Bannad

  • Thread starter Thread starter Trikå
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Nu tar vi den enkla varianten.
Att hämta piratkopierat material är inte olagligt.
Att sprida pirtagkopierat material ÄR olagligt.

Huruvida det skiljs på folk och folk..... well, this is the Internet. Det speglar samhället i stort.
 
Ravetrancer skrev:
idiot, lägg inte upp olagliga grejer här, fattar du inte det?????
No offense men är det inte olagligt att sälja en piratkopierad DVD med filmen Faster då? :)
 
Ok att det _kanske_ var hårt att banna på en gång för en tråd (jag vet
ju inget om det varit pajkastning i övrigt iofs. såg bara början på tråden),
men det verkar ju som att det var rätt val ändå med tanke på reaktionen.

Skall man försöka få sympatier får man nog försöka vara lite mer sansad
och saklig. Kanske till och med fråga varför man blev bannad om man inte
uppfattade det.

// AA - förstår inte varför folk har så himla lätt att hetsa upp sig på I-net för
 
Freppa skrev:
Huruvida det skiljs på folk och folk..... well, this is the Internet. Det speglar samhället i stort.

jag skiljer på folk o folk utefter hur jag uppfattar dom här. Skriver du "oskyldigt" att "tjena mors, jag hitta GR3 på internet o jag är ovetande om att det är olagligt, så här är länken www.jaggillargr.com/laddahemgratis.bulle" så kommer jag inte mer än ta bort inlägget. Men skriver du "jag hatar GR, jag anser han ska dö. därmed vill jag omstörda o göra lviet jobbigt för honom www.jagogillargr.com/hanskadö.saft

/diktatorn som försöker bli omtyckt :gråta
 
Swedie - förstår vad du vill säga, men ingen bra ironi (uppmuntra han att köra på barn i just ditt område).
 
[Akryl]*Amid skrev:
Ok att det _kanske_ var hårt att banna på en gång för en tråd (jag vet
ju inget om det varit pajkastning i övrigt iofs. såg bara början på tråden),
men det verkar ju som att det var rätt val ändå med tanke på reaktionen.

Skall man försöka få sympatier får man nog försöka vara lite mer sansad
och saklig. Kanske till och med fråga varför man blev bannad om man inte
uppfattade det.

// AA - förstår inte varför folk har så himla lätt att hetsa upp sig på I-net för
Jag har tagit bort hans banning... ville bara få han att inse att han gjorde fel. Men i med att han inte gjorde det så, skitsamma. Han vet väl nu att han inte borde lägga in fler såna inlägg. hoppas jag.
 
Matin skrev:
Jag sträckte mig inte så långt att jag kallade dig för idiot, så du känner alltså trådstartaren så väl att du kan säga en sådan sak om honom?

Jag reagerade bara på ditt sätt att prata med honom...tror inte du kommer få konkreta svar från en person du så totalt slår ner på, eller vad tror du?

Reagerade också med tanke på siteägarens mål att vi ska försöka hålla en trevlig nivå på forumet. Tyckte inte dina inlägg här i tråden vart så trevliga.
ok, ursäkta för det uttalandet, menade att det var idiotiskt gjort:)
 
Bittorrent innebär att man delar ut det man laddar ner samtidigt så det är olagligt.
Men det är just inget att hänga upp sig på, Vill inte Swedie att sånt ska finnas så är det så eftersom han äger siten.

Om banningen var nödvändig eller inte är svårt att sia om, jag tycker killen tillför noll iaf och är en äkta gnällskalle.
 
kaZmur skrev:
No offense men är det inte olagligt att sälja en piratkopierad DVD med filmen Faster då? :)
fan menar du, jag säljer den intedet e ju min egna o dessutom till självkostnadespris:)

O ge fan i o ta mig med hela handen i syltburken:)

Ska tänka mig för lite mer nästa gång:)
 
Det kluriga med torrent är ju att man bara laddar upp fragment av en fil. Så det blir väl svårt att fälla någon för de.
 
HanneZ skrev:
Det kluriga med torrent är ju att man bara laddar upp fragment av en fil. Så det blir väl svårt att fälla någon för de.
Det står ju ip på de som delar ut, så jag tror absolut de kan sätta dit en för det om de vill.
Men som sagt struntsama tråden är väl inte egentligen om bittorent.
 
Fan, flåt till alla berörda av mina ironiska o dumma inlägg, spöa mig, typ 30 piskrapp så jag blir snäll:(

Nä allvarligt, det var lite o ta i från min sida ber om ursäkt för det.

Matin, ta det cool mannen, jag gillar dig....tror jag :va??
 
Ravetrancer skrev:
fan menar du, jag säljer den intedet e ju min egna o dessutom till självkostnadespris:)

O ge fan i o ta mig med hela handen i syltburken:)

Ska tänka mig för lite mer nästa gång:)

Ravetrancer skrev:
fan menar du, jag säljer den intedet e ju min egna o dessutom till självkostnadespris:)

O ge fan i o ta mig med hela handen i syltburken:)

Ska tänka mig för lite mer nästa gång:)

Precis, du var rätt snabb med att hoppa på och han säljer ingenting
till någon.
Nästa gång man lägger ett inlägg ang länkar skickar man med en beskrivande bild istället, så får alla som vågar titta själv tänka till på vad bilden innehåller..... undra om jag blir bannad?

Vi gör som GR, vi gör någonting olagligt och sedan distribuerar vi det i bildformat - och tar betalt för det.

Som den här t.ex:
 

Bifogat

  • tflux_gr3.jpg
    tflux_gr3.jpg
    60.3 KB · Visningar: 203
Skeidar skrev:
Precis, du var rätt snabb med att hoppa på mig och jag säljer ingenting
till någon.
Nästa gång jag lägger ett inlägg ang länkar skickar jag med en beskrivande bild istället, så får alla som vågar titta själv tänka till på vad bilden innehåller..... undra om jag blir bannad igen ?

Vi gör som GR, vi gör någonting olagligt och sedan distribuerar vi det i bildformat - och tar betalt för det.

Som den här t.ex:

undra om jag blir bannad igen ?
men jag säljer ju bara min DVD kopia, får man inte det???
Äsch du blir nog inte bannad igen, tror jag.....fråga Fuhrern vettja
 
Ravetrancer skrev:
Fan, flåt till alla berörda av mina ironiska o dumma inlägg, spöa mig, typ 30 piskrapp så jag blir snäll:(

Nä allvarligt, det var lite o ta i från min sida ber om ursäkt för det.

Matin, ta det cool mannen, jag gillar dig....tror jag :va??
Gott att höra, tycker även att den här sista hälften av tråden blivit lite positivare..bra stämning är kul! :)

:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top