Bankörning & RR

Kanske de kanske, får haka på en tur sen till våren så man lär sig dom bra vägarna :)

Jag menade inte gata (även om det finns fina vägsträckor runt GBG) utan att man har inte så jättelångt till ett antal banor. 12mil till Falken, 17 till Anderstorp, 22 till Knutstorp 25-27 till Sviestad & Mantorp, 27 till Gelleråsen. :)
 
Jag menade inte gata (även om det finns fina vägsträckor runt GBG) utan att man har inte så jättelångt till ett antal banor. 12mil till Falken, 17 till Anderstorp, 22 till Knutstorp 25-27 till Sviestad & Mantorp, 27 till Gelleråsen. :)
Jaha, okej..

Men det är ändå långt :näsblod

Hade två och fyra mil till banorna i Skåne :hihi
 
Fan vad långt det är till en bana här uppe :näsblod


Det hade inte skadat med en bana i GBG. Men jämfört med Stockholmarna så har vi det oförskämt bra..
9mil till Falken, 13 till Anderstorp, 15 till Kinnekulle, 20 till Knutstorp, 27 till Sturup, 30 till Mantorp, Linköping och Gelleråsen. Gotland är väl 40mil+.
 
Jag menade inte gata (även om det finns fina vägsträckor runt GBG) utan att man har inte så jättelångt till ett antal banor. 12mil till Falken, 17 till Anderstorp, 22 till Knutstorp 25-27 till Sviestad & Mantorp, 27 till Gelleråsen. :)


Du glömde en: 20 till Rudskogen :mattias
 
Fattar beslut beroende vädret i em

Då har man kört bana i regn för första gången med 1 literhoj (Z1000) med gatdäck.
En rätt spännande upplevelse utan klotning. Vi var 3 gathojar + 4 föråkare.

6 klotningar i licens (mestadels i chickanen + omkullbromsningar strax innan).
 
Last edited:
Ingen som har plats på släp till Anderstorp på måndag? :gnissla :va Delar såklart på alla kostnader. :tummenupp
 
Hehe, nu blev det plötsligt nio mil till Falken :) Sist jag kollade är det 10 mil till själva Falkenberg och sen är det väl en dryg mil därifrån in till banan också.

Vi har det INTE gott ställt jämfört med stockholmarna. Dom får ju två helt nybyggda banor nu i sitt närområde. Något sådant har vi inte.

I Malmö är man också ganska bortskämd med både Knutstorp och Sturup alldeles runt hörnet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top