2456551 Hej Igen,
Riktigt kul att se att så många saknar/är intresserade av bankörning i GBG-området.
För att VI inte skall göra en massa "dubbel arbete" så tänkte jag berätta lite om vad som hänt senaste året,en.
Vad det gäller Ale-ring är det helt rätt som någon skrev, banan skall rivas.
Men tills dess, Det har genom otaliga försök försöktsatt få till körningar,buller mätningar är gjorda OK!. men som det ser ut så får inte ens GO-kart gänget tider att köra på så Motard har varit uteslutet.
Torslanda Go-kart. Missbruk !!!!!!!!!! mm.mm så som det sett ut snaste året UTESLUTET!!!
Borås Gokart. VILL INTE HA OSS DÄR. Thomas (Engineharware) Har erbjudit ägaren MYCKET PENGAR!! för körning där. Ägaren valde att ha banan tom den dagen.
Arken slingan. Var träning där på regelbundna tider. Återigen missbruk. Med följd av portning.
Vet dock att det körs MINI-moto där nu under ordnade former. Så kanske ett spår att ta upp.
Så, följdakligt. Att utan uppbackning av KLUBB eller kända profiler som Thomas(Engineharware). så är det förmodligen lättare att krama vatten ur en gråsten.
Kortedala MK är nämmt. Numera är R.Susa sektionsledare motard. Han körde ju SM- i år och GBGare. Borde ha ett eget intresse i detta. Så jag tror att lättast är att så många som möjligt visar intresse till KMK och genom dem erbjuder sig att hjälpa till att fixa. Bir ju mer seriöst utåt då när man kommer till ban/markägarna, en som ensam gat-huligan.
Men som sagt jag skall försöka engagera mig så mycket som det går med förhoppning att det kommer att bli minst någon körning detta år och att det finns något permanent tills nästa år.
Så, Ta kontakt med KMK och lös medlemsskap, och med ett massivt engagemang borde det gå att fixa. Sporten blir ju kvävd i sin linda annars.
Hälsn,
Peter