Bankörning NOT!

Vad säger ni om att försöka tigga sig till ett grusparti på falkenbergsbanan? Eller är det för långt att åka ner till fbg kanske för att köra lite bana?

I vilket fall är jag med och hjälper till iaf, så gott jag kan. :tummenupp

Hej Igen,

Riktigt kul att se att så många saknar/är intresserade av bankörning i GBG-området.

För att VI inte skall göra en massa "dubbel arbete" så tänkte jag berätta lite om vad som hänt senaste året,en.
Vad det gäller Ale-ring är det helt rätt som någon skrev, banan skall rivas.
Men tills dess, Det har genom otaliga försök försöktsatt få till körningar,buller mätningar är gjorda OK!. men som det ser ut så får inte ens GO-kart gänget tider att köra på så Motard har varit uteslutet.
Torslanda Go-kart. Missbruk !!!!!!!!!! mm.mm så som det sett ut snaste året UTESLUTET!!!
Borås Gokart. VILL INTE HA OSS DÄR. Thomas (Engineharware) Har erbjudit ägaren MYCKET PENGAR!! för körning där. Ägaren valde att ha banan tom den dagen.
Arken slingan. Var träning där på regelbundna tider. Återigen missbruk. Med följd av portning.
Vet dock att det körs MINI-moto där nu under ordnade former. Så kanske ett spår att ta upp.

Så, följdakligt. Att utan uppbackning av KLUBB eller kända profiler som Thomas(Engineharware). så är det förmodligen lättare att krama vatten ur en gråsten.
Kortedala MK är nämmt. Numera är R.Susa sektionsledare motard. Han körde ju SM- i år och GBGare. Borde ha ett eget intresse i detta. Så jag tror att lättast är att så många som möjligt visar intresse till KMK och genom dem erbjuder sig att hjälpa till att fixa. Bir ju mer seriöst utåt då när man kommer till ban/markägarna, en som ensam gat-huligan.

Men som sagt jag skall försöka engagera mig så mycket som det går med förhoppning att det kommer att bli minst någon körning detta år och att det finns något permanent tills nästa år.

Så, Ta kontakt med KMK och lös medlemsskap, och med ett massivt engagemang borde det gå att fixa. Sporten blir ju kvävd i sin linda annars.

Hälsn,
Peter

Pratade precis med Robert Susa. Han sa väl i princip det som 4-stroker skrev.
Har i alla fall ansökt om medlemskap och sa till Robert att jag är villig att hjälpa till för att få till en bana.
Så se till att bli medlemar nu och erbjud er hjälp! :tummenupp

4-STROKER skrev:
Arken slingan. Var träning där på regelbundna tider. Återigen missbruk. Med följd av portning.
Vet dock att det körs MINI-moto där nu under ordnade former. Så kanske ett spår att ta upp.

Hur vet du det?

Kan pöbeln oxå åka dit och rejsa?

PM:a om de blir för ot.

Mark som funderat på att väcka liv i den gamla mini som stått i ett år snart

Mark skrev:
2456860 Hur vet du det?

Kan pöbeln oxå åka dit och rejsa?

PM:a om de blir för ot.

Mark som funderat på att väcka liv i den gamla mini som stått i ett år snart

Vad jag vet så är detta ett område som Volvo äger, så körningen årdnas genom Volvo på något sätt. Jobbar själv på Volvo, så jag håller förnärvarande på att undersöka Vad ,Vem som har tillträde. Kan vara så att jag är felunderrättad. Men en kollega hävdar att han kör där. men vem som är ansvarig vet han ej. Men forskar vidare och återkommer när jag vet mer
//Peter

4-STROKER skrev:
2456551 Hej Igen,

Riktigt kul att se att så många saknar/är intresserade av bankörning i GBG-området.

För att VI inte skall göra en massa "dubbel arbete" så tänkte jag berätta lite om vad som hänt senaste året,en.
Vad det gäller Ale-ring är det helt rätt som någon skrev, banan skall rivas.
Men tills dess, Det har genom otaliga försök försöktsatt få till körningar,buller mätningar är gjorda OK!. men som det ser ut så får inte ens GO-kart gänget tider att köra på så Motard har varit uteslutet.
Torslanda Go-kart. Missbruk !!!!!!!!!! mm.mm så som det sett ut snaste året UTESLUTET!!!
Borås Gokart. VILL INTE HA OSS DÄR. Thomas (Engineharware) Har erbjudit ägaren MYCKET PENGAR!! för körning där. Ägaren valde att ha banan tom den dagen.

Så, följdakligt. Att utan uppbackning av KLUBB eller kända profiler som Thomas(Engineharware). så är det förmodligen lättare att krama vatten ur en gråsten.
Kortedala MK är nämmt. Numera är R.Susa sektionsledare motard. Han körde ju SM- i år och GBGare. Borde ha ett eget intresse i detta. Så jag tror att lättast är att så många som möjligt visar intresse till KMK och genom dem erbjuder sig att hjälpa till att fixa. Bir ju mer seriöst utåt då när man kommer till ban/markägarna, en som ensam gat-huligan.

Men som sagt jag skall försöka engagera mig så mycket som det går med förhoppning att det kommer att bli minst någon körning detta år och att det finns något permanent tills nästa år.

Så, Ta kontakt med KMK och lös medlemsskap, och med ett massivt engagemang borde det gå att fixa. Sporten blir ju kvävd i sin linda annars.

Hälsn,
Peter

Kan bara instämma med dig Peter du verkar ha fått med det som ja själv vet & känner till i götet, men som sagt ni/vi som kan bör backa upp KMK med allt vad det innebär för att i framtiden få till en bana i Gbg...

//Fredrick

Öh, det finns ju en folkracebana i förlanda (fjärås) som dom tydligen haft motardåkningar på. Där är både grus och asfalt och ett litet hopp.
Kan man inte försöka hyra den?

banan2.gif

4-STROKER skrev:
2458442 Vad jag vet så är detta ett område som Volvo äger, så körningen årdnas genom Volvo på något sätt. Jobbar själv på Volvo, så jag håller förnärvarande på att undersöka Vad ,Vem som har tillträde. Kan vara så att jag är felunderrättad. Men en kollega hävdar att han kör där. men vem som är ansvarig vet han ej. Men forskar vidare och återkommer när jag vet mer
//Peter

Det är en tjej som heter Nina Henriksson som jobbar på ett företag som heter Danafjord som man hyr banan av.

Jag vet att SVKG får hyra den Arkenbanan och köra på. De hade det senast i lördags.

Jag ska ringa till Nina imorgon och kolla med henne om vi skulle kunna hyra in oss på banan på helger, och isf vad det krävs av oss.

--"--"--

Om, och det verkar som att folk är seriöst intresserade i att köra OCH SKÖTA SIG om vi nu får nån bana, så är jag redo att aktivt jobba för detta.

Jag återkommer imorgon efter jag har pratat med Nina.

Hsb-Chrille skrev:
2469355 Öh, det finns ju en folkracebana i förlanda (fjärås) som dom tydligen haft motardåkningar på. Där är både grus och asfalt och ett litet hopp.
Kan man inte försöka hyra den?

Varför inte? Bara det är mer seriöst än körningen i Borås. Det finns möjligtvis inte någon go-cart bana som ligger gömd ute i skogarna?

4-STROKER skrev:
2456551

missbruk...

Vad var det som hände?

Jag vill veta så jag kan vara säker på att jag inte gör det osso :näsblod

Hoppas att ni inte missuppfattar detta...

henrikkrueger skrev:
2469517 Varför inte? Bara det är mer seriöst än körningen i Borås. Det finns möjligtvis inte någon go-cart bana som ligger gömd ute i skogarna?

Vad hände i Borås då??

Last edited:
sirSmokealot skrev:
2469535

Vad hände i Borås då??

Inget särskilt, men det är dålig uppslutning. Kan ha att göra med att det är en rallycrossbana och att den ligger mitt ute i ingenstans.
Har varit där själv ett par gånger och sist jag var där fanns det inte ens träningsvakter... Kul om man hade vurpat :näsblod
Klubben verkar inte vara så intresserad av att ha motardare där.

Jag har skickat iväg ett mail till fjäråsmk nu ang. förlandabanan så vi får väl se vad dom säger... Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2.
3.

Hsb-Chrille skrev:
2469738 Jag har skickat iväg ett mail till fjäråsmk nu ang. förlandabanan så vi får väl se vad dom säger... Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3.

Jag är lätt på! :yoparty

Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne

Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne
4. Henrik

Jag har skickat iväg ett mail till fjäråsmk nu ang. förlandabanan så vi får väl se vad dom säger... Vilka är överhuvudtaget intresserade av att åka dit och köra någon gång inom en snar framtid?

1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne
4. Henrik
5. Robertzon

Vi kan inte hyra Arkenslingan eftersom det låter för mycket om våra hojar...

Minimotoklubben som kör där nu, kommer inte att få köra där nästa år pga samma anledning.

Bull... men de har ju en poäng i att det är en bullrig sport... :huvet

Last edited:
1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne
4. Henrik
5. Robertzon[/QUOTE]
?. 4-STROKER/Peter

4-STROKER skrev:
2471092 1. Hsb-Chrille
2. SirSmokealot
3. Lilltryne
4. Henrik
5. Robertzon
?. 4-STROKER/Peter

4-stroker; efter 5 blir det sex, lärde du dig inte det i skolan? :tungan

Jag ringde precis ordföranden för banan och han sa att dom inte har någon licens för banan längre detta året, vilket alltså innebär att dom inte har tillstånd att använda banan. Ny licens får dom givetvis nästa år men dom har vissa bestämda körningar då det är tävling osv så det blir få tillfällen då vi har möjlighet att köra där, om ens några.

Jag vet inte hur det funkar med licenser och sådär annars, tänkte inte på att fråga honom, men är det nån som vet här ifall te x nån av oss kunde fixat licens så vi kan ta hand om banan själva?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8