Banracing - Hur?!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hallå rejsers!!

Jag har idag en halvförsäkring hos Folkskam och undrar hur jag kan skall göra om jag prövar på lite bankörning i sommar.

Vilket/vilka försäkringar/bolag gäller även på bana? Och vad ställs för krav på mig som inte kört bana förr?

Hrm... Tacksam för uttömmande svar på detta!

:)

Lucius skrev:
Hallå rejsers!!

Jag har idag en halvförsäkring hos Folkskam och undrar hur jag kan skall göra om jag prövar på lite bankörning i sommar.

Vilket/vilka försäkringar/bolag gäller även på bana? Och vad ställs för krav på mig som inte kört bana förr?

Hrm... Tacksam för uttömmande svar på detta!

:)

Det är bara att tuta och köra, har du halvförsäkring får du ändå inte ut nått i fall du vurpar men den täcker de skador som uppstår på någon annan och dess fordon om du skulle köra på någon annan.

Här kan du se vad som gällde -04. Vad som gäller -05 vet nog ingen än.

Fel forum kanske eftersom det finns ett om försäkringar där precis denna fråga varit uppe i dagarna.
Det skiljer mellan de olika bolagen och Medins svar gäller bara om du har rätt försäkringsbolag (bara för att förtydliga så att ingen tror att en halvförsäkring är lika med att det är fritt fram för bankörning).

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66965

Du kan vara lycklig som har Folksam (se mitt mail från dem). :tummenupp

Tack för svaren, göbbs... Jag skiter i hojjen, bara jag själv och andras egendom är försäkrad!!

Hur går det till med bankörning igentligen, behöver jag en "licens" eller är det bara att brassa?? Skall jag köra i en speciell "grupp" (jaja, novice visst!)?

Lucius skrev:
...Hur går det till med bankörning igentligen, behöver jag en "licens" eller är det bara att brassa?? Skall jag köra i en speciell "grupp" (jaja, novice visst!)?
Kolla på lms hemsida under trafikövning. Där kommer tider på kvällskörningarna, börja med långsamgrupp några gånger och känn dig för.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan