bara 250 km/h %#"¤%&^!!!

jo vars och vi som har hojar som gör mer än 250 km vi kör ju ofta i den hastigheten shure,vore bättre om folk lärde sig att köra hoj en annat än bara rakt fram.och sedan spela ball för polarna öö jag var uppe i 260-270 osv töntigt njutningen kommer när man kan behärska hojen i svängarna tror jag,är den ngn som håller med?
mvh jordan

jordan skrev:
njutningen kommer när man kan behärska hojen i svängarna tror jag,är den ngn som håller med?
mvh jordan

Håller med fullt ut. Raktfram-raceare är ju bara .... ja, tråkigt? Vem som helst kan hålla fullt skägg rakt fram....

Om du vill åka fort e de väl bättre att du går upp i volym än å ta bort nån spärr...en 600 lär väl knappast överraska..

Kollade upp detta med Triumph Sveriges teknikexpert. Han kan ingenstans i sina papper hitta att det skulle finnas en spärr i insprutningsprogrammet. I alla fall inte enligt Triumphs specar. Det enda sättet det skulle hamnat en sån där vore om det var programmerat så från Kehinin (insprutslev.) Vilket han inte trodde.

Nuf?

Silwer skrev:
ska man vara uppkäftig tror jag inte en sån där går så mycket fortare än 250.
Nä visserligen inte. Men om man drevar om för bättre acc vilket man gör på alla Sveriges banor så gör missvisningen att man kommer upp i dom hastigheterna på mätarn.
Men 250 verklig fart Njäääee...

Gulsnabbtrajja skrev:
Nä visserligen inte. Men om man drevar om för bättre acc vilket man gör på alla Sveriges banor så gör missvisningen att man kommer upp i dom hastigheterna på mätarn.
Vad blire för hoj nästa år för dig, Grusfylldtraja?

Gulsnabbtrajja skrev:

bana och bana, den här killen vill åka om gammla kärringar i BMW, inte åka bana.

Enligt bekräftade källor måste den gammle kärringen ha chippat sin BMW, de är nämligen spärrade på 250 de med annars.

Pejo skrev:
Håller med fullt ut. Raktfram-raceare är ju bara .... ja, tråkigt? Vem som helst kan hålla fullt skägg rakt fram....
Nejnej. Raktframrejs är skitskoj. Prova någon gång så får du se, och du kommer du att märka att det är skillnad på "fullt skägg" och "fullt skägg".
Fast i raktframrejsing kommer man heller inte upp i 250 med en 600.

Ugluk skrev:
Nejnej. Raktframrejs är skitskoj. Prova någon gång så får du se, och du kommer du att märka att det är skillnad på "fullt skägg" och "fullt skägg".
Fast i raktframrejsing kommer man heller inte upp i 250 med en 600.
Den skillnaden märks inte bara vid raktframrejs. Jag har kört om många R1, gixx1000 osv på långrakan på Andersorp. Så visst är det skillnad.

Ang om en 600 gör 250 ärliga så brukar de gå upp till 250-255 i tidningstester. Det lägsta jag någonsin sett för lillgixern är 248 och det högsta 258.

jordan skrev:
jo vars och vi som har hojar som gör mer än 250 km vi kör ju ofta i den hastigheten shure,vore bättre om folk lärde sig att köra hoj en annat än bara rakt fram.och sedan spela ball för polarna öö jag var uppe i 260-270 osv töntigt njutningen kommer när man kan behärska hojen i svängarna tror jag,är den ngn som håller med?
mvh jordan

Jorå, håller med fullt ut!

Grr min fråga var inte hur man kör raktfram eller hur kul det var (från början jallafall) utan hur man kring gick spärren!!!

problemen men dessa forum är att folk snöar in på massa annan skit.. jag vil veta hur saker och ting fungerar ..till skilnad från andra som gasar tills det rasar, lämnar in sitt skit, betalar en halv förmögenhet , sen sitter och gnäller på något forum...att det e dyrt här och dyr där...

JAG VILL VETA HUR DET FUNKAR. KAN MAN? KAN MAN INTE ?

Jag tycker oxo att det e kull att köra nere på österlen där det svänger lite. men det var inte min fråga .

Det finns inga raka trådar. Alla spårar ur. Vissa snabbare än andra, inget att hetsa upp sig för.
Tillbaks till ämnet:
Det finns ingen spärr. :tummenupp

Pär skrev:
Grr min fråga var inte hur man kör raktfram eller hur kul det var (från början jallafall) utan hur man kring gick spärren!!!

problemen men dessa forum är att folk snöar in på massa annan skit.. jag vil veta hur saker och ting fungerar ..till skilnad från andra som gasar tills det rasar, lämnar in sitt skit, betalar en halv förmögenhet , sen sitter och gnäller på något forum...att det e dyrt här och dyr där...

JAG VILL VETA HUR DET FUNKAR. KAN MAN? KAN MAN INTE ?

Jag tycker oxo att det e kull att köra nere på österlen där det svänger lite. men det var inte min fråga .
Grr på dig själv.. :hej
Alla har sina intressen och ger råd utifrån egna erfarenheter. De slutsatser man kan dra av svaren i tråden är ju att det bästa och roligaste sättet att kringgå toppfartsspärren är att köra bana och dragrace. Då kommer du garanterat inte att märka av den. Ska du däremot köra fram och tillbaka på E4:an så fort du kan..
Ha det så kul! :slicka

Men du har juh redan fått svar; det är inte strypt eller spärrad.
Fast säg inte det högt när nån kör om utan skyll då på att det är en 34kwattare.

Jag tycker det är kul när det svänger. Jag tycker också att det är kul när det går fort. Det händer att jag kör fortare än 250 km/h. För mig är det att åka sporthoj. Därför blir jag lite förvånad när så många röster på det här forumet reagerar på att Pär vill göra likadant.

Mina fem...

/A

Jag reagerade på att strypning eller inte vid 250km/h troligen är ointressant på en Triumph 600, då den förmodligen inte går så mycket fortare i vilket fall. Frågan är om den ens klarar 250..

Lessen om jag var otydlig..

/B

tycker inte det spelar nån roll om alla tycker att det räcker med 250, vad han undrade var hur han skulle ta bort begränsningen. Undrar hur många av er hade kört med begränsning om ni hade en begränsning på säg 230kmh.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman