Banvideo: Gelleråsen (6 April 05)

CorbenDallas skrev:
Filstorleken brukar bli rätt så mkt större och kvalisorten sämre.
I windowsvärlden är WMW ett väldigt enkelt o smidigt format. Finns det inga codecs eller plugins till MAC?

Jag såg alla slags filmer med typ VLC med min förra mac, utan problem.. ananrs finns det alltid nån annan spelare som klarar av filtypen.

Nyteknik skrev:
Är förvånad att du inte fick mer vibrationer med montering på tanken. Såg riktigt bra ut. När jag filmade från min TZ250 förra sommaren skakade och brusade det våldsamt trots att jag hade skummgummi under kameran.

Lyxigt med ett effektregister på 7-8000 rpm.
En tvättsvamp under och sen hårt surrad med silvertejp. Viker in tejpkanterna för att få bort vindfladder. Glömde dock vika bort linsskyddet korrekt så det fladdra fram ibland. Mikrofonen sitter fram på kamerna under linsen. relativt skyddad. Verkar som att vinden helt enkelt inte nådde dit. Har tidigare haft problem med vind som nått kamerans mikrofon, då har jag bara tejpad rakt över mikrofonen, det hjälper en massa.

RoLLER skrev:
Men vart e alla ljudeffeketer, bomber, blixtar, skrik, brudar, rockmusik!

Man måste flasha till filmer. :mattias

Det måste man absolut inte! :fatta! Man vill veta precis hur det är i verkligheten, framför allt med ljudet, så att man kan låtsas att man själv är där. :nicka

Swedie skrev:
Daniel... körde Rookie 1000 förra året har jag för mig. Kan tyvärr inte efternamnet. Skeppakrans o rödhårig. Han borde bli glad att se sig själv på video. Tror inte han visste om att jag hade kamera på tanken.

Måste vara Daniel Almkvist med tanke på beskrivningen. Alma här på SH.

Snubben på en röd hoj en tredjedel in i filmen, körde du över honom eller swedie? :)

Fan vad sugen man blir på att kunna köra som dom duktiga gubbarna!

Härlig film :tummenupp

Swedie skrev:
Vore ballt att få tag på en annan videokamera med DV-in och sedan en pennkamera! Finns det någon som kan låna ut så vore det Väldigt schyst! Lovar balla filmer!
Njaaa. Jag vet inte :P

Ska bli spännande att se! Tankar just nu med 765 kb/s, så det flyter som ett vattenfall skulle jag vilja säga... :tummenupp
Hoppas man får se lite schysst körning nu då!

Nyteknik skrev:
Varför wmv- och inte mpg-format? Kan vara bra att veta att wmv gör det snudd på omöjligt att se för alla som använder Macintosh.

Jag hade också problem med wmv-filer. Har en Mac PowerBook G4 med OSX. Kollade min Media Player och såg att det var version 7. Laddade då hem version 9 och då fungerade allt utmärkt. Dock tror jag att version 9 kräver OSX.

Jag vill se filmen men detta förb....modem 40kbit/s sucks :mad: nedladdat om 18 timmar :huvet .
jag vill ha BB nuuuu!

CorbenDallas skrev:
Finns det inga codecs eller plugins till MAC?
Det är väl inte riktigt Microsofts tanke att deras prylar ska fungera med andras produkter, därav att de befinner sig i domstol hela tiden.

Swedie skrev:
Åker ju till england på Söndag för att delta på California Superbike School i 2 dagar. Ska köra 05 R6or. Bra träning inför STD600. De borde kunna lära mig en hel del.
Garantert! Så vidt jeg har forstått er det flere svensker som skal over også. Og så kan dere ta level 3 og 4 på Rudskogen i Norge 13, og 14 august :-)
Sjekk forøvrig www.superbikeschool.no
Claus

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år