Bankörning med UMCC på Mittsverigebanan 14-15 Juni

Jag vill oxå gasa mer..synd bara att det ska vara så jädrans långt :näsblod
Ska se till att boka in en ny körning snart så man blir av med abstinensen...
va kul å träffa folket från norr. Magneter i skinnstället är inge kul men bra att det gick fint med dig iafl christine:tummenupp

Last edited:
Hojta gärna till i denna tråden när det är klart så man kan få köpa bilderna från helgens roligheter :yoparty

Bilder från helgen

Nu har jag gjort så här när det gäller bilderna.

Fixade ihop en liten FTP-server lite snabbt och la upp alla bilderna där.
Där kan ni dra ner bilderna direkt till er dator och ni kan även skapa mappar och lägga upp bilder om ni vill dela med er. Just nu är det ca 7GB med bilder.

IP: 80.244.92.127
Port: 21
Användare: midlanda
Lösen: motorcykel

För er som gärna vill ha bilderna på en DVD-skiva istället så kan jag komprimera ner dem i en rar-fil och bränna ut och skicka till er. Isf får ni PM:a mig så fixar vi det på ett smidigt sätt.

Mycket nöje//Thommy

Snyggt, ska bli kul att se bilderna! (även om man nog får rensa bort några miljoner av dom ..:))

Nu har jag gjort så här när det gäller bilderna.

Fixade ihop en liten FTP-server lite snabbt och la upp alla bilderna där.
Där kan ni dra ner bilderna direkt till er dator och ni kan även skapa mappar och lägga upp bilder om ni vill dela med er. Just nu är det ca 7GB med bilder.

IP: 80.244.92.127
Port: 21
Användare: midlanda
Lösen: motorcykel

Nu var det en evighet sen jag gjorde sånt här. Har för mig att man måste ha nån mjukvara för detta?:va

Nu var det en evighet sen jag gjorde sånt här. Har för mig att man måste ha nån mjukvara för detta?:va

Jo, fast det är ganska lätt. Sök på "FTP" på download.com och dra ner lämplig gratisklient, eller dra hem flashfxp eller liknande från valfri torrenttracker (fast bara om du redan äger en köpesversion förstås:))

Edit: Vill du inte installera nån ftp-klient så kan du förstås skriva ftp:\\80.244.92.127:21 i browsern också och logga in med user/pass. Fast då får du sitta och ladda ner bilderna en och en tror jag :)

Last edited:
Mitt tips är att ladda ner Filezilla. Firefox FTP-klient.
Det är helt gratis och är enkelt att lära sig och funkar ypperligt.
Googla bara på filezilla så hittar du nedladdningsställen.

Jag tog den enkla vägen och kopierade bilderna från Freddys dator istället.

Jag har blivit tvungen att slå av FTP:n över natten nu. Trycket har varit hårt på den idag och jag har laddat upp ca 60GB och haft över 1000 anslutningar på den. Till slut gick dns:en ner för mig. haha....
Den kommer att stå på under morgondagen också.

Rackarns va bilder det var att tanka :) :) Underbart att så många var ute och fotade runt banan :tummenupp för det är alltid så roligt med bilder. Min kamera har ju pajat, annars brukar jag alltid ha med mig en själv för att fota och lägga ut i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben. Själv fastnade jag på ca 7-8 st av era bilder och undrar nu om det är OK att få använda dem för eget bruk på webben och så.
Tack också för trevliga dagar på banan. Jag kommer gärna och kör med er igen om det finns möjlighet.
Mvh
/ Kenneth #22

Jag tror inte att det ska vara nått problem att du använder de bilder som du fastnat på Kenneth.
Än en gång så tackar jag/vi för er hjälp under helgen.

Idag har jag suttit och förminskat alla bilder jag samlat ihop (2785 st) till pixelstorlek 1600x1200 och på så sätt fått ner GB:n dramatiskt.. :)

Vissa har redan beställt att få dem utbrända på DVD-skiva och skickade till sig. Vilket ordnas nu i dagarna.
Om det finns andra som vill ha dem på skiva i mindre storlek än de som finns/fanns på min ftp kan PM:a mig.

Jag tror inte att det ska vara nått problem att du använder de bilder som du fastnat på Kenneth.
Tackar så jättemycket för de fina bilderna och speciellt tack till fotograferna :Bugar Jag ställer gärna upp och kör med er fler gånger bara det passar i min kalender.

Idag har jag suttit och förminskat alla bilder jag samlat ihop (2785 st) till pixelstorlek 1600x1200 och på så sätt fått ner GB:n dramatiskt.. :)

Vissa har redan beställt att få dem utbrända på DVD-skiva och skickade till sig. Vilket ordnas nu i dagarna.
Om det finns andra som vill ha dem på skiva i mindre storlek än de som finns/fanns på min ftp kan PM:a mig.

Hur går det med dvd skivorna :va :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...