Bankörning på Anderstorp Raceway med ARC

Beläggningen på banan var otrevlig idag. Gummiresterna gav måttligt fäste.
Råkade ut för ett hemske-släpp där jag funderade på att släppa taget å hoppa av.
Hojen rätade dock upp sig och jag kom undan utan problem. Körde vidare som om inget hänt.

Hade jag vetat hur banan såg ut så hade jag nog inte åkt dit.

Vad har hänt? Anderstorp är ju känd för sin jämna och fina beläggning annars.

/Bitter pga hojbrist

Beläggningen på banan var otrevlig idag. Gummiresterna gav måttligt fäste.
Råkade ut för ett hemske-släpp där jag funderade på att släppa taget å hoppa av.
Hojen rätade dock upp sig och jag kom undan utan problem. Körde vidare som om inget hänt.

Hade jag vetat hur banan såg ut så hade jag nog inte åkt dit.

Fjärde gången på Anderstorp idag för i år och jag tyckte allt det var bra grepp. Varken bättre eller sämre än tidigare. Med tanke på att asfalten är sen -89 (troligtvis) så är det riktigt bra.

Bra avslutning på kvällskörningarna igår. :yoparty
Såg en del som fotograferade. Någon som vet var man får tag på bilder? Alltid kul att se sig själv på bild :hihi

Bra arrangemang igår. :tummenupp Märkte heller inga problem med greppet.

Grymt bra igår!! :banana Hoppas de blir fler kvällar nästa år. Tyckte inte det var någon skillnad på fästet?

Tak for igår (3/9), Anderstorp er fantastisk i høj sol og med varm asfalt :tummenupp

1238191_10201442518299101_1102782427_n.jpg

JimR

Jag tyckte inte heller att det var fel på banan igår
Det var inget stop heller för nåt krasch, min son körde gatugruppen o jag körde licens
Letar också efter bilder :)

Jag märkte inga problem med nån asfalt... Jag såg en tjej som tog kort vill hon dela med sig tro?

- Var det BARA jag som tyckte att det var lite snorigt i gummit? Racelinjen var ju OK men den var ju smal som en ordinär gångbana.....men jag kanske värmde däcken för lite, vad vet jag.

Jorå, jag kände allt av att det var inte samma fäste som det var sist jag körde där 2:e juli.
Växlade några ord med KTM-föraren i gatgruppen om han tyckte det var halt, lite grann kände han av det, men tyckte att det inte var någon större fara, det släppte och högg om vartannat var han svar.

Ja, riktigt bra körning och inga vurpor i gatgruppen är ju tacksamt :) Märkte inga problem med fästet och det fanns ju folk i racegruppen som satte nya personbästatider så så farligt kan det inte ha varit. En rand i bromsningen på start/mål flaggades det väl för bara.

Stort tack till Apriliaföraren som lät mig testa hans race-RSV4 ett pass. Epic! :tummenupp
RSV4-Torpet3-9c.jpg

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back