Bankörning med UMCC på Mittsverigebanan 14-15 Juni

Tyvärr klotade jag i tisdags kväll så jag dyker inte upp, hojen klarade sig bra men ligger med hjärnskakning och ont överallt och lite till:huvet
Känns så jävla surt eftersom man längtat efter denna helg som ett barn längtar efter julafton, slängde tom på nya däck ett par timmar innan jag gick omkull....

Men polarn jag skulle åka upp med tar med sin tjej så hon tar min plats..

Kör hårt och håll er på hjulen!!!!

//Danne

Tråkigt, tråkigt.
Men du får vila och krya på dig ordentligt och ta nya tag på nästa körning.

Hur ser det ut i dagsläget?

finns det plats i någon bil?
finns det någon ledig MC plats?
Som jag sa i pmet så finns det plats för bågen alla vägar. Men jag har sen lite ont om sittplatser (en för lite om du ska med) upp till piteå.

Som jag sa i pmet så finns det plats för bågen alla vägar. Men jag har sen lite ont om sittplatser (en för lite om du ska med) upp till piteå.

Men det är perfekt. Jag ska ändå köra en bil från umeå till piteå på söndag.

JAg vet dock fortfarande inte om det är möjligt för mig att åka hoj i helgen.
Plan A: vara på klubben 10 och lasta. (är jag inte där så skit i mig)
Plan B: köra ner med hojen senare på fredagkväll
Plan C: följa med på nästa runda.

davide: Du kan väl ringa Robert ifall du inte dyker upp i morgon på klubben för lastning. Hans nummer står i första inlägget.
Kan vara bra för oss att veta hur vi ska lasta osv.

Men det är perfekt. Jag ska ändå köra en bil från umeå till piteå på söndag.

JAg vet dock fortfarande inte om det är möjligt för mig att åka hoj i helgen.
Plan A: vara på klubben 10 och lasta. (är jag inte där så skit i mig)
Plan B: köra ner med hojen senare på fredagkväll
Plan C: följa med på nästa runda.
Slå en signal om vi ska plocka upp dig + hoj i umeå eller inte så jag vet.
Kan dra upp hojjen på söndag och lämna den i garaget hemma, bara till att hämta den när du vill sen och har tid.

Var precis på en liten testrunda... framhjulet snurrade lite trögt = inge bra o wheela då, 50m svart kringelkroksträck på asfalten :gnissla

Jäklar nu händer det saker! Var på Ride och bytte in gammgixxern mot en nästan sprillans(06) Fz1-s idag(tors). Ja lite pengar skulle dom ha emellan.:rolleyes: Jag fick ut den 15:00, skulle börja jobba 15:30 så premiärturen blev 5km till jobbet, tjoho!:huvet Tog dock en långrast och snurrade runt i stan.:yoparty

Iaf pga att jag har en för mig ny hoj så tror jag fasen att jag kör ner till Härnösand, bara för att få lite mil i kroppen innan jag ska ut på banan.
Men jag hoppas att jag kan lasta in packningen nånstans på nåt släp om det går bra? Jag har inte så mycket grejer med mig.
På söndag däremot så kan jag gärna lasta på hojen, i mån av plats på släp och i bil. Fast i värsta fall så kör jag hem oxå. Känns inte direkt som ett straff att köra den blå smurfen!:D

Vaknade till vid 4 tiden i morse, då kom Ante in och hade lastat klart hojjarna. Så när vi (jag, christine och cicci) har slutat jobba och Ante har vaknat rullar vi mot Härnösand.

Förhoppningsvis kommer vi iväg ungefär samtidigt som er andra! Karavan är alltid roligt =)

Ses senare!

Vaknade till vid 4 tiden i morse, då kom Ante in och hade lastat klart hojjarna. Så när vi (jag, christine och cicci) har slutat jobba och Ante har vaknat rullar vi mot Härnösand.

Förhoppningsvis kommer vi iväg ungefär samtidigt som er andra! Karavan är alltid roligt =)

Ses senare!
Oj! Han var tidigt ute! (eller sent?) Vi tänkte vara färdiglastade SENAST kl 18 på klubben och då också åka ner...

