Bankörning/Roadracing

Jag åker 06,45 (prutat och klart) från Shell på lördag morgon till Sviestad för lite bankörning,,, orginalljuddämpare på,,,,,,,,,

Efter att ha snackat med Micke FZ1 så bör man åka ännu tidigare,,, så ny tid

06,30 lyfter jag, från Shell om någon hör av sig annars blåser jag direkt hemmifrån.

Varför åka så tidigt?:va
Jag åker 7:00 från Shell:)

Kommer att hänga med ner till sviesta imorrn men inte för att köra utan att fota lite:)..
Har lånat en kompis systemkamera så nu ska vi se om det blir några vettiga bilder imorrn...
Sitter å funderar om man ska ta cykeln ner eller bilen ner.... tar man bilen ner så får man med sig en skön stol att sitta på ahhh det löser sig... Syns imorrn!!!!!

En riktigt nice bandag det är ju så skönt att få klämma på torr asfalt, nästan lite väl varmt för däcken.
Och TACK till LIFF för att han knäppte 2000 kort runt om på banan.

Fick mitt första riktiga bakhjulsläpp ut ur S:et, blev lite paff, va är jag kvar på banan.....

2 som vurpade utan personskador som väl är.

En riktigt nice bandag det är ju så skönt att få klämma på torr asfalt, nästan lite väl varmt för däcken.
Och TACK till LIFF för att han knäppte 2000 kort runt om på banan.

Fick mitt första riktiga bakhjulsläpp ut ur S:et, blev lite paff, va är jag kvar på banan.....

2 som vurpade utan personskador som väl är.

Så när du körde i gräset var det för att kyla däcken ?
:tummenupp

hur gick det?? har ni skrapat puckarna någe under helgen??

Jag klippte lite gräs runt banan, i Bergskurvan ,,, men de djävla knäpuckarna ska jag slänga, om det nu ska vara nått ändamål med skrap knäpuck, blir man lycklig av det :confused: Förmodligen blir man det, men då kommer jag nog att vara en olycklig man,,,,,, :( :hihi

Hur gick det för er andra, Perra skulle inte du också köra?

tob & jag fick titta på:mad:
LMS hitta på lite egna regler, endast orginal, inget db-krav:finger
Alltså, hade du orginal som lät mer än gällande krav som var 95db i förbifart så var det ok:dummer Men inte mina godkända db-killers tydligen, vilka pajasar:1pajas
Inga mera LMS-körningar, tacka vet jag SMC & SDK:tummenupp

Lägg ner skitsnacket NU på tråden

Inget skitsnack tyvärr, det var så det var!!
Taget direkt från en LMS-körning:)

Förresten, fråga "tob" vad han tycker om LMS:D
Han fick inte ens köra fast han hade orginal sa han?:va

Last edited:
Det är deras bana och deras regler så det är ju inget att göra åt.

Gatkörningar har och kommer att de reglerna annars blir det stopp för de här körningarna, så säger LMS i allafall.

Det är deras bana och deras regler så det är ju inget att göra åt.

Gatkörningar har och kommer att de reglerna annars blir det stopp för de här körningarna, så säger LMS i allafall.

Tja, jag har inte mycket att tillägga. Det är ju som sagt deras bana och dom som sätter reglerna. Jag fick inte åka, och det är väl ok under dom omständigheterna och inget jag tänker bitcha om. Det man kanske skulle kunna ha synpunkter på är väl i såna fall att uppenbara kompisar till arrangören, kom med lika lite gatgodkända hojar och körde, utan några problem. Men det är väl kanske så att utsocknes hojar låter mer...hahaha! :D
mvh /T

Tja, jag har inte mycket att tillägga. Det är ju som sagt deras bana och dom som sätter reglerna. Jag fick inte åka, och det är väl ok under dom omständigheterna och inget jag tänker bitcha om. Det man kanske skulle kunna ha synpunkter på är väl i såna fall att uppenbara kompisar till arrangören, kom med lika lite gatgodkända hojar och körde, utan några problem. Men det är väl kanske så att utsocknes hojar låter mer...hahaha! :D
mvh /T

Jag vet vilken hoj du syftar på men den är okey med besiktning och allt, sen skulle förmodligen en nitisk polis sätta lite böter på hans reg-skyllt och baklyse, men den är ändock på pappret godkänd.

Men det är ju inte bara LMS som kör sina regler hårt, FZ1-micke fick köra med slicks dag 2 men inte dag 2 på Gelleråsen,,,,, sen är det väl klart att de bedömer olika beroende på vilket folk som bossar på respektive bana.

Men nu vet vi ju vad som gäller.

Inget skitsnack tyvärr, det var så det var!!
Taget direkt från en LMS-körning:)

Förresten, fråga "tob" vad han tycker om LMS:D
Han fick inte ens köra fast han hade orginal sa han?:va

har inte han dubbla akra pipor?? det är ju i så fall inte orginal för 5 öre. dubbla pipor kom väl först 04 om jag inte missminner mig totalt. Är inte regeln om orginalsystem just till för att slippa allt dividerande om att " min hoj låter inte för mycke" samt att slippa mäta hela tiden.

Tyvärr är det ingen skrämseltaktik, hela anläggningen ligger tydligen under miljökonsekvensutredning och allternativet om bullernivån inte sänks är totalt förbud att använda banan. Att sedan Jas, E4 mm bullrar mer är en helt annan femma hos politikerna, all motorsport är av ondo hos den breda politiska menigheten. Alltså, Bara Originalsystem Får Köra!
Ovanstående är mitt inlägg #225 från den 6/7 i den här tråden, dvs långt innan körningen den 26/7.

Om jag körde utan originalsystem och läste detta så nog skulle jag tagit kontakt med författaren, LMS-representant, kansli, what ever, för att få ytterligare info och inte åka dit på enbart egen övertygelse.

@ tob: Vad var det för regelvidrig hoj som fick köra? Jag var en av besiktarna så ett klargörande vore uppskattat.

@ Perra72: 90dB förbifart är värdet som gäller. Igentligen är det tydligen ljudtrycket vid husen bakom torpar'n som är vägledande, men vid 90dB klaras visst gränsen hos dom.

@ WEST: Jag fick i alla fall köra dag 1 :)

:va Förstår inte vad som är problemet.
Lms har bestämt att det är orginalsystem som gäller. tycka vad man vill så är det bara att foga sig i det om man vill köra på allmänåkningen.:fakta
Vill man köra med eftermarknadssystem så är det bara att ta sig dit på tisdagarna då det är som jag förstått det bullerkväll och det är tillåtet att låta lite mer.

Sluta sura och skruva på orginalsystemen till nästa gång istället.
Hoppas vi ses där nästa gång.

Ringensmiskarn

Från det ena till det andra när har vi nån mer körning på bana,,, Mantorp kanske,, är det nån som har koll på det.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka