Bannad p.g.a fakeshare?

wonderwizard skrev:
kan du ta det på svenska så vi andra förstår ?

På den tiden då man hade modem men då internet inte fanns kunde man ringa en s.k. BBS, Bulletin Board System. De var i sin tur medlemmar i ett uppringt nätverk kallat för Fidonet. Ett nätverk där meddelanden/inlägg utväxlades ett par ggr per dygn, ungefär som NewsGroups fast med ca 12 timmars fördröjning på inlägg och svar. Det var 6 nätverk i Sverige, jag var Network Coordinator för Norrland och ombesörjde distributionen till/från Norrland. Min telefonräkning låg på runt 8000 i kvartalet (ur min egen ficka, snacka om brinnande intresse!).

Ivfsh, en av sysop'arna hade suspekt material på sin BBS och man (avsiktligt vag definition på "vem") såg till att polisen fick undersöka den saken. Iom att hans BBS inte var uppe på ett tag (av naturliga skäl) blev han borttagen från Fidonet, pga utebliven kommunikation.

Nåt liknande borde kunna vara kutym även på DC-hubbar, Emule och Torrent-sajter istället för att varje enskild person ska behöva leka polis. Polisanmäl denne person på stört - istället för att knuffa bort individen till nåt mörkt hörn i cyberrymden där man har svårare att komma åt någon.

Ninjaboy skrev:
Jag gillar inte att man ska vara medlem, då börjar det bli lite som DC igen. Suprnova och Pirate Bay brukar räcka för mina behov.

Nackdelen med de "öppna" sajterna är att antipiratbyråerna RIAA, MPAA etc börjar bli jääävligt aggressiva mot torrentanvändare. Numera får ju teliakunder brev till höger o vänster från telia om att de delat ut kopieringsskyddat material och blablabla. Än så länge håller BBB dom borta, men hur länge gör de det?

Nackdelen med torrentbits.org är som sagt att det är jäkligt svårt att bli medlem, man får kolla hela tiden om det är "slots" lediga där, de rensar inaltiva konton lite då o då. Men torrentbits.org är som sagt överlägset när det gäller nya autentiska rellar. Många som seedar länge oxå, så man får full patte när man slangar.

hållundan skrev:
Från SHhubben... Va i hela friden?

Vad har jag delat?

Vad ÄR fakeshare?!
Hallå!
Eftersom det är jag som bannat så kan jag svara på varför också. 4 identiska filer med namn xxx1.xxx, xxx2.xxx, xxx3.xxx och xxx4.xxx är anledningen till att jag bannade dig, och detta var istort sett det enda du delade... Fixa till det och skicka ett pm så ska jag unbanna dig

Ska kanske tilläggas att man bör undvika klienter som medvetet fuskar, dvs fakeshare'ar åt dig utan att du kanske är medveten om det. Använd SourceForges DC++ klient, enklast så.

Zam skrev:
Hallå!
Eftersom det är jag som bannat så kan jag svara på varför också. 4 identiska filer med namn xxx1.xxx, xxx2.xxx, xxx3.xxx och xxx4.xxx är anledningen till att jag bannade dig, och detta var istort sett det enda du delade... Fixa till det och skicka ett pm så ska jag unbanna dig
Du har PM, snart...

Jag får inte vara med, får inget svar från Zyklon, jag tycker iaf att jag är aktiv här på sporthoj... Så de så! :kocko

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back