Banhyra?

mellklint_k8

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2012
Hoj
2008, suzuki gsxr
Tänkte kolla om det finns nån som vet vad det kostar att hyra en rr bana eller knix bana för en vardag hel dag?

Typ Svista, gelleråsen, Gotland ring eller knix banan Gröndal, Tuvängen?

Gelleråsen tror jag kostar 30 papp för en dag (en lördag i augusti), ambulans en heldag (lördag) 8 papp till

Varför inte gå ihop ett stort gäng på sporthoj och hyr en bana nån dag och delar jämt på alla kostnader? Så skiter man i ambulans och sånt trams för att få det så billigt som möjligt.

Varför inte gå ihop ett stort gäng på sporthoj och hyr en bana nån dag och delar jämt på alla kostnader? Så skiter man i ambulans och sånt trams för att få det så billigt som möjligt.

Provocerar du eller är du allvarlig?

Åka sportmoppe på bana utan ambulans närvarande :dummer
Räkna inte med mig iallafall dum må jag vara men så dum är jag inte:brinnerup

Gelleråsen tror jag kostar 30 papp för en dag (en lördag i augusti), ambulans en heldag (lördag) 8 papp till

Vad jag fått höra är att Luffen inte hyr ut banan om man inte bokar ambulans i samma veva. All heder till han för det beslutet. Jag tillbringade 6 timmar igår på akuten med en kompis som gick omkull på gelleråsen det kändes ganska skönt med utbildad sjukvårdspersonal,splineboard,nackkrage för att ge honom dom bästa förutsättningarna om det gått riktigt illa direkt på banan istället för att vänta tills en ambulans kommer gud vet när.

Sedan är det nog väldigt skönt att få morfin sprutan inkörd efter en sådan vurpa!!

Är det bara priset det handlar om kan man ju alltid köra på gatan. Då kostar inte ambulans en krona, den står skattebetalarna för. Då slipper du ju betala banhyra också.

Är det bara priset det handlar om kan man ju alltid köra på gatan. Då kostar inte ambulans en krona, den står skattebetalarna för. Då slipper du ju betala banhyra också.

Är det bara säkerheten det handlar om kan man ju alltid hyra två ambulanshelikoptrar också utöver fyra ambulanser. Inte helt fel med ett fältsjukhus med kirurgiska möjligheter också.

Eller så behöver man inte dra allt till sin spets bara för att någon har en åsikt? :va

Det där med ambulans är väldigt dubbelt. Å ena sidan är jag väldigt säkerhetsmedveten läkare så att köra utan ambulans är inget jag skulle rekommendera någon. Med tanke på totalkostnaden för en bandag är en ambulansen billig.

Men samma grabbar som aaaaldrig skulle köra på bana utan ambulans bombar satan på gata där det saknas avåkningszoner och ambulanser är långt borta....

Utan ambulans ? tjena mittbena ..... :va Låter oseriöst i mina öron.

Frågan är om du är medveten om hur illa det kan gå om man inte har Ambulans på plats ?
Förstår inte ens tanken att tulla på säkerheten ........ Är livet inte mera värt ?

Men om vi är lite seriösa. Jag skulle lätt kunna vara med och hyra en bandag för 38.000 med ambulans såklart! Men man skulle ju behöva vara en 40 personer om man ska få det till ett rimligt pris. :tummenupp

Det är ju inte så att vi har ont om bandagsarrangörer som har tänkt denna tanke. SKulle säga att detta är en ganska mogen och väletablerad branch...

Det är ju inte så att vi har ont om bandagsarrangörer som har tänkt denna tanke. SKulle säga att detta är en ganska mogen och väletablerad branch...

Jag tror det skulle gå att ro hem detta om man gjorde det kostnadsneutralt. säg 40 k för banan ink ambulans 80 deltagare + 5 resurser.

600 sek/deltagare x 80 st ger 48 k då har man råd att finansiera resurserna och hyra banan.
Tror dessa dagar skulle varit tämligen fullbokade om någon/några orkade driva det.

P.s Jag är lätt med och roddar om det skulle bli verklighet!

Jag tror det skulle gå att ro hem detta om man gjorde det kostnadsneutralt. säg 40 k för banan ink ambulans 80 deltagare + 5 resurser.

600 sek/deltagare x 80 st ger 48 k då har man råd att finansiera resurserna och hyra banan.
Tror dessa dagar skulle varit tämligen fullbokade om någon/några orkade driva det.

P.s Jag är lätt med och roddar om det skulle bli verklighet!

Lycka till! Jag har ordnat bandagar i 10 år nu, din kalkyl kommer garanterat att spricka.

Detta är ett återkommande scenario varje år. Nån tror att dom fått en ny affärsidé, och ska bli rik. I teorin blir det alltid vinst. Det man lätt glömmer bort är vilket jobb som ligger bakom en bandag. Det görs inte av sig självt att boka banor, ambulans, organisera funkisar, beställa mat, etc.
Som belöning får man stå bredvid och titta på när alla andra kör, för man hinner knappt köra nåt alls när man arrangerar en bandag. Har du otur regnar det dessutom, då är det både kallt och blött att stå i depån.

Om man vill starta en sån här verksamhet kan man kolla runt lite vad de etablerade arrangörerna tar för sina bandagar. Därefter slår man en koll på allabolag.se och kollar hur stor vinst dessa bolag gör. Sen kan man ta med sig en tidning in på muggen och skita lite, medan man funderar på om det är värt besväret.......

Alltså i dont give a fuck igentligen jag sa bara att om man skulle göra det kostnadseffektivt och inte vara ute efter att tjäna en slant hade det fungerat.

Hade en bandag idag kostat 600 sek hade nog betydligt fler bokat än vad dom gör idag när det kostar i bästa fall det dubbla och ibland 1700-1800 sek per dag.

Men men dumt av mig att yppa mig överhuvudtaget verkar det som :(

Lycka till! Jag har ordnat bandagar i 10 år nu, din kalkyl kommer garanterat att spricka.

Om man vill starta en sån här verksamhet kan man kolla runt lite vad de etablerade arrangörerna tar för sina bandagar. Därefter slår man en koll på allabolag.se och kollar hur stor vinst dessa bolag gör. Sen kan man ta med sig en tidning in på muggen och skita lite, medan man funderar på om det är värt besväret.......

Nu behöver ju inte %vinst säga något om hur bra det går ekonomiskt?

Alltså i dont give a fuck igentligen jag sa bara att om man skulle göra det kostnadseffektivt och inte vara ute efter att tjäna en slant hade det fungerat.

Hade en bandag idag kostat 600 sek hade nog betydligt fler bokat än vad dom gör idag när det kostar i bästa fall det dubbla och ibland 1700-1800 sek per dag.

Men men dumt av mig att yppa mig överhuvudtaget verkar det som :(

Inte bli ledsen nu! Jag önskar dig uppriktigt lycka till, vill bara inte att du ska tro att man blir rik på den typen av verksamhet. För 6-7 år sen kunde man göra en hacka, de senare åren har antalet arrangörer vuxit otroligt.
Kolla kalendern här på SH, du kan i stort sett välja på 2-3 olika arrangemang de flesta av säsongens helger och de flesta vardagar också.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025