Bankörning & RR

var det ok att köra motard på Falken -09?

Stod väl nåt på hemsidan om att man inte fick det, men jag har fått för mig att folk gjorde det ändå.

Hur är det egentlign!? :va
 
var det ok att köra motard på Falken -09?

Stod väl nåt på hemsidan om att man inte fick det, men jag har fått för mig att folk gjorde det ändå.

Hur är det egentlign!? :va

Hittar inget om att man inte får köra med motard
"All körning sker på egen risk.
Bullerkrav: 95dB(A) vid förbikörning ca 5 meter från banan sker mätningen.
Körning med gatreg. MC på banan får endast ske tillsammans med godkänd föråkare från FMK. Vid körning för licensierade MC är endast MC för tävlingsbruk tillåtna . Sidovagnar är ej tillåtna vid test.
Miljömatta ska finnas under varje MC i depån gäller licensåkare.
(finns att köpa i anmälningssekr.)
Giltig licens + medlemskort SKA uppvisas vid anmälan för er som har licens.
Gatåkare skall kunna uppvisa körkort."
 
var det ok att köra motard på Falken -09?

Stod väl nåt på hemsidan om att man inte fick det, men jag har fått för mig att folk gjorde det ändå.

Hur är det egentlign!? :va

Det var OK förra säsongen och jag såg flera köra (och tappa delar :tungan runt banan, t.ex framdrev och annat oviktigt:D).
Vet dock inte vad som kommer vara OK i år, jag skall dock snacka med dom imorgon så jag kan kolla det samtidigt.
 
Ambitioner

Vad har raceputtarna för ambitioner inför säsongen 2010?

Aze= Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)
 
Vad har raceputtarna för ambitioner inför säsongen 2010?

Aze: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Pysch: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec. Om ekonomin tillåter...ev något R600 alt kvällsrace.
 
Vad har raceputtarna för ambitioner inför säsongen 2010?

Aze: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Pysch: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec. Om ekonomin tillåter...ev något R600 alt kvällsrace.

Förgöraren: Komma till start i R1000 på Anderstorp och Falkenberg, kvällsrace, + ev. ytterligare Rookie-race!
 
Vad har raceputtarna för ambitioner inför säsongen 2010?

Aze: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Pysch: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec. Om ekonomin tillåter...ev något R600 alt kvällsrace.

Förgöraren: Komma till start i R1000 på Anderstorp och Falkenberg, kvällsrace, + ev. ytterligare Rookie-race!

Ohlzen: Komma till start i alla R1000 racen i Sverige + kvällsracen å kör för vinst självklart :tuttar
 
Även jag kommer harva runt i Rocky 1000 ett år till. Ambitioner för säsongen blir att försöka hålla mig på hjulen. Racesuget hade helt avtagit under vintern men nu kommit tillbaka i takt med solen våren och värmen äntligen hittat tillbaks. Kommer även köra hela säsongen i NEC. Ses snart :tummenupp
 
Jag kommer att lämna ERF träsket och gör comeback i sprintracingen igen. Kommer att köra några R1000 race.

Verkar bli många Göteborgare i Rock n' Roll 1000 iår :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top