Bankörning & RR

var det ok att köra motard på Falken -09?

Stod väl nåt på hemsidan om att man inte fick det, men jag har fått för mig att folk gjorde det ändå.

Hur är det egentlign!? :va

Stod väl nåt på hemsidan om att man inte fick det, men jag har fått för mig att folk gjorde det ändå.

Hittar inget om att man inte får köra med motard
"All körning sker på egen risk.
Bullerkrav: 95dB(A) vid förbikörning ca 5 meter från banan sker mätningen.
Körning med gatreg. MC på banan får endast ske tillsammans med godkänd föråkare från FMK. Vid körning för licensierade MC är endast MC för tävlingsbruk tillåtna . Sidovagnar är ej tillåtna vid test.
Miljömatta ska finnas under varje MC i depån gäller licensåkare.
(finns att köpa i anmälningssekr.)
Giltig licens + medlemskort SKA uppvisas vid anmälan för er som har licens.
Gatåkare skall kunna uppvisa körkort."

Det var OK förra säsongen och jag såg flera köra (och tappa delar :tungan runt banan, t.ex framdrev och annat oviktigt:D).
Vet dock inte vad som kommer vara OK i år, jag skall dock snacka med dom imorgon så jag kan kolla det samtidigt.

Ambitioner

Vad har raceputtarna för ambitioner inför säsongen 2010?

Aze= Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Aze: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Pysch: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec. Om ekonomin tillåter...ev något R600 alt kvällsrace.

Aze: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec :)

Pysch: Komma till start i alla Erf-lopp och komma runt 10e plats i totalen i Rec. Om ekonomin tillåter...ev något R600 alt kvällsrace.

Förgöraren: Komma till start i R1000 på Anderstorp och Falkenberg, kvällsrace, + ev. ytterligare Rookie-race!

Förgöraren: Komma till start i R1000 på Anderstorp och Falkenberg, kvällsrace, + ev. ytterligare Rookie-race!

Ohlzen: Komma till start i alla R1000 racen i Sverige + kvällsracen å kör för vinst självklart :tuttar

Även jag kommer harva runt i Rocky 1000 ett år till. Ambitioner för säsongen blir att försöka hålla mig på hjulen. Racesuget hade helt avtagit under vintern men nu kommit tillbaka i takt med solen våren och värmen äntligen hittat tillbaks. Kommer även köra hela säsongen i NEC. Ses snart :tummenupp

Jag kommer att lämna ERF träsket och gör comeback i sprintracingen igen. Kommer att köra några R1000 race.

Verkar bli många Göteborgare i Rock n' Roll 1000 iår :)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...