Bankörning Midlanda

MickeG skrev:
Ska du åka i race gruppen ska du ha licens, i de övriga grupperna är det trafikförsäkring som gäller. Ja det finns några platser kvar, men det beror på vilken grupp du vill köra i. Det finns inget att fundra på billigare än så här blir det inte + att grupperna är små, vilket gör att det inte blir trängsel på banan.
Jag hade tänkt lugn och medel. Har bara kört bana en gång och det gick lite väl långsamt i den lugna gruppen efter ett tag när jag hade kommit igång.

Finns det plats i någon av de?
 
jiGGa skrev:
Jag är väldigt intresserad :pannkyss
Men hur transporterar vi 2 cyklar?

Tja jiGGa

Jag hade tänkt bil med släp. Jag har en hyfsad bil och ett släp men det är inget skåpsläp så det kanske man skulle kunna hyra. Har du något annat förslag? Att åka "moppe" upp känns lite småjobbigt men är väl inte uteslutet.
 
johber skrev:
Tja jiGGa

Jag hade tänkt bil med släp. Jag har en hyfsad bil och ett släp men det är inget skåpsläp så det kanske man skulle kunna hyra. Har du något annat förslag? Att åka "moppe" upp känns lite småjobbigt men är väl inte uteslutet.

Det funkar bäst med öppet släp, skåpsläp är bara tungt att dra+att ni sparar bensinpengar om ni tar det öppna.
 
johber skrev:
Tja jiGGa

Jag hade tänkt bil med släp. Jag har en hyfsad bil och ett släp men det är inget skåpsläp så det kanske man skulle kunna hyra. Har du något annat förslag? Att åka "moppe" upp känns lite småjobbigt men är väl inte uteslutet.
Jag tycker att vi i såfall kör öppet. Får det plats med två cyklar?
Hur långt är det till Midlanda?

MickeG---> Finns det platser kvar?
 
jiGGa skrev:
Jag tycker att vi i såfall kör öppet. Får det plats med två cyklar?
Hur långt är det till Midlanda?

MickeG---> Finns det platser kvar?

Så länge du inte ska åka trike borde det gå fint :) . Vi hörs närmare om en plan på transporten upp. Det är inte långt, endast 40 mil mestadels bra vägar.
 
jiGGa skrev:
Jag tycker att vi i såfall kör öppet. Får det plats med två cyklar?
Hur långt är det till Midlanda?

MickeG---> Finns det platser kvar?

Just nu finns det platser kvar!!! För er borde det ta ca 3-3,5 tim till Midlanda
 
MickeG skrev:
Just nu finns det platser kvar!!! För er borde det ta ca 3-3,5 tim till Midlanda
Finns det möjlighet att byte grupp under dagen?
Har inte åkt något bana förra säsongen men får nog upp farten igen efter några pass.
 
Hotrodbiker skrev:
Finns det möjlighet att byte grupp under dagen?
Har inte åkt något bana förra säsongen men får nog upp farten igen efter några pass.
Försök att boka dig i rätt grupp på en gång, eftersom vi vill ha 15 i varje grupp. Men det brukar bli så att någon har hamnat fel och då kan man byta plats.
 
Äntligen lite framtidstro 4 dagar 25-26 maj och 5-6 juni betalt och klart. Tänk att gud finns ändå. Faan de äju snart :banana
Hoppas Hondan startar bara
 
750-R skrev:
Äntligen lite framtidstro 4 dagar 25-26 maj och 5-6 juni betalt och klart. Tänk att gud finns ändå. Faan de äju snart :banana
Hoppas Hondan startar bara

Klart Hondan startar!!!!! Kul att du blir med på dessa körningar.
Hur var det där, du köpte väl 600 ganska sent förra året. Han du köra
med den mer än en gång? Är den lättare att köra än Sukan
 
MickeG skrev:
Klart Hondan startar!!!!! Kul att du blir med på dessa körningar.
Hur var det där, du köpte väl 600 ganska sent förra året. Han du köra
med den mer än en gång? Är den lättare att köra än Sukan

Jo bytte på sensommarn med Markus Lindström. Några varv blev det väl, kändes i alla fall som att det gick lite bättre med 600:an. Den äju framför allt lättare att hantera (enligt mej i alla fall). Men jag har ju sagt det förut, den 750:in och rätt chaufför så går det att köra runt på Midlanda banan på 56.30. Hoppas Markus har kvar den och försöker till sommaren. :tummenupp
 
750-R skrev:
Jo bytte på sensommarn med Markus Lindström. Några varv blev det väl, kändes i alla fall som att det gick lite bättre med 600:an. Den äju framför allt lättare att hantera (enligt mej i alla fall). Men jag har ju sagt det förut, den 750:in och rätt chaufför så går det att köra runt på Midlanda banan på 56.30. Hoppas Markus har kvar den och försöker till sommaren. :tummenupp

56,30 är sjukt snabbt, det måste innebära att man håller stumt från långhöger och i E4 kurvan ända upp till chikanen.
 
MickeG skrev:
56,30 är sjukt snabbt, det måste innebära att man håller stumt från långhöger och i E4 kurvan ända upp till chikanen.

Kommer "di snabbe grabbarna" fortfarande ner på dom tiderna? Banan är ju så j-vla guppig vid inbromsningarna nuförtiden, både innan chikanen och längst ner efter långrakan.
56,30 sattes väl redan -00 eller däromkring...?
 
Niklasinorr skrev:
Kommer "di snabbe grabbarna" fortfarande ner på dom tiderna? Banan är ju så j-vla guppig vid inbromsningarna nuförtiden, både innan chikanen och längst ner efter långrakan.
56,30 sattes väl redan -00 eller däromkring...?
Nu till sommaren ska dom lägga ny asfalt på de partier som är ojämna + att dom ska öka säkerheten för mc ytterligare
 
ChrilleR1 skrev:
Om jag inte minns helt fel så körde Marcus Lindström 57 tider i sommras. :Bugar

Det är fett, men att kapa ytterligare en sekund på en så kort bana är ohyggligt svårt...

MickeG skrev:
Nu till sommaren ska dom lägga ny asfalt på de partier som är ojämna + att dom ska öka säkerheten för mc ytterligare

Låter ju riktigt bra, då kanske den blir lika jämn som -99 när jag var där första gången, ett asfalterat salsgolv:tummenupp
 
Jo fast jag tycker nästan att Marcus tid är bättre än Hållinders banrekord med tanke på banans nuvarande skick. Fast man kan ju även se det så här hur fort hade Jörgen Hållinder kört med dagens material och däck :va

:Bugar Troligen skitfort :3freak
 
MickeG skrev:
Nu till sommaren ska dom lägga ny asfalt på de partier som är ojämna + att dom ska öka säkerheten för mc ytterligare
Var det inte snack om att korta rakan och flytta upp depåsvängen en bit?
En kille dundrade ju rakt in i däcktraven i somras och vart allvarligt skadad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top