Bankörning & RR

nån som skall till Gelleråsen den 29/9 ?

Om ja,finns det plats på släp/buss för en till ?

Last edited:
Någon som tänkt åka till Anderstorp den 19/4 med Fiver för att ta licens?
Jag har inte kollat om det finns platser kvar den 19:e, men är jävligt sugen på att åka dit.

Last edited:
Någon som sugen på att ställa upp på ERF Stafett för det höga nöjets skull?

Det går i medioker tempo, men ta det som schysst träning med mycke köra.

5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga

Möjligen att det blir ett race till.

http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

http://fiver.se/smokey-200

http://www.karlskogamotorstadion.com/page.aspx?title=roadracing

Kom igen gubbs, häng på nu!

Har bokat 1/7 på kinnekulle med racingworld och 12/7 på gelleråsen med actionpics, några andra från götet som skall dit då tro? :)

Sen blir det nog falken på några kvällskörningar med.

Har bokat 1/7 på kinnekulle med racingworld och 12/7 på gelleråsen med actionpics, några andra från götet som skall dit då tro? :)

Behöver man ha reggad hoj på kullen? På KMK:s körning där i år är det tydligen bara gatlegala hojar som gäller. :brinnerup

Behöver man ha reggad hoj på kullen? På KMK:s körning där i år är det tydligen bara gatlegala hojar som gäller. :brinnerup

Banan har ingen banlicens som sagt, därav så får man inte köra oreggad hoj och en förare med licens kan få licensen indragen av svemo tydligen. Om man nu tagit ut sin licens dvs.

Du hade bokat några dagar på gelleråsen va? :)

Just det, hajade att det var nåt sånt. Lite sne över att missa det i år bara, när det har gått bra innan, men anledningen är förstås vettig.

Ja, jag ska dit med Atas Racing eller vad dom hette. Mycket bra arr förra året, så det ska bli kul. Har du kört nån bana med Tuonon än?

Just det, hajade att det var nåt sånt. Lite sne över att missa det i år bara, när det har gått bra innan, men anledningen är förstås vettig.

Ja, jag ska dit med Atas Racing eller vad dom hette. Mycket bra arr förra året, så det ska bli kul. Har du kört nån bana med Tuonon än?

Nej det blir nog premiär på kinnekulle med Tuonon :tummenupp

Hur är de körningarna? Jag har fördomar om att tempot är för lågt, att man åker i led och tränar på blick,gaskontroll osv.

Jo, det är väl träning kan man säga. Men snabba i steg 4 kör ju iaf bra mycket snabbare än jag någonsin kommer att göra, och omkörningar (med god marginal) är oftast tillåtet efter två varv med däckuppvärmning. Men det kan säkert kännas segt för en riktig pilot att behöva gå igenom alla steg för att komma upp där det går riktigt fort...

Någon som skall till Torpet på tisdag kväll? 20grader och sol/växland soligt hela kvällen. Tänkte åka dit om inget akut ställer till det på jobbet. :)

@Johansson, SMC-körning tror jag inte är något för dig, iaf inte steg 1-4. :)
Dom har steg 5 och 6 nu där 5 är licenskurs och steg 6 är mer raceträning som tillåter lite "tuffare" omkörningar osv.

Någon som skall till Torpet på tisdag kväll? 20grader och sol/växland soligt hela kvällen. Tänkte åka dit om inget akut ställer till det på jobbet. :)

@Johansson, SMC-körning tror jag inte är något för dig, iaf inte steg 1-4. :)
Dom har steg 5 och 6 nu där 5 är licenskurs och steg 6 är mer raceträning som tillåter lite "tuffare" omkörningar osv.

Jag tänkte jag skulle pallra mig dit!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...