banta

frågan är om det beror på att dom oftare råkar mer illa ut p.g.a långsammare reaktion eller som aftonbladet tror, att det är för dåliga bilar...

Är man för tjock för en bil så får man köpa en större.
Passar man inte i nån annan bil än i mittensätet längst bak då man monterat bort det främre i en jenkebil så är det en jenkebil man skall ha.

Som riktigt fet så borde ju alla bilarna bara studsa emot en :)

Det är respekt att vara fet :bow
Jag vill bli fet, riktigt fet så jag måste lyftas med kran.

750RR

Fan oxå 25 i BMI måste ju vara nåt fel på det där. Har ju för bövelen rutor på magen men man är väl fet ändå?? :mad: Snacka om att man vrider till folks hjärnor. sjukt. undrar om dom tar hänsyn till tex benstomme eller muskelmassa?

BMI tar inte hänsyn till om du är tränad eller inte, bara förhållandet mellan vikt och längd. Därför är det missvisande. Men jag tror nog man vet om man är muskel- eller fettberg :)

24,6, och det stämmer nog fan.

Jag måste väcka lite av de dära musklerna som jag har i vilande form i ett stadigt bälte runt magen...

Stoppsladd skrev:
Fan oxå 25 i BMI måste ju vara nåt fel på det där. Har ju för bövelen rutor på magen men man är väl fet ändå?? :mad: Snacka om att man vrider till folks hjärnor. sjukt. undrar om dom tar hänsyn till tex benstomme eller muskelmassa?

Man får mäta underhudsfettet om man ska vara riktigt noggrann, muskler väger mer än fett.
"Kraftig" benstomme är dock en vandringsägen, skillnaden mellan en kraftig och en skörare benstomme är absolut maximalt 1kg..

edit; har till och med för mig att viktskillnaden bara är 0.5kg mellan en kraftig och en mindre kraftig benstomme.

Stoppsladd skrev:

Jag har också rutor...eller ja...ruta..jag valde tvättmaskin istället för tvättbräda :tummenupp :fakta

oFFkeFF skrev:
edit; har till och med för mig att viktskillnaden bara är 0.5kg mellan en kraftig och en mindre kraftig benstomme.
Exakt! Morsan som är distrikssköterska krossade effektivt mitt argument om kraftig benstomme vid en diskussion för några år sedan då hon hade åsikter om min av öl byggda kropp :D.

Men det är bra, som vanligt ska vi anpassa samhället till överviktiga människor istället för att denna grupp tar tag i sig och börjar röra lite på fläsket.

Tycker vi ska införa samma system som det är på fordon när det gäller inkomstskatt, vi betalar beroende på vikt! =)

sege skrev:
Men det är bra, som vanligt ska vi anpassa samhället till överviktiga människor istället för att denna grupp tar tag i sig och börjar röra lite på fläsket.

Tycker vi ska införa samma system som det är på fordon när det gäller inkomstskatt, vi betalar beroende på vikt! =)

Ehh.. och det gör vi inte redan? :confused:

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back