Bankörning+ glasögon

Magnuse

Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR-06
Någon som har tips om behandling av glasögon när man kör bana, upplever att dom immar igen på två sekunder, är tvungen att köra utan vilket medför taskig avståndbedömning= bromsar för tidigt,för långsam in i sväng.
Tacksam för tips.:yoparty

nån mask som skickar utandningsluften neråt istället för mot brillorna?
Har samma problem om jag kör med brillor i långsam stadstrafik med visiret nere..

Linser fungerar bättre än glasögon. Men ta med ögondroppar, eller en extra uppsättning endagslinser om du skulle uppleva att linserna blir obekväma under en dag på bana. Tag med glasögon i reserv.

Så jävla dyrt bara :( Själv så överväger jag att dra ner till polen och få det gjort för 1/3 utav priset :banana

Och om det blir fel??
Åka dit igen eller gråta o gnälla o låta staten betala??

Hos Memira har man fria justeringar(omoperationer) tills man är nöjd, jag behövde 3.
Helt klart värt det!

Annars finns det ju imskyddsmedel att smörja in glasögon med.

Och om det blir fel??
Åka dit igen eller gråta o gnälla o låta staten betala??

Hos Memira har man fria justeringar(omoperationer) tills man är nöjd, jag behövde 3.
Helt klart värt det!

Annars finns det ju imskyddsmedel att smörja in glasögon med.

Jag har gjort 2 operationer och kanske måste göra en tredje, tycker det är lite suddigt på ena ögat.. min hornhinna läker för bra och blir för tjock. har gjort LASEK och kan tala om för dig att de 25000 räknar man snabbt hem...

Kör hur som helst inte utan synhjälpmedel så du riskerar nåt.
Jag använder linser och det funkar bra.
/Stefan

Linser funkade inte för mig till hojkörning och glasögon ger lite för litet synfält för bankörning. Lasring är det bästa jag gjort.
Hör med Din arbetsgivare om du kan få lasra dig mot bruttolöneavdrag. Sparar in en hel del.

Jag har själv linser, men har kört tidigare med glasögon. Det finns massor med olika produkter som tar bort imma på glasögon och även på insidan av visiret. Vanligt YES diskmedel som du polerar in på glaset funkar bra. Jag har sett andra borra små hål i visiret som ökar luftväxlingen. Hålen var borrade så att det inte blåste direkt mot ögonen. Nu kan det vara olika lätt att borra hål i visiret, beroende på matrialet. En hjälm jag ägde förut,hade dubbelt visir, för att motverka imma, men det hindrar ju inte glasögonen att imma igen. En del förare bygger upp med silvertejp på insidan av hjälmen för att utandningsluften inte ska gå upp mot glasögonen. Du får prova dig fram, lycka till!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park