Jäklar nu händer det saker! Var på Ride och bytte in gammgixxern mot en nästan sprillans(06) Fz1-s idag(tors). Ja lite pengar skulle dom ha emellan.:rolleyes: Jag fick ut den 15:00, skulle börja jobba 15:30 så premiärturen blev 5km till jobbet, tjoho!:huvet Tog dock en långrast och snurrade runt i stan.:yoparty

Iaf pga att jag har en för mig ny hoj så tror jag fasen att jag kör ner till Härnösand, bara för att få lite mil i kroppen innan jag ska ut på banan.
Men jag hoppas att jag kan lasta in packningen nånstans på nåt släp om det går bra? Jag har inte så mycket grejer med mig.
På söndag däremot så kan jag gärna lasta på hojen, i mån av plats på släp och i bil. Fast i värsta fall så kör jag hem oxå. Känns inte direkt som ett straff att köra den blå smurfen!:D

grattis till köpet patrik!

Så då var vi framme på Antjärns Camping och har installerat oss ganska så bra. Än väntar vi på lite folk som är på väg hit.

Grillen kom fort fram och blev laddad så vi fick grilla oss lite mat.

Nu är det lite avkoppling som gäller nån timme innan det är dags för sängen och en lång dag på banan i morgon.

Bifogat

• P1014153.JPG
    P1014153.JPG
    184.4 KB · Visningar: 94
  • P1014172.JPG
    P1014172.JPG
    152.5 KB · Visningar: 67
  • P1014133.jpg
    P1014133.jpg
    91.8 KB · Visningar: 79
:gråta Ååå, jag vill också vara med! Tyvärr är jag på jobbet och slutar inte förrän 9 imorgon och då rullar ni väl redan ut på era första varv.

Hoppas att ni får en bra helg!

/Jonas

Bilder från Midlanda

Hej

Här är några bilder från dagens körning.

// Kenneth

Bifogat

• _MG_5615lu.jpg
    _MG_5615lu.jpg
    114.9 KB · Visningar: 73
  • _MG_5549lu.jpg
    _MG_5549lu.jpg
    121.1 KB · Visningar: 57
  • _MG_5507lu.jpg
    _MG_5507lu.jpg
    103.4 KB · Visningar: 64
  • _MG_5426lu.jpg
    _MG_5426lu.jpg
    118.2 KB · Visningar: 73
  • _MG_5489lu.jpg
    _MG_5489lu.jpg
    108.8 KB · Visningar: 66
  • _MG_5486lu.jpg
    _MG_5486lu.jpg
    107.3 KB · Visningar: 76
  • _MG_5447lu.jpg
    _MG_5447lu.jpg
    116.3 KB · Visningar: 77
  • _MG_5420lu.jpg
    _MG_5420lu.jpg
    109.4 KB · Visningar: 71
Hej

Här är några bilder från dagens körning.

// Kenneth

Som vanligt tar du KUNGLIGA bilder Kenneth.
Jag gillar dessa skarpt :tummenupp
Hör av dig så köper jag fler bilder av dig.

Bifogat

• _MG_5143-2.jpg
    _MG_5143-2.jpg
    180.8 KB · Visningar: 59
  • _MG_4938--2.jpg
    _MG_4938--2.jpg
    157.9 KB · Visningar: 58
Tyvärr regnade dagen bort idag, men gårdagen var desto bättre! :tummenupp till Robert och Thommy som roddat ihop det hela! BRA JOBB!

Måste tillägga att jag är GRYMT nöjd med min nya hoj! (Även om det var lite jobbigt att bli frånkörd av en 13 åring på 125a :D)

Det finns lite fler bilder på UMCCs hemsida (Matias o Pelle som fotat)! Dock mest från snabba gruppen...
http://umcc.nu/umcc/index.php?option=com_gallery2&Itemid=96&g2_itemId=2968

Har ni fler bilder (helst från långsam- och medelgruppen, men även depå/campingbilder) får ni gärna skicka dom till mig så fixar jag upp dom på UMCCs hemsida.

Last edited:
Det var en kort men intensiv körning. :näsblod

Nästa gång ska jag välja mina vänner bättre så kanske jag får mer än 4 varv. Peter mår bra förresten, han bröt handleden och blir borta från hojen ett gäng veckor. Det är ju bra för oss andra. :D

Tack för all hjälp gott folk! :tummenupp

Last edited:
Det var en kort men intensiv körning. :näsblod

Nästa gång ska jag välja mina vänner bättre så kanske jag får mer än 4 varv. Peter mår bra förresten, han bröt handleden och blir borta från hojen ett gäng veckor. Det är ju bra för oss andra. :D

Tack för all hjälp gott folk! :tummenupp
Jag lider verkligen med er... Kan inte vara kul att åka långt för att sedan bara köra 4 varv :gnissla Bara och bryta ihop och komma igen! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT