Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jahapp...
trådlyft efter att jag efter många ursäkter och lata dagar äntligen tog mig till gymmet, motiverad till tänderna idag. I omklädningsrummet inser jag att min träningst-shirt tycks ha krympt? I hallen chockas jag om och om igen i alla spegelväggar av hur jag ser ut. Reserhjulen jag har runt om har fyllts på och jag har inte märkt något. Jo, jag märkte det sist jag körde hoj för ca 10 dagar sen, då satt hojbrallorna tajt i midjan men jag skyllde på alla lager underställ och foder. Idag blev jag pinsamt medveten om att nej, det är kroppen som svällt. Efter en timmes intensiv styrketräning så tog jag mod till mig och ställde mig på gymmets våg.... stod en bra stund och funderade allvarligt på om den funkade. Klev av. Gick upp en gång till... frågade min träningskompis om hon brukade väga sig och om hon tyckte den stämde... Jo

Det blev en chock att förfallet gått så långt på så kort tid och jag gick tillbaka in i gymmet och körde sån där spring/åkaskidor/flaxa runt som en tok maskin och cyklade 35 minuter till. Svettades som bastubadare.

Nu blir det att jaga rätt på lite bra mat och göra ett rejält omtag. Skinnstället lär jag inte komma i alls nu inser jag (kan inte prova det för det är nedpackat i en flyttkartong inlåst i ett förråd).

Hur har sommaren varit för er andra? Lika hård som min?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har fläskat på mig och minskat i muskelmassa, men det borde gå bra i vinter med. :) Tar det i etapper på vintern verkar det som. XD
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Finns det två personer i den här tråden som har dåligt inflytande på varandra? :tungan
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hur har sommaren varit för er andra? Lika hård som min?

Nästan... :( Upp tre kilo. Har redan börjat kämpa för att återställa ordning, första kilot klart. :tummenupp Vinterns mål är väl minus ytterligare tio kilo. Det borde gå... :gnissla

Vintern aktivitet är tänkt att bli utförsåkning. Kanske inte den effektivaste träningsmetoden, men ruskigt kul. :) Säsongskort för hela familjen till backen i byn är planen. Säsongskort till Romme är bara löjigt dyrt, speciellt om det ska bli pengar över till RR-hojar till tjejerna. :D
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vintern aktivitet är tänkt att bli utförsåkning. Kanske inte den effektivaste träningsmetoden, men ruskigt kul. :)

Min aktivitet blir pulkabacke med småttingarna. Upp-ner-upp-ner. Det är en riktigt tung materialsport. Behöver hi-tech kläder, stegjärn, termos, pannlampa, isdubbar och jag vet inte vad. Men jag ska nog fixa det!
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Min aktivitet blir pulkabacke med småttingarna. Upp-ner-upp-ner. Det är en riktigt tung materialsport. Behöver hi-tech kläder, stegjärn, termos, pannlampa, isdubbar och jag vet inte vad. Men jag ska nog fixa det!
Ja det är faktiskt underskattat det där med pulkaåkning med ungarna. Det är ju mest av att traska uppför den där snöiga backen, nerför går ju fort men uppför.... :gnissla blir många bra träningspass för dig
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Finns det två personer i den här tråden som har dåligt inflytande på varandra? :tungan

Tja... vi har nog mest... :fikat får jag nog erkänna :hihi och bra på att baka är han med... goda smaskiga saker som jag gärna äter upp... men på våra första dejter så tränade vi faktiskt och vi brukar ta långa promenader. Han är dessutom jättebra på att peppa mig på rätt sätt vilket få klarar...

Naaa... jag tycker vi är bra för varandra om man summerar ihop det
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Va hos en kostrådgivare i fredags och imorgon sätter jag igång med ett 30 dagars progem
Hon ansåg att jag kan gå ned ca 6 kg till jul :va
Tant e mest bekymrad över att det finns så mycket att gå ned, tycker jag har varit duktig med träning samt kost...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En annan har ju lagt på sig igen. Sjukdom kombinerat med en halvkass sensommar/höst rent humörmässigt är ingen höjdare för bantningen. har inte gått upp riktigt allt av vad jag gått ner, men det är nog bra nära två tredjedelar av totalen man lagt på sig igen... :(
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top