du att använda toppfarten nån längre sträcka? :p

Mitt tips är skit i den där spärren och köp en hoj med mer kubik om du är ute efter hög toppfart.

Jag tror inte min retta går fortare än cirka 280kmh verklig fart om man plågar den riktigt länge. :skrämd

Jag monterade en cykeldator på min hoj som ja kalibrerade noga mot en gps. :tummenupp

Jag vart glad när den gick sönder för de va så jävla deprimerande att se hur sakta det egentligen gick jämfört med orginal glädjemätare. :D :D

Det går säkert att hacka mjukvaran, men innan Wayne
(mr tuneboy, han som hackar triumph mjukvaror) fixat daytona 600 så har jag en bättre idé. Koppla ur hastighetsmätarsignalen!
Triumph har inte haft växellägesgivare innan, men hastighetsmätaren går via styrenheten och jag tror inte dom har ändrat på det!

(Dessutom slipper du att sitta och titta på hastighetsmätaren utan kan njuta av hojåkning istället;) )

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...