Banhyra?

Inte bli ledsen nu! Jag önskar dig uppriktigt lycka till, vill bara inte att du ska tro att man blir rik på den typen av verksamhet. För 6-7 år sen kunde man göra en hacka, de senare åren har antalet arrangörer vuxit otroligt.
Kolla kalendern här på SH, du kan i stort sett välja på 2-3 olika arrangemang de flesta av säsongens helger och de flesta vardagar också.

Absolut inte ledsen i ögat och meningen var inte att tjäna pengar utan att rodda ihop arr som går +-0 där deltagande är det viktigaste och inte att vara vinstdrivande överhuvudtaget.

Räknar man därimot 1400 per dag som vissa arrangörer tar så blir inkomsten på deltagaravgiften 112 000 sek vid full bokning.

Då blir det 72 000 sek över för arrangören att betala av resurserna med. Vad det blir kvar efter att allt är betalt vill jag inte spekulera i men en saftig slant lär det vara.

Absolut inte ledsen i ögat och meningen var inte att tjäna pengar utan att rodda ihop arr som går +-0 där deltagande är det viktigaste och inte att vara vinstdrivande överhuvudtaget.

Räknar man därimot 1400 per dag som vissa arrangörer tar så blir inkomsten på deltagaravgiften 112 000 sek vid full bokning.

Då blir det 72 000 sek över för arrangören att betala av resurserna med. Vad det blir kvar efter att allt är betalt vill jag inte spekulera i men en saftig slant lär det vara.

Det är just biten med fullbokning som är avgörande. Om det istället blir bara hälften så många står du fortfarande med alla kostnader att betala.

Det är just biten med fullbokning som är avgörande. Om det istället blir bara hälften så många står du fortfarande med alla kostnader att betala.

Självklart är detta en sak man måste ta i bektande för att få full bokat lär inte vara enkelt.

Säg 850 per skalle halva avgiften måste vara inbetald senast 1 månad innan bandag så har man chans att avboka banan om intresset skulle vara för lågt då hade det räckt med 50 deltagare för att ro det i hamn!

Jag bara spånar hejvilt och tänker högt!

Har varit på nästan varje körning på gelleråsen denna säsong och det har aldrig varit under 50 personer snarare 65-80 personer per bandag,

Sedan kan det ju vara klokt att försöka boka juli eller början på augusti då folk har semester och möjlighet att ta sig till banorna!!

Äch shit the same kommer ju ändå aldrig bli något av det så det är väl ingen ide att spilla tid på detta,

Synd säsongen är så kort imorgon blir min sista bandag om jag inte kommer förbi på licens kursen hos er. Har inte bestämt mig för om jag ska göra den på hemma plan till våren eller nu i höst och ha det avklarat hos er!

Alltså i dont give a fuck igentligen jag sa bara att om man skulle göra det kostnadseffektivt och inte vara ute efter att tjäna en slant hade det fungerat.

Hade en bandag idag kostat 600 sek hade nog betydligt fler bokat än vad dom gör idag när det kostar i bästa fall det dubbla och ibland 1700-1800 sek per dag.

Men men dumt av mig att yppa mig överhuvudtaget verkar det som :(

Här kan du åka för 400 pix, eller kunde åka iallafall!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257196-Bandag-p%E5-Mittsverigebanan-14-9

Det där med ambulans är väldigt dubbelt. Å ena sidan är jag väldigt säkerhetsmedveten läkare så att köra utan ambulans är inget jag skulle rekommendera någon. Med tanke på totalkostnaden för en bandag är en ambulansen billig.

Men samma grabbar som aaaaldrig skulle köra på bana utan ambulans bombar satan på gata där det saknas avåkningszoner och ambulanser är långt borta....

Plus alla andra risker som tex vilt och bilister. Jag tycker det är betydligt säkrare att köra bana utan ambulans än köra fort på gata och till nästa säsong kommer jag enbart köra bana! Men självklart tycker jag att det är skönt att veta att man kan få hjälp fort om något skulle hända på banan!

Lycka till! Jag har ordnat bandagar i 10 år nu, din kalkyl kommer garanterat att spricka.

Detta är ett återkommande scenario varje år. Nån tror att dom fått en ny affärsidé, och ska bli rik. I teorin blir det alltid vinst. Det man lätt glömmer bort är vilket jobb som ligger bakom en bandag. Det görs inte av sig självt att boka banor, ambulans, organisera funkisar, beställa mat, etc.
Som belöning får man stå bredvid och titta på när alla andra kör, för man hinner knappt köra nåt alls när man arrangerar en bandag. Har du otur regnar det dessutom, då är det både kallt och blött att stå i depån.

Om man vill starta en sån här verksamhet kan man kolla runt lite vad de etablerade arrangörerna tar för sina bandagar. Därefter slår man en koll på allabolag.se och kollar hur stor vinst dessa bolag gör. Sen kan man ta med sig en tidning in på muggen och skita lite, medan man funderar på om det är värt besväret.......

Du och resten utav fiver gänget gör ett otroligt bra jobb :) Har haft riktigt roligt varenda gång jag har varit på era körningar och fått en massa bra tips och hjälp. Kan inte ens föreställa mig hur mycket tid ni lägger ner för att göra det möjligt för oss glada amatörer att få leka av oss :) Tack

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman